Oferta firmowa

Wniosek PIT-WZ w serwisie Inteligo

  • Wniosek PIT-WZ jest to przewidziany w przepisach prawa podatkowego wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego przez urząd skarbowy. Na jego podstawie urząd skarbowy przygotuje dla Ciebie wstępne zeznanie PIT-37.
  • Wystarczy wypełnić krótki formularz w serwisie transakcyjnym Inteligo, a wskazany przez Ciebie urząd skarbowy przygotuje Twoje zeznanie podatkowe PIT-37
  • PIT-WZ można wypełniać w okresie 15.03-18.04.2017

 

Wniosek PIT-WZ

  1. Więcej o Wniosku PIT-WZ

    • Wniosek PIT- WZ przeznaczony jest dla osób zobowiązanych do złożenia rocznego zeznania podatkowego PIT-37. Wniosek może dotyczyć rozliczenia dokonywanego indywidualnie, wspólne ze współmałżonkiem lub jako rodzic samotnie wychowujący dzieci
    • We wniosku PIT-WZ można wskazaćm.in:
      • kwoty kosztów uzyskania przychodu w wysokości wydatków faktycznie poniesionych, które są udokumentowane imiennymi biletami okresowym,
      • kwoty ulgi rehabilitacyjnej,
      • odliczenia z tytułu ulgi na dzieci,
      • nr KRS organizacji pożytku publicznego (OPP), której chcesz przekazać 1% podatku.
    • Żeby złożyć wniosek PIT-WZ w serwisie transakcyjnym Inteligo, trzeba mieć skończone 18 lat. Na portalu podatkowym wniosek jest dostępny bez ograniczeń wiekowych.
    • Wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe, które przygotuje dla Ciebie urząd skarbowy,można odrzucić lub zaakceptować w terminie do dnia 02.05.2017 r.
    • Akceptując zeznanie podatkowe należy je podpisać wykorzystując jedną z poniższych możliwości:
      1. Profil Zaufany
        Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie dające dostęp do serwisów administracji rządowej. Załóż Profil Zaufany w serwisie transakcyjnym Inteligo
      2. kwalifikowany podpis elektroniczny,
      3. kwotę przychodu za rok 2015.
    • W przypadku braku akceptacji wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego zostanie ono automatycznie uznane za poprawne w dniu 02.05.2017 r.
    • Wniosek PIT-WZ można wypełnić tylko raz, a po złożeniu nie można go już korygować. Jeżeli odrzucisz dokument wypełniony wstępnie przez urząd skarbowy, masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe samodzielnie.
    • Złożony Wniosek PIT-WZ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Numer referencyjny poprawnie złożonego wniosku  będzie dostępny do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski”=> „Wnioski złożone” przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku.
    • Wniosek PIT-WZ jest dostępny online w serwisie transakcyjnym Inteligo w sekcji „Oferty i wnioski”. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
    • Wniosek jest usuwany z serwerów Banku bezpowrotnie po jego wysłaniu do systemu informatycznego Ministerstwa Finansów.
    • Status swojego Wniosku PIT-WZ możesz sprawdzić w dowolnym momencie na portalu podatkowym, przy pomocy numeru referencyjnego. Numer referencyjny możesz sprawdzić w sekcji „Oferty i wnioski” => „Wnioski złożone”.
    • Adres e-mail, z którego zostanie przesłany link do pobrania Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO) to: portalpodatkowy@mf.gov.pl
    • Linki z kodem do pobrania Wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego oraz Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO) zostaną przesłane w wiadomości z portalu podatkowego na adres e-mail podany we wniosku – zwróć uwagę na poprawność swojego adresu e- mail wprowadzonego we wniosku PIT-WZ.
    • Jeżeli w sekcji „Oferty i wnioski”=> „Wnioski złożone” w serwisie transakcyjnym Inteligo Twój Wniosek PIT-WZ ma status „Dostarczony”, a na Twój adres e-mail nie dotarła wiadomość z linkiem do pobrania wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego, kontaktuj się Ministerstwem Finansów pod adresem e-mail: info.e-deklaracje@mf.gov.pl.
    • Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez urząd skarbowy.
    • Bank nie odpowiada w żadnym zakresie za dane podane przez Ciebie we wniosku, a także za wysokość zobowiązania podatkowego ustalanego przez urząd skarbowy na podstawie złożonego przez Ciebie wniosku
    • Możliwość złożenia wniosku  PIT-WZ jest dostępna w serwisie transakcyjnym Inteligo na mocy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Więcej o Wniosku PIT-WZ na Portalu Podatkowym

  2. 3 kroki do Wniosku PIT-WZ w serwisie transakcyjnym Inteligo

     

      Krok 1: Przejdź do zakładki „e-Urząd”, dostępnej w górnym menu ekranu w Inteligo, i wybierz „Wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego przez urząd skarbowy PIT- WZ”, „Złóż wniosek”.
      Krok 2: Sprawdź poprawność danych we wniosku, m.in. adres e-mail, i wprowadź wszystkie potrzebne informacje.
      Krok 3: Potwierdź złożenie wniosku jednorazowym kodem z narzędzia autoryzacji.
  3. Dodatkowa opcja wypełnienia Wniosku PIT-WZ z Profilem Zaufanym

    3 kroki do Wniosku PIT-WZ w Portalu Podatkowym



     

    Krok 1: W portalu podatkowym, serwisie internetowym Ministerstwa Finansów, wybierz przycisk „PIT-WZ(1)”

     

    Krok 2: Wprowadź wszystkie potrzebne informacje we wniosku.

     

    Krok 3: Potwierdź złożenie wniosku poprzez podpisanie go na jeden z 3 sposobów: Profilem Zaufanym, certyfikatem kwalifikowanym lub kwotą podatku z poprzedniego roku.

  4. Co dalej z rozliczeniem Twojego podatku? 3 kroki do akceptacji Wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego dotyczą Wniosków PIT-WZ złożonych zarówno przez serwis transakcyjny Inteligo, jak i Portal Podatkowy

    3 kroki do akceptacji wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego



     

    Krok 1: W ciągu maksymalnie 5 dni roboczych na adres e-mail otrzymasz wiadomość z linkiem i kodem do pobrania Wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego PIT-37.

     

    Krok 2: : Jeżeli dane w zeznaniu się zgadzają, możesz je zaakceptować lub odrzucić poprzez podpisanie zeznania na jeden z 3 sposobów: Profilem Zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kwotą przychodu za rok 2015. Możesz je również odrzucić.

     

    Krok 3: W przypadku braku odrzucenia zeznania podatkowego sporządzanego przez Urząd Skarbowy, zostanie ono automatycznie uznane za poprawne w dniu 02.05.2017.

  5. Jak wypełnić PIT-WZ w serwisie internetowym Inteligo?

  6. FAQ

  7. Reklamacje

    Pytania oraz reklamacje obsługiwane są przez:

    1. Bank – w zakresie:
      1. dostępu do systemu bankowości elektronicznej Banku (iPKO/Inteligo) i funkcjonowania tego systemu,
      2. dostępu do usługi składania za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Banku Wniosku o sporządzenie zeznania podatkowego przez urząds PIT-WZ,
      3. funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej Banku w zakresie składania Wniosku PIT-WZ poprzez ten system,
      4. jakości w zakresie informowania o dostępności usługi Wniosek PIT-WZ w serwisach bankowości elektronicznej Banku oraz akceptacji zeznania podatkowego oraz obsługi przez Bank.
    2. Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w zakresie:
      1. przebiegu procesu związanego z rozliczeniem podatnika przez urząd skarbowy
      2. obsługi wniosku przez urząd skarbowy,
      3. sporządzenia zeznania podatkowego na rzecz klienta.
    3. Ministerstwo Finansów (MF) w zakresie:
      1. założeń dla przyjętych rozwiązań w zakresie możliwości złożenia wniosku PIT-WZ,
      2. uwag do sposobu wypełnienia Wniosku,
      3. braku otrzymania z systemu teleinformatycznego Ministerstwa Finansów na adres e-mail klienta linku do pobrania Wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO),
      4. problemów technicznych,

    W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1.1:

    1. na pytania klientów odpowiadają Contact Center oraz Oddziały Banku,
    2. reklamacje rozpatrywane są przez Biuro Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego oraz Biuro Rzecznika Klienta Banku, zgodnie z obowiązującymi w Banku przepisami. Składanie reklamacji odbywa się zgodnie z obowiązującymi w Banku przepisami dotyczącymi składania reklamacji.

    W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1. 2 - na pytania lub reklamacje klientów odpowiada Krajowa Informacja Skarbowa: 801 055 055 lub 22 330 03 30.

    W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1. 3 - na pytania lub reklamacje klientów odpowiada Ministerstwo Finansów - pod adresem e-mail: info.e-deklaracje@mf.gov.pl.