Funkcje i zalety aplikacji IKO

Poznaj główne funkcje aplikacji IKO. Przekonaj się, jak wygodne jest życie bez portfela.

022bca7a-8192-4e79-aaf5-8c2c3a5d13c9.png

Pobierz IKO

Główne funkcje IKO

  • sprawdzanie stanu i historii konta
  • zlecanie przelewów
  • zlecanie przelewów na numer telefonu bez podawania numeru rachunku odbiorcy
  • możliwość odkładania środków w ramach skarbonek,
  • wypłaty gotówki z bankomatów kodem BLIK*,
  • płatności zbliżeniowe telefonem z systemem Android i NFC,
  • dokonywanie płatności w sklepach tradycyjnych*,
  • dokonywanie płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „płacę z BLIK” / „płacę z IKO”,
  • doładowywanie telefonów na kartę prepaid

zobacz zestawienie funkcji w tabeli

* w miejscach oznaczonych IKO lub BLIK

  1. Sprawdzaj saldo i historię konta

    • Saldo Twojego konta zobaczysz przed lub po zalogowaniu do aplikacji IKO. Podgląd salda bez logowania dostępny jest po zmianie w ustawieniach aplikacji IKO.
    • Historia konta i wydatków kartą dostępne są po zalogowaniu pod przyciskiem „Historia” na ekranie głównym aplikacji lub w menu.
  2. Wypłacaj gotówkę z bankomatu z kodem BLIK / czekiem BLIK

    Nie musisz mieć przy sobie karty płatniczej, aby wypłacić gotówkę z bankomatu. Wystarczy wybrać w bankomacie opcję: „wypłata BLIK/IKO” (w bankomatach PKO Banku Polskiego), „wypłata BLIK” ( w bankomatach Banku Millennium, Banku BZ WBK oraz ING Banku Śląskiego) lub „wypłata bez karty” (w przypadku bankomatów Euronetu - wszystkich urządzeń wolnostojących, poza zlokalizowanymi w oddziałach Banków) a w dalszej części wpisać kod z aplikacji i odebrać pieniądze.

    Bankomaty umożliwiające wypłatę IKO to aktualnie ponad 11 000 urządzeń: PKO Banku Polskiego, Euronetu, Alior Banku**, Banku Millennium, BZ WBK, Credit Agricole Bank Polska**, Getin Banku**, Idea Banku**, ING Banku Śląskiego, mBanku**.

     

    ** bankomaty Euronet umieszczone w oddziałach banku

  3. Zlecaj przelewy na numer rachunku

    Jeśli masz konto w Inteligo i aplikację IKO, aplikacja IKO pozwoli Ci na  proste zlecanie przelewów bezpośrednio z telefonu między swoimi kontami, przelewy na inne rachunki, a także realizację przelewów zdefiniowanych. Ikonkę przelewów znajdzieszw menu.

  4. Zlecaj przelewy na numer telefonu

    Teraz możesz przesłać znajomemu pieniądze podając w aplikacji IKO tylko numer jego telefonu, bez potrzeby wpisywania numeru rachunku. Przelew jest ekspresowy, dzięki czemu odbiorca przelewu otrzyma pieniądze natychmiast po jego wykonaniu w aplikacji IKO.

    Numer telefonu odbiorcy nie musi należeć do użytkownika aplikacji IKO – wystarczy, aby miał on dowolną aplikację bankową obsługującą międzybankowe przelewy na telefon BLIK, a jego numer został zarejestrowany w tej aplikacji jako domyślny do odbierania tego typu przelewów.

    W przypadku, gdy odbiorca nie posiada ani aplikacji IKO ani żadnej innej aplikacji obsługującej międzybankowe  przelewy na numer telefonu BLIK, możesz zdecydować, czy mimo to chcesz wysłać przelew na telefon tej osoby. Jeśli się zdecydujesz, odbiorca otrzyma SMS‑a z informacją o kwocie oczekującej na odbiór oraz z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli z jakichś powodów pieniądze nie zostaną odebrane w ciągu 7 dni od momentu wysłania, trafią one z powrotem na konto, z którego został zlecony przelew.

    Jak zlecić przelew na telefon BLIK?

    1. Uruchom aplikację IKO i wybierz w menu aplikacji IKO funkcję „Przelewy”
    2. Na liście dostępnych przelewów wybierz „Przelew na telefon”.
    3. W polu „Odbiorca” wpisz numer telefonu osoby, do której chcesz przesłać pieniądze. Możesz również kliknąć ikonę książki adresowej i wybrać osobę ze swojej własnej listy kontaktów. Wypełnij pola przelewu, następnie wybierz przycisk „Wyślij”
    4. Gdy na ekranie aplikacji pojawi się prośba o akceptację operacji – wybierz „OK”.

    Jak odebrać przelew na telefon BLIK?

    Odbieranie przelewów na telefon w aplikacji IKO nie wymaga od Ciebie żadnego wysiłku, musisz jednak na samym początku zarejestrować numer telefonu, który jest powiązany z Twoją aplikacją IKO, jako domyślny numer do odbierania przelewów na telefon BLIK. Jest to spowodowane faktem, że możesz korzystać również z innych aplikacji bankowych na jednym telefonie i bank musi wiedzieć, na jakie konto wysłać przelew. Rejestracja jest prosta:

    1. Po zalogowaniu do aplikacji IKO kliknij przycisk „Aktywuj” w boksie „Aktywuj międzybankowe przelewy na telefon”.
    2. Przyporządkuj aplikację IKO i numer telefonu do odbierania przelewów na telefon na aplikacji IKO.
    3. Zatwierdź zmiany podając PIN do aplikacji.

    Jeśli odbiorca nie ma jeszcze aplikacji IKO, Bank wysyła SMS-a w Twoim imieniu do odbiorcy informującego o przelewie oraz o tym, że przez 7 dni czekają na niego pieniądze.  W tym czasie odbiorca przelewu powinien zainstalować i aktywować aplikację IKO, aby móc skorzystać z otrzymanych środków. Jeśli tego nie zrobi, pieniądze wrócą na Twój rachunek.

    Międzybankowe przelewy na telefon w ramach systemu BLIK są dostępne dla użytkowników aplikacji mobilnej IKO bez pobierania dodatkowych opłat do dnia 31 grudnia 2017 r. włącznie.

  5. Doładuj telefon na kartę prepaid

    Użyj aplikacji mobilnej IKO, aby doładować telefon na kartę (Orange, NJU MOBILE, T-Mobile, heyah, Play, Plus Na Kartę, Simplus, Plus Mix, Sami Swoi,36i6 oraz Virgin Mobile). Z aplikacji IKO możesz również w wygodny sposób zrealizować doładowanie zdefiniowane ustawione w serwisie internetowym Inteligo. Doładowania znajdziesz w menu aplikacji IKO.

    Więcej o doładowaniach

  6. Płać telefonem z IKO za zakupy w sklepach

    • Płać zbliżeniowo telefonem przykładając go do terminala płatniczego. Aby zacząć, należy mieć telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 z NFC z zainstalowaną, aktywną aplikacją IKO oraz aktywną kartę debetową lub kredytową Visa w Inteligo – więcej
    • Jeśli nie masz telefonu z NFC, użyj kodu BLIK do płacenia w sklepach i punktach usługowych oznaczonych naklejką „BLIK” oraz „Tu możesz zapłacić IKO”, m.in. w hipermarketach sieci Real, kawiarniach Costa czy restauracjach McDonald’s. Gdy sprzedawca podliczy zakupy i poprosi o zapłatę, poinformuj go, że chcesz zapłacić BLIKIEM. Następnie wprowadź cyfry kodu BLIK na terminalu i zatwierdź płatność na telefonie. W przypadku płatności czekiem BLIK poza 9 cyframi czeku należy wprowadzić na terminalu 4-cyfrowe hasło do czeków.
  7. Płać BLIKIEM za zakupy w internecie

    Wybierz „Płacę z BLIK” jako formę płatności, aby zapłacić w sklepie internetowym za pomocą kodu BLIK lub czeku BLIK.

  8. Czeki BLIK

    Czek BLIK to jednorazowy dziewięciocyfrowy kod umożliwiający dokonywanie płatności bez dostępu do internetu, bez użycia karty i gotówki. Przy użyciu czeku BLIK można płacić w sklepach tradycyjnych i online oraz wypłacać pieniądze z bankomatów bez konieczności łączenia z Internetem. Czek BLIK może być przekazany dowolnej osobie, nawet takiej która nie korzysta z aplikacji mobilnej IKO.

    Czeki można utworzyć wybierając opcję „Czeki BLIK” w menu aplikacji IKO. Przy tworzeniu czeku należy ustalić kwotę czeku i termin ważności (15 minut, 2 godziny, 12 godzin, 24 godziny, lub 72 godziny). Czek BLIK można wygenerować jedynie ustanawiając wcześniej specjalne hasło do czeków składające się z 4 cyfr w serwisie Inteligo. Bez znajomości hasła niemożliwe jest dokonanie żadnej transakcji przy pomocy czeku BLIK.

    • czeki BLIK umożliwiają dokonywanie płatności mobilnych bez konieczności połączenia z Internetem,
    • przy dokonywaniu transakcji czekiem BLIK niezbędne jest podanie za każdym razem czterocyfrowego hasła do czeków,
    • wygenerowany czek BLIK można przesłać SMSem lub emailem osobie, która nie jest użytkownikiem aplikacji IKO, dodatkowo należy przekazać tej osobie hasło do czeków.
    • kwota jaką można zapłacić w sklepie lub wypłacić z bankomatu może być mniejsza lub równa kwocie, na jaką został wystawiony czek BLIK,
    • wygenerowanie czeku BLIK powoduje założenie blokady na rachunku - blokada jest zdejmowana w momencie realizacji czeku BLIK lub po wygaśnięciu jego ważności,
    • można posiadać maksymalnie 5 aktywnych czeków BLIK,
    • jeżeli istnieje podejrzenie, że numer wygenerowanego czeku i/lub hasło do czeków zostało udostępnione osobom niepowołanym, możesz w każdej chwili anulować czek w aplikacji IKO oraz zmienić hasło do czeków w serwisie Inteligo.