Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

  1. Czy mogę wykonać przelew do ZUS lub Urzędu Skarbowego przelewem standardowym?

    Przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego wymagają podania dodatkowych danych, dlatego wykonanie takich transakcji możliwe jest przy użyciu specjalnych formularzy, dostępnych w naszym serwisie.

  2. Jak rozliczane są przelewy do ZUS lub Urzędu Skarbowego?

    Przelewy i płatności do ZUS są, podobnie jak zwykłe przelewy standardowe, wysyłane przy każdej sesji wychodzącej, natomiast są rozliczane przez KIR tylko raz dziennie. Ich rozliczenie następuje przy pierwszej sesji następnego dnia roboczego. Jeśli chcesz, aby Twój przelew do ZUS został zrealizowany 10. dnia miesiąca, najlepiej zleć go 9. dnia. Przelewy do Urzędu Skarbowego są rozliczane przez KIR jak zwykłe przelewy standardowe (w godzinach sesji Elixir).

  3. W jaki sposób mogę zlecić przelew do ZUS lub Urzędu Skarbowego?

    Przelew do ZUS lub Urzędu Skarbowego zlecisz w serwisie www („Przelewy”-> „Rodzaj przelewu -> „Przelew do ZUS”„Przelew do ZUS” lub „Przelew do US”) lub u konsultanta.

  4. Czy można zachować pojedynczy przelew ZUS lub Urzędu Skarbowego jako przelew zdefiniowany?

    Tak. Przelew zdefiniowany do ZUS lub Urzędu Skarbowego utworzysz w taki sam sposób jak standardowy przelew zdefiniowany.

  5. Dlaczego nie mogę udostępnić płatności do ZUS i Urzędu Skarbowego do obsługi w automatycznym serwisie telefonicznym i w serwisie mobilnym?

    W automatycznym serwisie telefonicznym i w serwisie mobilnym możesz zrealizować wyłącznie standardowe przelewy zdefiniowane, które uzupełniasz tylko podając kwotę i datę realizacji transakcji. Przelewy zdefiniowane do ZUS i Urzędu Skarbowego wymagają natomiast każdorazowo podania dodatkowych danych.

  6. Nie wiem jaki symbol wpisać na formularzu przelewu do Urzędu Skarbowego?

    Jeżeli nie znasz danych wymaganych do realizacji przelewu do Urzędu Skarbowego, proponujemy skorzystać z linku "Formularze podatkowe" na stronach Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl. Symbole należy wpisywać ściśle według wytycznych Ministerstwa Finansów, bez spacji pomiędzy znakami, zachowując wielkość liter oraz znaki interpunkcyjne. Pamiętaj, że w przypadku dokonywania wpłaty na rzecz Urzędu Skarbowego symbol płatności musi być zgodny z symbolem określonym w przepisach dotyczących wykazu numerów rachunków bankowych Urzędów Skarbowych.
    Upewnij się również, czy dla Urzędu Skarbowego, którego numer rachunku wpisałeś, można wprowadzić dany symbol formularza. Informację taką uzyskasz we właściwym Urzędzie Skarbowym.

  7. Dlaczego serwis WWW nie przyjmuje wpisanego przez mnie symbolu formularza w przelewie do Urzędu Skarbowego?

    Umożliwiamy wykonywanie przelewów Urzędu Skarbowego z wszystkimi aktualnie obowiązującymi symbolami formularza lub płatności, udostępnionymi przez KIR. Jeżeli nie masz pewności jakie dane wpisać, proponujemy skorzystać z linku „Formularze podatkowe” na stronach Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl. Symbole należy wpisywać ściśle według wytycznych Ministerstwa Finansów, bez spacji pomiędzy znakami, zachowując wielkość liter oraz znaki interpunkcyjne. Pamiętaj, że w przypadku dokonywania wpłaty na rzecz Urzędu Skarbowego symbol płatności musi być zgodny z symbolem określonym w przepisach dotyczących wykazu numerów rachunków bankowych Urzędów Skarbowych.
    Upewnij się również, czy dla Urzędu Skarbowego, którego numer rachunku wpisałeś, można wprowadzić dany symbol formularza. Informację taką uzyskasz we właściwym Urzędzie Skarbowym.

Zobacz wszystkie produkty

Polecaj Konto Inteligo i wygrywaj
Strefa kontaktu
  • Infolinia Inteligo
Pomoc
Przydatne informacje