BLIK w aplikacji mobilnej IKO

Aplikacja IKO udostępnia nowoczesny standard płatności mobilnych BLIK:

  • płatności telefonem w sklepach i w internecie,
  • wypłaty gotówki z bankomatów bez użycia karty,
  • wpłaty gotówki we wpłatomatach PKO Banku Polskiego bez użycia karty,
  • szybkie przelewy na numer telefonu między użytkownikami aplikacji IKO

 

Pobierz IKO

Kod BLIK

Kod BLIK to indywidulnie generowany ciąg 6 cyfr w aplikacji IKO, który pozwala na realizację  płatności w sklepach i internecie bez użycia portfela i gotówki oraz wypłatę pieniędzy z bankomatu bez karty.

Czek BLIK

Czek BLIK złożony z 9 cyfr umożliwia realizację płatności za zakupy oraz wypłaty z bankomatów do ustalonej z góry kwoty w trybie offline. Czek BLIK możesz wykorzystać samodzielnie lub przekazać innej osobie, która nie musi mieć aplikacji IKO.

  • Zanim utworzysz pierwszy czek BLIK należy ustalić hasło do czeków w bankowości elektronicznej Inteligo (zakładka IKO)
  • Utworzenie czeku BLIK w aplikacji IKO powoduje założenie blokady na rachunek, jeśli nie będzie wykorzystany lub wygaśnie, środki będą znów dostępne na rachunku.
  • Każdą transakcję czekiem BLIK należy potwierdzić hasłem do czeków. Jeśli z czeku korzysta inna osoba, podaj jej swoje hasło do czeków.
  • Transakcje czekiem BLIK mogą być wykonane na kwotę równą lub mniejszą od tej, jaką posiadacz aplikacji IKO ustalił w czasie przygotowywania czeku (np. jeśli ktoś wykorzysta 5 zł z 15 zł, to 10 zł wróci na rachunek osoby tworzącej czek BLIK).
    Uwaga: Za wypłatę gotówki BLIKIEM z niektórych bankomatów może zostać pobrana prowizja – szczegóły w tabeli poniżej.
  • Można mieć maksymalnie 5 aktywnych czeków BLIK.
  • Jeżeli istnieje podejrzenie, że numer danego czeku i/lub hasło do czeków mogą być użyte przez osoby niepowołane, należy usunąć czek w aplikacji IKO lub zmienić hasło do czeków.

Gdzie zapłacisz aplikacją IKO z BLIKiem?

BLIK – Wpłata gotówki we wpłatomacie

Wpłatę gotówki we wpłatomatach PKO Banku Polskiego przy użyciu aplikacji IKO zamiast karty może zrealizować każdy posiadacz aktywnej aplikacji IKO, na której wyświetli kod BLIK:

  • na konto własne (powiązane z aplikacją IKO)*
    Jeśli wpłacasz pieniądze na swoje konto, wystarczy Ci dostęp do aktywnej aplikacji IKO z aktualnym kodem BLIK.
  • na konto dowolnego użytkownika aplikacji IKO*
    Jeśli wpłacasz pieniądze na konto innego użytkownika aplikacji IKO, musisz znać dodatkowo jego numer telefonu, na którym ma aktywną aplikację IKO.

Nie jest potrzebna przy tym karta do konta – zamiast wprowadzać ją do wpłatomatu, wpisujesz kod BLIK ze swojej aplikacji IKO i numer telefonu odbiorcy (dotyczy tylko transakcji na aplikację innego użytkownika IKO). Jak to zrobić?

  1. Na ekranie wpłatomatu wybierz przycisk „Wpłata IKO”.
  2. Wprowadź kod BLIK ze swojej aplikacji IKO na ekranie wpłatomatu.
  3. Wybierz, komu chcesz wpłacić pieniądze: Naciśnij przycisk „Wpłata własna”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na swoje konto. Naciśnij przycisk „Wpłata na telefon”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na konto innego użytkownika aplikacji IKO.
  4. Jeżeli wybrano „Wpłatę na telefon”, należy wpisać numer telefonu odbiorcy.
  5. Gdy pojawią się ekrany znane ze standardowego procesu wpłaty gotówki przy użyciu karty (opis zasad wpłacania banknotów, prośba o podanie kwoty wpłaty, podsumowanie liczby i rodzaju wpłaconych banknotów), postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Po akceptacji podsumowania operacji wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na kocie odbiorcy.

BLIK - Wypłata gotówki z bankomatu bez karty

Aplikacja IKO umożliwia wypłatę gotówki bez użycia karty z ponad 13 000 bankomatów PKO Banku Polskiego, Euronetu, Banku Millennium, BZ WBK, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku.
Aby wypłacić pieniądze należy wprowadzić na klawiaturze bankomatu kod BLIK albo czek BLIK. W przypadku czeków BLIK należy potwierdzić transakcję hasłem do czeków (można go utworzyć w bankowości elektronicznej Inteligo).

Za wypłatę gotówki z bankomatów przy użyciu BLIK może zostać pobrana prowizja zgodnie z tabelą opłat i prowizji:

Zestawienie prowizji za wypłaty z bankomatów przy użyciu aplikacji IKO (kody BLIK i czeki BLIK) obowiązujące od dnia 01.10.2014 r.

 

Bankomaty PKO Banku Polskiego SA

Bankomaty BZ WBK

Inne bankomaty obsługujące wypłaty mobilne przy użyciu BLIKA

Dla klientów, którzy zawarli umowę o prowadzenie rachunku od 11 maja 2010 r. lub przeszli na nową taryfę.

  • Konto Inteligo prywatne (indywidualne i wspólne)
  • Konto Inteligo firmowe

0 zł

Prowizja 5 zł za transakcję

Dla klientów, którzy zawarli umowę przed dniem 11 maja 2010 r. i nie przeszli na nową taryfę.

  • Konto Inteligo prywatne (indywidualne i wspólne)

0 zł

Prowizja 4,5 zł za transakcję

  • Konto Inteligo firmowe

Prowizja 4,5 zł za transakcję

BLIK - Zakupy w sklepach bez gotówki i portfela

Jeśli masz aktywne IKO, weź telefon na zakupy i realizuj płatności w sklepach wpisując na klawiaturze terminala płatniczego cyfry kodu BLIK lub czeku BLIK:

  1. Upewnij się, że w danym sklepie można płacić BLIKIEM (listę sklepów obsługujących BLIKA znajdziesz w aplikacji IKO).
  2. Przyszykuj aplikację IKO, aby wygenerować i przeczytać kod IKO (lub przeczytać czek BLIK).
  3. Po podliczeniu zakupów poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
  4. Sprzedawca poda Ci terminal płatniczy, aby wpisać kod BLIK/czek BLIK. Zrób to, a następnie zatwierdź przyciskiem OK na klawiaturze terminala oraz w telefonie. W przypadku czeku BLIK należy dodatkowo autoryzować transakcję hasłem do czeków.
  5. Gotowe – odbierz paragon od sprzedawcy i zabierz swoje zakupy.

Za transakcję BLIKIEM w sklepie bank nie pobiera prowizji.

BLIK - Zakupy w internecie bez gotówki i portfela

Jeśli chcesz szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w internecie, wybierz po zatwierdzeniu koszyka typ płatności „Płacę z BLIK” i wpisz w odpowiednie miejsce kod BLIK lub czek BLIK. Pamiętaj, że w przypadku czeku BLIK transakcję należy dodatkowo autoryzować hasłem do czeków.

Za transakcję BLIKIEM w sklepie online bank nie pobiera prowizji.

* Jeśli odbiorca korzysta z kilku aplikacji IKO na różnych telefonach, wpłata zostanie zrealizowana na konto, które jest ustawione jako źródło pieniądza dla danej aplikacji IKO powiązanej z numerem telefonu, który wpiszesz na ekranie wpłatomatu. Aby zrealizować wpłatę konieczne jest, aby odbiorca miał w pełni aktywną aplikację IKO – sprawdź, jak aktywować aplikację IKO .