Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Karta kodów jednorazowych

Rozwiń wszystkie
  1. Co to jest karta kodów?

    Karta kodów to jedna z możliwości potwierdzania operacji w Inteligo. Na karcie jest 40 jednorazowych 6-cyfrowych haseł. Wiemy, jak korzystasz z karty i z odpowiednim wyprzedzeniem wyślemy Ci pocztą nową kartę. Aby korzystać z kodów umieszczonych na karcie, należy ją aktywować (w serwisie WWW, w Serwisie Mobilnym Inteligo lub w automatycznym serwisie telefonicznym), wykorzystując do tego jeden z kodów na dotychczasowej karcie oraz pierwszy kod z nowej karty. Tylko pierwsza karta kodów, którą dostarczamy Ci w przesyłce startowej, nie wymaga aktywacji.

  2. Co zrobić, gdy zgubię kartę kodów?

    W przypadku zgubienia karty kodów zablokuj ją:

    • w serwisie internetowym Inteligo wybierając kolejno Dane ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS → Karty kodówZablokuj lub
    • u konsultanta pod numerem 800 121 121 lub +48 (81) 535 6789

     

  3. Jak zamówić kartę kodów?

    Po wykorzystaniu połowy kodów z bieżącej karty kodów automatycznie prześlemy Ci kolejną (o ile nie otrzymaliśmy wcześniej Twojego zamówienia). Jeśli chcesz np. zamówić dodatkową kartę:

    • zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo W serwisie WWW kartę zamówisz wybierając w sekcji Dane ustawienia w boksie "Na skróty" Zamów nową kartę kodów - jeżeli Twoim aktywnym narzędziem autoryzacji jest karta kodów lub
    • skontaktuj z konsultantem. 

    Maksymalnie możesz posiadać 5 kart kodów, z czego tylko jedna może być aktywna.

  4. Jak aktywować kartę kodów?

    Kartę kodów możesz aktywować:

    • samodzielnie w serwisie internetowym Inteligo, wybierając kolejno Dane ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS → Aktywuj,
    • w serwisie mobilnym Inteligo: Dostęp do serwisu → Aktywacja karty kodów
    • w automatycznym serwisie telefonicznym (opcja 6: Aktywacja karty kodów).
  5. Dlaczego ostatni kod mogę użyć tylko do aktywacji nowej karty a nie np. do przelewu?

    Ze względów bezpieczeństwa, aby uaktywnić nową kartę kodów wymagane jest podanie kodu z poprzedniej karty. Dzięki temu, że ostatni kod jest zarezerwowany do aktywacji nowej karty, masz możliwość wykonania operacji samodzielnie, bez konieczności kontaktu z konsultantem.

  6. Dlaczego muszę podać kod o numerze wyższym (z pominięciem jednego niewykorzystanego kodu)?

    Ze względów bezpieczeństwa system może poprosić Cię o podanie kolejnego kodu z karty kodów mimo, że poprzedni kod nie został wcześniej wykorzystany. Kod pominięty przez serwis nie będzie wykorzystany do potwierdzenia jakiejkolwiek dyspozycji. Powyższe działanie jest prawidłowe i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa zgromadzonych środków na Twoim rachunku.

  7. Jaka dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu z karty kodów?

    Do zatwierdzenia dyspozycji zwykle konieczne jest podanie jednego kodu z karty kodów, wyjątkiem jest aktywacja nowej karty kodów (dwa kody: kod z bieżącej karty i kod nr 1 z nowej). Inteligo nigdy nie prosi o podanie więcej niż jednego karty kodów jednocześnie ani o podanie kodów przy logowaniu.

  8. Jak aktywować nowa kartę kodów, jeśli wszystkie kody z poprzedniej karty zostały wykorzystane?

    Jeżeli ostatni kod nie jest już dostępny, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.

  9. Czy są przelewy z konta Inteligo nie wymagające autoryzacji kodem?

    Tak. O podanie kodu z narzędzia autoryzacji nie poprosimy Cię podczas :

    • zlecania przelewu pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenia i modyfikacji zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo,
    • zlecania zdefiniowanej płatności (modyfikacja oraz usunięcie wymagają podania kodu) oraz,
    • tworzenia przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.

    W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu.