, Inteligo

Uważaj na fałszywe e-maile!

Stylizowana ikona wiadomości

W ostatnim czasie pojawiły się fałszywe wiadomości e-mail, w których hakerzy podszywają się pod Bank i - pod pretekstem wycofania możliwości autoryzacji przelewów poprzez kody SMS lub konieczności odblokowania dostępu do konta - proszą o kliknięcie w link przekierowujący do fałszywej strony Banku z prośbą o zalogowanie. Zachowaj ostrożność!

Informujemy, że Bank nie jest autorem tych wiadomości, zostały one wysłane losowo przez osoby podszywające się pod Bank. Informujemy, że Bank nie rezygnuje z oferty kodów SMS, nie prowadzi akcji zmiany metod autoryzacji,  oraz nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową.

Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych, skorzystanie z linku lub instalowanie oprogramowania.

Ostrzegamy, że są to fałszywe e-maile i SMS-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, numeru telefonu komórkowego, czy danych dotyczących karty płatniczej - PIN-u, kodu CVV. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis Inteligo, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów:

  • 801 121 121 (numer dla dzwoniących w kraju) lub
  • +48 81 535 67 89 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

Logując się do serwisu transakcyjnego, należy zawsze upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https:// oraz czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką – obecność kłódki świadczy o tym, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane. Po kliknięciu na kłódkę można sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu.