Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Serwis WWW

Rozwiń wszystkie
  1. Kiedy mogę korzystać z waszych usług przez Internet?

    Usługi konta Inteligo są dostępne 24 godziny na dobę, przez cały rok. Jedynie przez kilka minut od rozpoczęcia tzw. przetwarzania danych, co ma miejsce codziennie o godzinie 0:00 czasu polskiego, nie można wykonywać transakcji.

  2. Jakie transakcje są dostępne przez Internet?

    Niemal wszystkie transakcje można zlecać w serwisie www. Zachęcamy do samodzielnego ich wykonywania. Tylko niektóre operacje, związane bezpośrednio z bezpieczeństwem konta, są możliwe wyłącznie u konsultanta.

  3. Nie mam dostępu do Internetu, a chciałbym korzystać z waszych usług. Czy to możliwe?

    Tak. Możesz korzystać z usług konta Inteligo przez telefon (korzystając z pomocy konsultanta i za pomocą automatycznego serwisu) oraz za pomocą SMSów.

  4. Przez Internet chcę mieć dostęp tylko do niektórych funkcjonalności konta Inteligo. Czy to możliwe?

    Chcemy zaoferować całą gamę naszych usług w Internecie. Niebawem wprowadzimy możliwość dowolnego konfigurowania (personalizowania) naszych serwisów.

  5. Czego będę potrzebować, aby skorzystać z serwisu WWW?

    Aby korzystać z serwisu WWW potrzebne będą:

    • komputer,
    • dostęp do Internetu,
    • dane do logowania (identyfikator i hasło WWW) - jeśli korzystasz z tokena, to przy logowaniu do serwisu WWW należy podać także hasło z tokena,
    • przeglądarka internetowa Firefox, Internet Explorer, Mozilla, Opera lub inna wspierająca protokół TLS.

    Więcej informacji na temat właściwego zabezpieczenia swojego komputera znajdziesz w sekcji Bezpieczeństwo.

  6. Jaka jest zalecana konfiguracja komputera i przeglądarki?

    Zalecana konfiguracja komputera:

    • rozdzielczość ekranu: 800 x 600 lub wyższa, przynajmniej 16 bitowa paleta barw, 
    • łącze: dowolny modem, łącze stałe, satelitarne, ISDN i jakiekolwiek inne pozwalające na dostęp do sieci Internet.

    Zalecamy stosowanie najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Opera, Safari, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome oraz przeprowadzanie ich okresowych aktualizacji. Używanie starych wersji oprogramowania jest niebezpieczne.

    Sprawdzaj i aktualizuj przeglądarkę internetową, zgodnie z dostępnością nowych wersji na stronach producentów:

  7. Czy muszę modyfikować ustawienia mojej przeglądarki, aby korzystać z serwisu www?

    Wystarczy się upewnić czy Twoja przeglądarka obsługuje protokół SSL w wersji 3.0. Zalecamy wyłączenie automatycznego zapamiętywania haseł. Nie jest wymagana obsługa "JavaScript", która odpowiada za animację przycisków menu. Jeżeli Twoja przeglądarka nie obsługuje "JavaScript" zalogowanie do serwisu www jest możliwe po samodzielnym wprowadzeniu adresu strony: https://inteligo.pl/secure.

  8. Dlaczego nie mogę otworzyć niektórych dokumentów w formacie PDF umieszczonych na stronie Inteligo?

    Taki problem może wystąpić jeśli korzystasz z przeglądarki IE w wersji 6.x i programu Adobe Acrobat Reader w wersji 5.x. Aby problem usunąć zachęcamy do zainstalowania nowszej wersji programu Adobe Acrobat Reader. Program do pobrania znajdziesz na stronie producenta: www.adobe.com/products/reader/.

  9. W jaki sposób mogę zdobyć właściwą przeglądarkę Firefox lub Mozilla?

    Najprostszym sposobem jest pobranie programu z serwisów firmy Mozilla: http://www.mozilla.org/ oraz http://www.firefox.pl/. Niektóre z czasopism komputerowych rozprowadzają najnowsze wersje przeglądarek Mozilla.

  10. W jaki sposób mogę zdobyć właściwą przeglądarkę Opera?

    Najprostszym sposobem jest pobranie programu z serwisów firmy Opera: http://www.opera.com/. Niektóre z czasopism komputerowych rozprowadzają najnowsze wersje przeglądarki Opera.

  11. W jaki sposób mogę zdobyć właściwą przeglądarkę firmy Microsoft?

    Najprostszym sposobem jest pobranie programu z serwisu firmy Microsoft: http://www.microsoft.com/ie/. Znajdziesz tam najnowszą wersję przeglądarki Internet Explorer.

  12. Skąd mam wiedzieć, że moje dane w serwisie www są bezpieczne?

    Korzystamy z najnowocześniejszych technologii w celu zabezpieczenia Twoich danych. Nasze serwery WEB są uwierzytelnione specjalnymi certyfikatami, wydanymi przez Verisign. Jest to powszechnie uznana na całym świecie firma certyfikująca i weryfikująca bezpieczeństwo danych w Internecie. Po uzyskaniu połączenia z serwisem www Inteligo w pasku przeglądarki pojawi się symbol zamkniętej kłódki oznaczający, że działa protokół zabezpieczający przesyłanie danych - SSL 3.0. Wszystkie systemy Inteligo stosują najnowocześniejsze metody ochrony danych.

    Pamiętaj jednak o przestrzeganiu kilku prostych zasad:

    • nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, haseł i narzędzi autoryzacji transakcji (karty kodów, telefonu, w którym masz zainstalowaną aplikację token czy telefonu, na który otrzymujesz kody SMS),
    • nie zapisuj nigdzie haseł dostępu do serwisów Inteligo,
    • nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacji transakcji (karty kodów, telefonu w którym masz zainstalowaną aplikację token czy telefonu, na który otrzymujesz kody SMS), w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć,
    • nie wykonuj transakcji na stronach secure.inteligo.com.pl, jeżeli w dolnym lub górnym rogu okna przeglądarki nie wyświetla się zamknięta kłódka,
    • nie odpowiadaj i nie stosuj się do maili w których zostaniesz poproszony o podanie danych dotyczących Twojego kont, tj. identyfikator, hasła, kody i karty Inteligo, PIN-u.
  13. Skąd mam wiedzieć, że naprawdę jestem zalogowany do serwisu Inteligo, a nie pod podszywającą się stronę?

    Nasze serwery WEB są uwierzytelnione specjalnymi certyfikatami, wydanymi przez Verisign. Po uzyskaniu połączenia z serwisem www Inteligo w dolnym pasku przeglądarki pojawi się symbol zamkniętej kłódki oznaczający, że działa protokół zabezpieczający przesyłanie danych - SSL 3.0. Dwukrotne "kliknięcie" na kłódkę powinno wyświetlić informację o certyfikacie. Powinien on pokazać, że certyfikat jest przyznany serwerowi https://inteligo.pl/secure.

  14. Czy mogę pobrać dane z serwisu www w celu ich analizy np. w arkuszu kalkulacyjnym?

    Tak. Możesz zaznaczyć i skopiować zawartość strony z zestawieniem rachunków czy wykazem transakcji a następnie wkleić ją do arkusza kalkulacyjnego.
    Uwaga: dane pobrane z Internetu i zapisane na twardym dysku nie są zakodowane. Musisz sam zadbać o to, aby niepowołane osoby nie miały do nich dostępu.

  15. Jak zalogować się po raz pierwszy do serwisu Inteligo?

    Jak tylko otrzymasz potwierdzenie od Inteligo o aktywacji konta możesz się logować i korzystać ze wszystkich kanałów dostępu. Logując się po raz pierwszy użyj właściwego dla danego kanału hasła startowego i zmień je na własne. Jeżeli nie posiadasz hasła pierwszego logowania, nada Ci je konsultant. W tym celu niezbędne będzie użycie kodu z aktywnego narzędzia autoryzacji transakcji.

    Hasła startowe do serwisu WWW, telefonicznego oraz mobilnego otrzymasz w przesyłce startowej do pierwszego otwieranego przez Ciebie konta.

    Logowanie w Inteligo może być jeszcze bardziej przyjazne – zamiast 8-cyfrowego identyfikatora otrzymanego w przesyłce startowej możesz logować się do konta za pomocą własnego loginu. Nadasz go online po zalogowaniu do konta w sekcji „Dane i ustawienia”.

    W przypadku jakichkolwiek pytań do Twojej dyspozycji są nasi konsultanci pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89 (opłata zgodna z taryfą operatora).


    Logując się do konta pamiętaj o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

    • nigdy nie udostępniaj hasła osobom trzecim,
    • sprawdzaj, czy połączenie jest zabezpieczone protokołem SSL (w przeglądarce zobaczysz adres https://inteligo.pl/secure), w prawym dolnym rogu okna przeglądarki lub przy pasku adresowym na górze strony będzie widoczna ikona zamkniętej kłódki (po wskazaniu kursorem na kłódkę sprawdź, czy certyfikat został wystawiony przez VeriSign dla domeny inteligo.pl/secure),
    • pamiętaj, że Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie kodu jednorazowego podczas logowania do serwisu WWW oraz o podanie kilku kodów jednorazowych jednocześnie (wyjątkiem jest tylko i wyłącznie polecenie użycia dwóch kodów podczas aktywacji lub zmiany narzędzia autoryzacji na nowe),
    • stale dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, stosuj program antywirusowy z aktualną definicją wirusów oraz osobisty firewall; dopilnuj, aby ustawienia używanej przez Ciebie przeglądarki internetowej były właściwe.
  16. Jakie opcje związane z zarządzaniem kanałami dostępu do konta są dostępne w serwisie WWW?

    Po zalogowaniu w serwisie WWW, przejdź do sekcji "Dane i ustawienia", a następnie "Ustawienia" i  "Kanały dostępu". Dostępna tam funkcjonalność umożliwia Ci:

    Ponadto uzyskasz dokładną informację (data oraz godzina) o ostatnim udanym lub nieudanym logowaniu do każdego z kanałów dostępu.

  17. Czym różni się zmiana hasła od nadania hasła?

    Hasło nadajesz  w sytuacji, gdy nie pamiętasz aktualnego. Możesz wtedy nadać hasło tymczasowe. Potwierdzasz je kodem autoryzacji. Hasło jest aktywne przez 30 minut. W tym czasie należy zalogować się do danego serwisu używając identyfikatora i nadanego hasła tymczasowego. Pojawi się ekran z prośbą o zmianę hasła na stałe.

    Uwaga: Jeżeli do autoryzacji transakcji używasz tokena zainstalowanego w telefonie komórkowym, pamiętaj, że aplikacja może być wykorzystywana na dwa sposoby: tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje lub może dodatkowo generować hasła wzmacniające logowanie. Sam decydujesz, z której z możliwości chcesz korzystać i w dowolnej chwili  zmieniasz ustawienia. Po zalogowaniu wejdź w sekcję „Dane i ustawienia”, następnie „Karty, token, SMS” i wybierz opcję „Zmień narzędzie autoryzacyjne”.

    Natomiast zmiany hasła dokonujesz, gdy chcesz aktualne, znane hasło zastąpić nowym. Wystarczy, że podasz obecne hasło do serwisu i następnie nowe hasło. Zmienionego/nowego hasła będziesz używać do każdego kolejnego logowania do danego Kanału dostępu.

  18. Jak mogę nadać nowe hasło do serwisu WWW?

    Jeśli chcesz nadać nowe hasło do serwisu WWW możesz to zrobić kontaktując się telefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89. Zobacz jak możesz zmienić swoje dotychczasowe hasło do serwisu Inteligo tutaj.

  19. Nie pamiętasz hasła do serwisu?

    Jeśli nie pamiętasz hasła do serwisu, możesz w łatwy sposób nadać nowe. Wystarczy, że skontaktujesz siętelefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89. Po prawidłowym zalogowaniu do serwisu telefonicznego oraz dodatkowej weryfikacji, konsultant przełączy Cię do automatycznego serwisu telefonicznego, gdzie sam nadasz nowe tymczasowe hasło. Twoje hasło tymczasowe będzie aktywne tylko przez 30 minut. W tym czasie należy zalogować się do danego serwisu używając identyfikatora i nadanego hasła tymczasowego. Pojawi się ekran z prośbą o zmianę hasła na stałe.

    Pamiętaj: Jeżeli do autoryzacji transakcji używasz aplikacji token Inteligo, pamiętaj, że do logowania w serwisie internetowym używasz hasła WWW oraz hasła generowanego przez token.

  20. Kiedy kanał dostępu ma status tymczasowy?

    Status tymczasowy pojawia się w momencie, gdy nadałeś hasło tymczasowe (np. aktywowałeś dostęp lub nadałeś nowe hasło) i nie zmieniłeś go jeszcze na hasło stałe. Status tymczasowy w tym przypadku widoczny będzie przez 30 minut, w czasie których powinieneś zmienić hasło na stałe. Po tym czasie status tymczasowy zmieni się na zablokowany.

  21. Zostało nadane hasło tymczasowe, ale kanał dostępu został zablokowany - dlaczego?

    Nadając nowe hasło dostępu nadajesz najpierw hasło tymczasowe, przy użyciu którego należy zalogować się do danego kanału dostępu i zmienić je na hasło stałe. Jeśli nie wykonasz tego w ciągu 30 minut, status kanału zmieni się z aktywnego na zablokowany. W tym przypadku należy ponownie aktywować kanał. Używając kodu autoryzacji, nadaj kolejne hasło tymczasowe i zmień je na stałe, logując się do danego kanału dostępu w ciągu 30 minut.

    Jeżeli do autoryzacji transakcji używasz tokena zainstalowanego w telefonie komórkowym, pamiętaj, że aplikacja może być wykorzystywana na dwa sposoby: tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje lub może dodatkowo generować hasła wzmacniające logowanie.

    Sam decydujesz, z której z możliwości chcesz korzystać i w dowolnej chwili  zmieniasz ustawienia. Po zalogowaniu wejdź w sekcję „Dane i ustawienia”, następnie „Karty, token, SMS” i wybierz opcję "Zmień narzędzie autoryzacyjne”.

  22. Co oznacza ostatnie udane i nieudane logowanie?

    Każde wejście - zarówno to udane jak i nieudane (przy użyciu nieprawidłowego hasła) - na Twoje konto, poprzez którykolwiek z kanałów dostępu, jest odnotowywane w systemie, a informację o tym możesz znaleźć w sekcji "Kanały dostępu". Dla każdego z kanałów otrzymujesz dokładną informację - data i godzina - dotyczącą ostatniego logowania. Jeśli chciałbyś sprawdzić bardziej szczegółowe informacje na ten temat, skontaktuj się z konsultantem.

  23. Czy mogę zmienić identyfikator, którym loguję się do serwisu Inteligo?

    Nie możesz zmienić identyfikatora, ale możliwe jest nadanie loginu, który może zastąpić identyfikator. Po zalogowaniu do serwisu wejdź zakładkę „Dane i ustawienia”, "Ustawienia",  a następnie „Zarządzaj loginem”.

    Aby stworzyć bezpieczny login powinieneś zapoznać się z kilkoma zasadami:

    • wykorzystuj litery, cyfry i znaki specjalne tj. `!@#$%^&*()_+-={}[]:;',.<>?,
    • login powinien zawierać od 8 do 50 znaków, w tym przynajmniej jedną literę,
    • login nie może zawierać typowo polskich liter, np. „ć”, „ń” itp.,
    • login musi być unikatowy (system poinformuje, jeżeli w danych Banku znajduje się już zaproponowany przez Ciebie login),
    • login musi różnić się od Twojego hasła logowania.

    Pamiętaj, że:

    • system nie rozróżnia wielkich i małych liter,
    • nadanym loginem możesz logować się do serwisu internetowego Inteligo i serwisu mobilnego,
    • możesz logować się do konta zarówno swoim loginem oraz nadanym 8-cyfrowym identyfikatorem,
    • zawsze możesz zmienić swój login lub powrócić do logowania 8-cyfrowym identyfikatorem.
  24. Czy mogę zmieniać mój login wielokrotnie lub go wyłączyć?

    Tak, zawsze możesz zmienić login, który nadałeś samodzielnie, możliwe jest również usunięcie go. Gdy wyłączysz swój login, logowanie do serwisu Inteligo będzie możliwe tylko podając 8-cyfrowy identyfikator.

    Aby zmienić lub wyłączyć login, wystarczy wybrać sekcję „Dane i ustawienia” a następnie „Ustawienia” i „Zarządzaj loginem”. Więcej o loginie

    Pamiętaj, że logując się do serwisu WWW i serwisu mobilnego możesz wymiennie korzystać z nadanego przez siebie loginu oraz identyfikatora.

  25. Jak powrócić do logowania identyfikatorem w serwisie WWW?

    W każdej chwili możesz zarządzać swoim loginem, wystarczy wybrać sekcję „Dane i ustawienia” a następnie „Ustawienia” i „Zarządzaj loginem”. Możesz go zmienić lub wyłączyć  powracając do jednej formy logowania z wykorzystaniem identyfikatora. Pamiętaj, że logując się do serwisu www i serwisu mobilnego możesz wymiennie korzystać z nadanego przez siebie loginu oraz identyfikatora.

  26. Jeśli nadałem własny login, logowanie identyfikatorem jest niemożliwe?

    Do logowania w serwisie WWW możesz używać wymiennie własnego loginu lub identyfikatora. Pamiętaj, że możesz zarządzać swoim loginem, wystarczy wybrać sekcję „Dane i ustawienia”, a następnie „Ustawienia” i „Zarządzaj loginem”.

  27. Czy mogę logować się do serwisu mobilnego własnym loginem, nadanym w serwisie Inteligo?

    Po nadaniu własnego loginu w serwisie Inteligo, możesz używać go do logowania się w telefonie komórkowym.

    Pamiętaj, że logując się do serwisu WWW i serwisu mobilnego możesz wymiennie korzystać z nadanego przez siebie loginu oraz identyfikatora.

  28. Dostęp do serwisu WWW został zablokowany?

    Blokada dostępu do Twojego konta może się pojawić jeśli:

    • wpisałeś 3 razy niepoprawne hasło do danego kanału dostępu - jeśli korzystasz z tokena, aplikacja może zostać zablokowana z powodu błędnie podawanego hasła z tokena,
    • samodzielnie zdecydowałeś się zablokować dany kanał dostępu,
    • nadawałeś nowe hasło do danego kanału dostępu i nie zmieniłeś w przeciągu 30 minut hasła tymczasowego na hasło stałe, przez co status kanału z tymczasowego zmienił się na zablokowany.

    Aby odblokować dostęp do serwisu WWW, skontaktuj się telefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.

  29. Jak mogę zmienić moje hasło do serwisu WWW?

    Hasło do serwisu WWW możesz samodzielnie zmienić w serwisie Inteligo. Wystarczy, że w sekcji „Moje dane i ustawienia”,  wejdziesz w zakładkę „Kanały dostępu” i wybierzesz „Zmień hasło”, następnie podasz obecne i nowe hasło do serwisu.

    Zmienionego/nowego hasła będziesz używać do każdego kolejnego logowania do danego Kanału dostępu.

    Hasło do serwisu WWW również zmienić kontaktując się telefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.

    Po prawidłowym zalogowaniu do serwisu telefonicznego oraz dodatkowej weryfikacji, konsultant przełączy Cię do automatycznego serwisu telefonicznego, gdzie sam nadasz nowe tymczasowe hasło.

    Twoje hasło tymczasowe będzie aktywne tylko przez 30 minut. W tym czasie zaloguj się do danego serwisu używając identyfikatora/loginu i nadanego hasła tymczasowego. Pojawi się ekran z prośbą o zmianę hasła na stałe.

    Pamiętaj: Jeżeli do autoryzacji transakcji używasz tokena zainstalowanego w telefonie komórkowym, pamiętaj, że aplikacja może być wykorzystywana na dwa sposoby: tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje lub może dodatkowo generować hasła wzmacniające logowanie.

    Sam możesz decydować, z której z możliwości chcesz korzystać i w dowolnej chwili możesz zmienić ustawienia. Po zalogowaniu wejdź w sekcję „Moje dane i ustawienia”, następnie „Narzędzie autoryzacyjne” i wybierz opcję „Zmień”.

  30. Co oznacza informacja o sile hasła, która pojawiła się przy zmianie hasła?

    Podczas zmiany hasła do serwisu internetowego badany jest poziom jego bezpieczeństwa (tzw. siła hasła). Dzięki tej informacji możesz ocenić i na bieżąco podnieść bezpieczeństwo swojego hasła.

    Aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu hasła, kliknij tutaj

  31. Jak mogę sprawdzić czy moje hasło jest bezpieczne?

    Tzw. siłę hasła możesz zobaczyć w polu obok miejsca do wpisania nowego hasła, komunikat „Bardzo silne” oznacza, iż Twoje hasło zostało stworzone prawidłowo i ma najwyższy poziom bezpieczeństwa.

    Aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu hasła, kliknij tutaj