Jak korzystać z IKO?

4462aaac-6089-4db7-8944-96b64f3341ce.png
 
Instrukcje
1 Instalacja i aktywacja aplikacji IKO w serwisie Inteligo
2 Zakupy w Internecie za pomocą kodu BLIK
3 Zakupy w sklepie przy użyciu kodu BLIK
4 Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK
5 Płatność w sklepie za pomocą czeku BLIK
6 Przelew na numer telefonu
7 Przelew zwykły (na obcy rachunek bankowy)
8 Przelew własny (między własnymi rachunkami głównymi)
9 Wpłata we wpłatomacie za pomocą kodu BLIK
10 Nadawanie hasła do czeków
11 Stworzenie czeku BLIK
12 Zakupy w Internecie za pomocą czeku BLIK
13 Wypłata z bankomatu za pomocą czeku BLIK
14 Wyszukiwanie sklepów i bankomatów obsługujących IKO
15 Limity transakcji

Instalacja i aktywacja aplikacji IKO przy użyciu komputera

Zobacz, jak pobrać i aktywować aplikację IKO

Zakupy w sklepie przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO

Gdy sprzedawca podliczy Twoje zakupy i poprosi o zapłatę, poinformuj go, że chcesz dokonać płatności mobilnej aplikacją IKO.

  1. Stojąc w kolejce uruchom aplikację IKO.
  2. Wyświetl kod BLIK w aplikacji IKO.
  3. Gdy sprzedawca podliczy już Twoje zakupy, poinformuj go, że chcesz użyć płatności BLIK.
  4. Sprzedawca wprowadzi kwotę zakupów w terminalu i poprosi Cię o podanie kodu.
  5. Podaj sześciocyfrowy kod BLIK wyświetlany aktualnie na ekranie aplikacji IKO i zatwierdź płatność w terminalu zielonym przyciskiem.
  6. Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o akceptację transakcji – wybierz „tak”.
  7. Transakcja została zakończona.
  8. Po zrealizowaniu transakcji otrzymasz od sprzedawcy wydruk potwierdzający dokonanie transakcji. Potwierdzenie pojawi się również na ekranie Twojego telefonu.

Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO

Aplikacja IKO umożliwia Ci bezpłatną wypłatę z bankomatu bez użycia karty. Wypłacanie pieniędzy z bankomatu przy pomocy aplikacji IKO jest wygodne i bezpieczne – wystarczy wpisać w bankomacie kod BLIK/IKO z aplikacji i odebrać pieniądze.

Aktualnie z IKO skorzystasz w sieci ponad 6000 urządzeń. Wszędzie tam, gdzie na ekranie dostrzeżesz "Wypłata BLIK/IKO" (w przypadku bankomatów PKO Banku Polskiego) lub „Wypłata bez karty” (w przypadku bankomatów Euronetu - wszystkie urządzenia wolnostojące, poza zlokalizowanymi w oddziałach Banków).

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Wyświetl kod BLIK w aplikacji IKO.
  3. Na ekranie bankomatu wybierz opcję „wypłata BLIK/IKO” (w przypadku bankomatów PKO Banku Polskiego)lub „wypłata bez karty”(w przypadku bankomatów Euronetu).
  4. Wybierz język.
  5. Wybierz kwotę transakcji.
  6. Zdecyduj, czy chcesz wydrukować potwierdzenie.
  7. Bankomat wyświetli formularz do wpisania kodu BLIK/IKO.
  8. Podaj sześciocyfrowy kod wyświetlony aktualnie w aplikacji IKO i wybierz „akceptuj” na ekranie bankomatu.
  9. Aplikacja IKO poprosi Cię o akceptację transakcji – wybierz „tak”.
  10. Dla wypłat z bankomatów na kwoty wyższe niż 100 zł aplikacja IKO poprosi Cię o potwierdzenie transakcji kodem PIN, tym samym, którego używasz do logowania.
  11. Bankomat  potwierdzi realizację transakcji.
  12. Bankomat wypłaci Ci pieniądze oraz opcjonalnie wydrukuje potwierdzenie.

Przelew na numer telefonu

Wysyłaj pieniądze znajomym podając tylko i wyłącznie ich numer telefonu. Przelewy na telefon możliwe są między aplikacją IKO dla klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo oraz aplikacjami ING Banku Śląskiego, mBanku, Banku Millennium, BZ WBK, Gein Banku T-Mobile Usługi Bankowe, Orange Finanse.

W przypadku, gdy odbiorca nie posiada ani aplikacji IKO ani żadnej innej aplikacji obsługującej międzybankowe przelewy na telefon w systemie BLIK, możesz zdecydować, czy mimo to chcesz wysłać przelew na telefon tej osoby. Jeśli się zdecydujesz, odbiorca otrzyma SMS‑a z informacją o kwocie oczekującej na odbiór oraz z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli z jakichś powodów pieniądze nie zostaną odebrane w ciągu 7 dni od momentu wysłania, trafią one z powrotem na konto, z którego został zlecony przelew.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. W sekcji „Płatności” wybierz funkcję „Przelew na telefon”.
  4. W polu „Odbiorca” wprowadź numer telefonu osoby, do której chcesz przesłać pieniądze. Możesz również kliknąć ikonę „książki adresowej” i wybrać osobę ze swojej listy kontaktów.
  5. Wypełnij pole „Kwota” i „Tytułem”, a następnie wybierz przycisk „Wyślij”.
  6. Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o akceptację transakcji - – wybierz „tak”.
  7. Zatwierdź transakcję.
  8. Gotowe, przelew został zlecony!

Przelew zwykły

W aplikacji IKO zlecisz przelewy zwykłe na numer rachunku bankowego do osób i firm.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. W sekcji „Płatności” wybierz funkcję „Przelew bankowy”.
  4. W polach znajdujących się pod opisem „odbiorca” wprowadź numer rachunku bankowego osoby, do której chcesz przesłać pieniądze oraz pozostałe dane do przelewu. Możesz również kliknąć ikonę „osoby” i wybrać ją z listy zdefiniowanych przelewów.
  5. Potwierdź transakcję.
  6. Gotowe, przelew został zlecony!

Przelew własny

IKO to wygodne przelewy między własnymi rachunkami głównymi. Przelewy na numer rachunku bankowego z IKO są wysyłane na tych samych zasadach, co przelewy realizowane w serwisie Inteligo.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. W sekcji „Płatności”  wybierz funkcję „Przelew własny”.
  4. Wybierz rachunek, z którego chcesz zrobić przelew oraz rachunek, na który ma on dotrzeć.
  5. Wypełnij pole „Kwota” i „Tytułem”, a następnie wybierz przycisk „Wyślij”.
  6. Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o zatwierdzenie transakcji, wybierz „Tak”.
  7. Gotowe, przelew został zlecony!

Zakupy w Internecie za pomocą kodu BLIK

Nie pamiętasz loginu i hasła do serwisu Inteligo? Nie masz czasu na wpisywanie danych z karty płatniczej? Nie ma problemu – weź telefon do ręki i wybierz formę płatności oznaczonej logo „BLIK”.

  1. Po zrobieniu zakupów w sklepie internetowym, wybierz metodę płatności oznaczoną logo BLIK.
  2. Uruchom aplikację IKO i wyświetl kod BLIK
  3. Wprowadź na stronie WWW sześciocyfrowy kod BLIK wyświetlony aktualnie w Twojej aplikacji i kliknij OK.
  4. Aplikacja IKO poprosi Cię o akceptację transakcji – wybierz „tak”.
  5. Gotowe, zapłaciłeś BLIKiem online!

Zakupy w Internecie za pomocą czeku BLIK z aplikacji IKO

Nie pamiętasz loginu i hasła do serwisu Inteligo? Nie masz czasu na wpisywanie danych z karty płatniczej? Nie ma problemu –wybierz formę płatności oznaczoną logo „BLIK” i skorzystaj z wcześniej przygotowanego czeku BLIK z aplikacji IKO.

  1. Po zrobieniu zakupów w sklepie internetowym, jako metodę płatności wybierz te oznaczoną  "BLIK".
  2. W wyznaczonym polu w sklepie online podaj dziewięciocyfrowy numer czeku BLIK i wprowadź czterocyfrowe hasło do czeku. a nastepnie zatwierdź transakcję.
  3. Na ekranie komputera pojawi się potwierdzenie dokonania płatności.
  4. Gotowe, zapłaciłeś BLIKIEM online!

Stworzenie czeku BLIK

Przy użyciu czeku BLIK można płacić w sklepach tradycyjnych i online oraz wypłacać pieniądze z bankomatów bez konieczności łączenia z Internetem. Czek BLIK może być przekazany np. emailem lub SMSem dowolnej osobie, nawet takiej która nie korzysta z aplikacji mobilnej IKO. Można posiadać maksymalnie 5 aktywnych czeków. Pamiętaj, że bez wcześniejszego nadania hasła do czeków w serwisie Inteligo, nie będzie można zrealizować żadnego czeku BLIK.

  1. Uruchom aplikację IKO.
    Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  2. Z karuzeli na głównym ekranie aplikacji lub z ekranu menu wybierz funkcję „Czeki”.
  3. Na ekranie z listą czeków wybierz przycisk „Utwórz czek”.
  4. Po pojawieniu się formularza do utworzenia czeku BLIK, wpisz kwotę czeku (czyli na jaką maksymalną kwotę wypłaty gotówki z bankomatu lub zakupów ma pozwalać Twój czek) i wybierz czas jego ważności: 15 minut, 2 godziny, 12 godzin, 24 godziny i 72 godziny. Opcjonalnie, możesz również nadać tytuł czeku.
  5. Teraz wystarczy kliknąć „Utwórz”.
  6. Pamiętaj, że jeden czek możesz wykorzystać tylko raz, a różnica między kwotą czeku a wartością transakcji wróci na Twoje konto.
  7. Po utworzeniu czeku  możesz sprawdzić jego szczegóły na liście aktywnych czeków, a także przesłać go za pomocą SMS-a, e-maila lub innego komunikatora.
  8. Pamiętaj, że transakcje wykonywane czekiem podlegają limitom, które są zapisane w serwisie Inteligo.
  9. W IKO możesz mieć jednocześnie maksymalnie 5 aktywnych czeków BLIK.
  10. Zapisany czek pokaże się w aplikacji na liście dostępnych czeków BLIK bez konieczności logowania do IKO.

Limity transakcji

Każdy rodzaj płatności mobilnej ma ustalone przez Bank limity - dowiedz się więcej o limitach IKO

Oprócz gotowych ustawień limitów stworzonych przez Inteligo, każdy może samodzielnie zadecydować o wysokości i szczegółach wszystkich limitów:

  1. Zaloguj się do serwisu Inteligo.
  2. Wejdź w zakładkę IKO.
  3. Wejdź w „Zmień ustawienia” – wyświetli się zakładka z Twoimi limitami. Możesz wybrać jedną z propozycji Banku: „domyślne”, „komfortowe”, „zawsze z kodem PIN” lub zdefiniować limity samodzielnie, dzięki opcji użytkownika.
    • Opcja „domyślne” to standardowe limity odpowiednie dla większości użytkowników.
    • Opcja „komfortowe” zakłada minimalne ograniczenia.
    • Opcja „zawsze z kodem PIN” zakłada dodatkową autoryzację wszystkich transakcji kodem PIN, tym samym, którego używasz do logowania.
  4. W opcji „użytkownika” możesz samodzielnie zdecydować o wysokości i szczegółach wszystkich limitów. Po wypełnieniu wszystkich pól, zapisz nowe ustawienia, klikając kilkukrotnie „OK.”.
  5. Otrzymasz informację o potwierdzeniu zmian limitów.
  6. Kliknij „OK”, aby zapisać zmiany.
  7. Pamiętaj, żeby po zakończeniu operacji wylogować się z serwisu.

Płatność w sklepie za pomocą czeku BLIK

Zobacz, jak zapłacić w sklepie za pomocą czeku wygenerowanego w aplikacji IKO. Z wcześniej wygenerowanym czekiem nie musisz korzystać z Internetu w telefonie.

Pamiętaj, że bez wcześniejszego nadania hasła do czeków w serwisie Inteligo, nie można zrealizować czeku.

  1. Gdy Twoje zakupy będą już podliczone, poinformuj sprzedawcę, że chcesz dokonać płatności BLIK.
  2. Sprzedawca wprowadzi kwotę zakupów w terminalu i poprosi Cię o podanie kodu.
  3. Podaj w terminalu dziewięciocyfrowy numer czeku BLIK i zatwierdź płatność klikając zielony przycisk.
  4. Wprowadź w terminalu czterocyfrowe hasło do czeku i zatwierdź klikając zielony przycisk.
  5. Po zrealizowaniu transakcji otrzymasz od sprzedawcy wydruk potwierdzający dokonanie transakcji.

Wypłata z bankomatu za pomocą czeku BLIK

Aplikacja IKO umożliwia wygodne i bezpłatne wypłaty z bankomatów PKO Banku Polskiego oraz sieci Euronet oraz banków skupionych w ramach systemu BLIK bez użycia karty. Z wcześniej wygenerowanym czekiem BLIK nie musisz korzystać z Internetu w telefonie.

Pamiętaj, że bez wcześniejszego nadania hasła do czeków w serwisie Inteligo, nie będziesz mógł zrealizować żadnego czeku.

  1. Na ekranie bankomatu wybierz opcję „wypłata BLIK/IKO” (w przypadku bankomatów PKO Banku Polskiego) lub „wypłata bez karty” (w przypadku bankomatów Euronetu).
  2. Wybierz język i kwotę wypłaty.
  3. Zdecyduj, czy chcesz wydrukować potwierdzenie.
  4. Bankomat wyświetli formularz do wpisania numeru czeku BLIK.
  5. Wpisz dziewięciocyfrowy numer czeku BLIK i potwierdź przyciskiem „akceptuj”.
  6. Wprowadź czterocyfrowe hasło do czeku BLIK i zatwierdź przyciskiem „akceptuj”.
  7. Bankomat potwierdzi realizację transakcji, wypłaci pieniądze i opcjonalnie wydrukuje potwierdzenie.

Wpłata we wpłatomacie za pomocą kodu BLIK

Aplikacja IKO umożliwia wygodne i bezpłatne wpłaty we wpłatomatach PKO Banku Polskiego bez użycia karty. Pieniądze wpłacone przy użyciu kodu BLIK mogą trafić na konto połączone z aplikacją IKO – Twoje lub innego użytkownika IKO.

  1. Znajdź wpłatomat obsługujący wpłaty przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO.
  2. Na ekranie wpłatomatu wybierz przycisk „Wpłata IKO”.
  3. Wprowadź kod BLIK ze swojej aplikacji IKO na ekranie wpłatomatu.
  4. Wybierz, komu chcesz wpłacić pieniądze: Naciśnij przycisk „Wpłata własna”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na swoje konto. Naciśnij przycisk „Wpłata na telefon”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na konto innego użytkownika aplikacji IKO.
  5. Jeżeli wybrano „Wpłatę na telefon”, należy wpisać numer telefonu odbiorcy.
  6. Gdy pojawią się ekrany znane ze standardowego procesu wpłaty gotówki przy użyciu karty (opis zasad wpłacania banknotów , prośba o podanie kwoty wpłaty, podsumowanie liczby i rodzaju wpłaconych banknotów), postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Po akceptacji podsumowania operacji wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na kocie odbiorcy.

Nadawanie hasła do czeków BLIK

Każda transakcja wykonywana przy użyciu czeku wymaga potwierdzania hasłem.  Hasło do czeków nadasz w serwisie Inteligo.

  1. Przed rozpoczęciem korzystania z funkcji czeków BLIK zaloguj się do serwisu Inteligo.
  2. Wejdź w sekcję „IKO”.
  3. W sekcji „IKO” wybierz opcję „Nadanie hasła do czeków”.
  4. Nadaj czterocyfrowe hasło do czeków. Będziesz nim autoryzować każdą płatność i wypłatę przy użyciu czeku.

Wyszukiwanie sklepów i bankomatów obsługujących płatności BLIK

IKO może wyświetlić Twoją lokalizację wraz ze sklepami i bankomatami w najbliższej odległości, w których możesz płacić lub wypłacać przy użyciu kodu BLIK lub czeku BLIK.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Dotknij przycisk lupy w prawym górnym rogu.
  3. Aplikacja wyświetli Twoje położenie i najbliższe bankomaty oraz punkty, w których można dokonać płatności mobilnych.
  4. Za pomocą ikonek w lewym dolnym rogu możesz zdecydować o wyświetlanych na mapie punktach obsługujących płatności mobilne, bankomatach czy też  oddziałach PKO Banku Polskiego.
  5. W wyszukiwarce możesz również wpisać nazwę interesującego Cię sklepu, adres lub nazwę miejscowości.
  6. Wybierając poszczególne punkty, otrzymasz więcej szczegółowych informacji, m.in. godziny dostępności.