Oferta prywatna

Wniosek Rodzina 500+

Wniosek w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+ trzeba składać co roku.

Wystarczy zalogować się do serwisu internetowego Banku i wypełnić oraz wysłać wniosek w sekcji „e-Urząd”.

 

 

Wypełnij wniosek

Szczegóły oferty

Rozwiń wszystkie
  1. O Programie Rodzina 500+

    • Rządowy Program „Rodzina 500+” to systemowe wsparcie polskich rodzin – przewiduje świadczenie wychowawcze w wysokości 500 zł na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia niezależnie od wysokości dochodów, a także na pierwsze lub jedyne dziecko w wieku do ukończenia 18 r. życia dla rodzin, których dochód w przeliczeniu na członka rodziny nie przekracza określonej przepisami prawa wysokości
    • Wsparcie dla każdej rodziny, w tym także dla rodziców samotnie wychowujących dzieci
    • Pieniądze wypłacane regularnie, co miesiąc, aż do ukończenia przez dziecko 18. roku życia
    • Jeżeli poprawnie złożysz wniosek we wrześniu 2017 r., decyzja i wypłata nastąpi do końca listopada 2017 r. z wyrównaniem za październik 2017 r.
    • Jeżeli poprawnie złożysz wniosek w październiku 2017 r., decyzja i wypłata nastąpi do końca grudnia 2017 r. z wyrównaniem za październik i listopad 2017 r.
    • Rodzina z dwojgiem niepełnoletnich dzieci może otrzymać 500 zł na drugie dziecko niezależnie od dochodu.
    • W przypadku rodzin z przeciętnym miesięcznym dochodem poniżej 800 zł netto na osobę rodzina może otrzymać wsparcie także na pierwsze dziecko w wieku do ukończenia 18 r. życia (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia).
    • Dla rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym kryterium dochodowe jest wyższe i wynosi 1200 zł netto.
    • Zasady przyznawania świadczenia wychowawczego oraz jego wypłat w nowym okresie  świadczeniowym  1.10.2017-30.09.2018:
      • Jeśli złożysz kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy  okres w terminie do 31 sierpnia 2017 r., ustalenie prawa do otrzymywania świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik nastąpi do 31 października 2017 r., a więc zostanie zachowana ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego także od pierwszego miesiąca nowego okresu.
      • W przypadku, gdy złożysz wniosek w okresie od 1 września do 30 września 2017 r., ustalenie prawa do otrzymywania świadczenia oraz wypłata świadczenia za miesiąc październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada 2017 r.
      • W przypadku, gdy złożysz wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od 1 października do 31 października 2017 r., ustalenie prawa do otrzymywania świadczenia wychowawczego oraz wypłata świadczenia za miesiąc październik, listopad i grudzień, nastąpi nie później niż do dnia 31 grudnia 2017 r.
        • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w listopadzie 2017 r., ustalenie prawa do otrzymywania świadczenia następuje za miesiące od listopada, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 31 stycznia 2018 r.,
        • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w grudniu 2017 r., przyznanie świadczenia następuje za miesiące od grudnia, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do końca lutego 2018,
        • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w styczniu 2018 r., przyznanie świadczenia następuje za miesiące od stycznia, a wypłata przyznanego świadczenia również nastąpi najpóźniej do końca lutego 2018 r.,
        • wnioski składane od lutego 2018 r. będą podlegać rozpatrzeniu na bieżąco.

    Ważne: Powyższe terminy rozpatrywania wniosków są terminami maksymalnymi. Organ prowadzący w gminie, który rozpatruje wnioski, uwzględniając liczbę wniosków i możliwości organizacyjne, może rozpatrywać wnioski i wypłacać przyznane świadczenia na bieżąco wcześniej niż w tych maksymalnych, ustawowo określonych terminach.

    • Zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku – na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w Gminie. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
    • Możesz zaktualizować adres zamieszkania podczas wypełniania wniosku Rodzina 500+. Żeby zmienić swoje dane podane w serwisie Banku, przejdź do zakładki „Ustawienia” po zalogowaniu. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
    • Wniosek Rodzina 500+ należy składać co roku – wnioski na kolejny okres, na który ustalane będzie prawo do świadczenia wychowawczego, tj. na okres rozpoczynający

    Rola Banku w Programie Rodzina 500+              

    • Inteligo umożliwia Ci złożenie Wniosku Rodzina 500+ online w koncie w sekcji „Oferty i wnioski”. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
    • Wysłany Wniosek Rodzina 500+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski”=> „Wnioski złożone” przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.               
    • Wniosek Rodzina 500+ jest dostępny w serwisie internetowym Inteligo na mocy porozumienia PKO Banku Polskiego z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

    Opis Programu i Wniosku Rodzina 500+ przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa, Rodziny i Pracy Społecznej.

     

    Proces otrzymania świadczenia


     

    Wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ online w koncie Inteligo.

     

    Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wysłane z systemu emp@tia (Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego)

     

    Organ prowadzący w gminie, np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej dokona analizy wniosku.

     

    Po rozpatrzeniu wniosku przez Organ prowadzący w gminie i przyznaniu w formie decyzji administracyjnej świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia w ramach programu Rodzina 500+. 

  2. Jak wypełnić Wniosek Rodzina 500+ w Inteligo?

    Nowy okres świadczeniowy: jak wypełnić Wniosek Rodzina 500+ w Inteligo na pierwsze dziecko od 1.08.2017?

    Nowy okres świadczeniowy: jak wypełnić Wniosek Rodzina 500+ w Inteligo na drugie i kolejne dziecko od 1.08.2017?

  3. Obsługa wniosku - krok po kroku

    1. Inteligo: Wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ online w koncie Inteligo

    Krok 1:  Zaloguj się do konta Inteligo i przejdź do Wniosku Rodzina 500+ („Oferty i wnioski” -> "Wnioski do złożenia"). Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych w koncie Inteligo, np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania czy rachunek bankowy, na który będą trafiać środki. Zmień dane w razie potrzeby.

    Krok 2: Wysłany wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wypełnieniu. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku oraz status jego obsługi są dostępne do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski”=> „Wnioski złożone” przez 10 lat od momentu wysłania wniosku.

    Krok 3: Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do państwowego systemu informatycznego emp@tia.

    Pamiętaj:

    • We Wniosku Rodzina 500+ na nowy okres świadczeniowy prośba o załączenie dokumentów może pojawić się tylko w dwóch przypadkach:
      • Jeżeli na wniosku wskazano uzyskiwanie przez Ciebie lub członka rodziny dochodów z działalności opodatkowanych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych  bądź karty podatkowej,  potrzebne będzie załączenie skanów/kopii zaświadczeń z Urzędu Skarbowego o dochodzie z ryczałtu/karty podatkowej dla każdego członka rodziny, który ma taki dochód;
      • Jeżeli na wniosku wskazano kwoty alimentów zapłacone na rzecz osób spoza rodziny, potrzebne będzie załączenie skanów/kopii dokumentów potwierdzających obowiązek płacenia alimentów tj. tytułu wykonawczego ustalającego alimenty na rzecz osób spoza rodziny (np. skan wyroku alimentacyjnego), oraz przekazów lub przelewów dokumentujących fakt płacenia konkretnych kwot alimentów na rzecz osób spoza rodzin.
    • We wniosku na trwający okres świadczeniowy wypełniany do 31.07.2017 r., dla przypadku gdy wypełniasz wniosek także na pierwsze dziecko (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia), przygotuj skany oświadczeń o dochodach wszystkich członków rodziny oraz pozostałych wymaganych oświadczeń. Pamiętaj: jeżeli jedyną osobą osiągającą dochody, o których mowa w zał. 2,3 i 4 jest Wnioskodawca, wniosek można złożyć bez załączania skanów oświadczeń o dochodach pozostałych członków rodziny.
    • Jeśli Twojej gminy nie ma na liście w koncie Inteligo, złóż Wniosek Rodzina 500+ osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w koncie Inteligo w późniejszym terminie. Brak gminy na liście w koncie Inteligo oznacza, że gmina ta nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.  W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z osobiście lub telefonicznie z urzędem miasta/gminy.
    • Czas trwania sesji online w koncie Inteligo ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony. Jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 10 minut, nastąpi wylogowanie z kontaInteligo, a zamiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.
    • Podczas wypełniania wniosku możesz zmienić numer rachunku do wypłaty świadczenia wychowawczego przez Organ prowadzący w gminie. Zmiana ta będzie możliwa po potwierdzeniu kodem z narzędzia autoryzacji.
    • Poprawnie wypełniony wniosek online w koncie Inteligo będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.
    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane z systemu emp@tia na adres e-mail podany we wniosku – zwróć uwagę na jego poprawność.
    • W potwierdzeniu złożenia wniosku zawarta są wszystkie informacje potrzebne do wyjaśnienia ewentualnych pytań lub wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny emp@tia lub wskazany przez Ciebie Organ prowadzący w gminie postępowanie w sprawie świadczenia.
    • Po dostarczeniu wszystkich danych do systemu informatycznego emp@tia Bank bezpowrotnie usuwa wszystkie podane we wniosku informacje. Rola Inteligo w tym procesie polega na udostępnieniu i wysłaniu wniosku poprzez konto Inteligodo Organu prowadzącego w gminie.
    • Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ gminy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego Rodzina 500+.

    2.  Emp@tia, system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu emp@tia Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) swojego wniosku

    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie.
    • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: upo500plus@mrpips.gov.pl.
    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w koncie Inteligo.
    • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w koncie Inteligo, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.

    3. Organ prowadzący w gminie, np. MOPS: po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia wychowawczego w drodze decyzji administracyjnej, Organ prowadzący w gminie będzie co miesiąc wypłacać świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500+.

    • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.
    • Po przekazaniu wypełnionego Wniosku Rodzina 500+ do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.
  4. Wypełnianie wniosku w serwisie Inteligo - informacje dodatkowe

    1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+ znajdziesz po zalogowaniu do koncie Inteligo, w sekcji „Oferty i wnioski”.
    2. Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do konta Inteligo.  Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
    3. Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
    4. Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).
    5. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Pracy Społecznej, instrukcjami wypełniania wniosku w wersji papierowej na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.
    6. Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku: 
      1. „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do systemu emp@tia.
      2. „Dostarczony” - wniosek został przesłany do systemu emp@tia.
      3. „Błąd dostarczenia” - wniosek nie został dostarczony do systemu emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.
    7. Informacje dotyczące załączników:
      1. Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
      2. Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
      3. Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
      4. Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
      5. Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF.

    Dowiedz się, jak zmniejszać rozmiar załączników JPG, PNG, PDF

  5. Bezpieczeństwo

    Zachowaj ostrożność składając wniosek Rodzina 500+

    PKO Bank Polski na mocy porozumienia z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 500+:

    • Wniosek Rodzina 500+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do  serwisu internetowego Inteligo.
    • Nie trzeba instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+.
    • Przy zalogowaniu do serwisu internetowego Inteligo, w celu przejścia do wniosku Rodzina 500+ ani w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu SMS z karty zdrapki lub tokena jedynie wtedy, gdy zaznaczysz na wniosku, aby świadczenia na dzieci były przekazywane na rachunek inny niż na konto Inteligo. Prośba o podanie kodu zostanie wyświetlona na zakończenie składania wniosku.
    • Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail:upo500plus@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie emp@tia.

    Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku Rodzina 500+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mailingu lub wiadomości w serwisie internetowym iPKO/Inteligo. Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 500+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie na infolinii banku.

    Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

    Zasady bezpieczeństwa

    Logując się do serwisu internetowego Inteligo, należy zawsze upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https:// oraz czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką – jej obecność potwierdza, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane.

    Po kliknięciu na kłódkę należy sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu. Należy zwrócić uwagę, że tylko połączenie poprawnego adresu oraz poprawnej treści certyfikatu może gwarantować, że strona jest legalna i nie jesteśmy celem ataku phishingowego.

    Poprawne adresy Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego to np.: https://www.ipko.pl/, https://www.ipkobiznes.pl/kbi, https://inteligo.pl/secure.

    1. Bank nigdy nie prosi o podanie kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego podczas logowania ani o podanie więcej niż jednego kodu z danego narzędzia przy wykonywaniu jednej transakcji.
    2. Jeżeli cokolwiek w wyglądzie strony internetowej banku wzbudzi zaniepokojenie klienta, przed zalogowaniem do serwisu transakcyjnego powinien on skontaktować się z konsultantem Contact Center.
    3. Aby uniknąć zainfekowania komputera niebezpiecznymi wirusami, należy korzystać z legalnego oprogramowania i regularnie je aktualizować. Trzeba też dbać o bezpieczeństwo własnego komputera poprzez stosowanie aktualizowanych na bieżąco programów antywirusowych oraz firewalla. Jeżeli tylko jest to możliwe, podczas korzystania z bankowości internetowej należy używać własnego komputera.

    Więcej

  6. Reklamacje

    Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    • w Inteligo - jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Inteligo, etapu rejestracji wniosku w koncie Inteligo oraz jego wysłania;
    • do Organu prowadzącego w gminie - jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.

    Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Inteligo przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów w Powszechnej Kasie Oszczędności Banku Polskim SA.

  7. Pytania i odpowiedzi

  8. Produkty bankowe

    Inteligo Konto Dziecka dla dzieci do 13. roku życia

    Twoje dziecko otrzymuje:

    • Inteligo Konto Dziecka - atrakcyjnie oprocentowany rachunek,
    • nowoczesny serwis PKO Junior stworzony z myślą o dzieciach do 13. roku życia – junior.inteligo.pl.

    Ty zyskujesz:

    • pełną kontrolę nad wszystkimi transakcjami wykonywanymi przez dziecko dzięki Aplikacji Rodzica w swoim Koncie Inteligo.

    Więcej