Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Płatności zbliżeniowe telefonem

Rozwiń wszystkie
  1. Na jakim telefonie działają płatności zbliżeniowe aplikacji IKO?

    Należy posiadać telefon z system Android w wersji min. 4.4 oraz funkcją NFC. Płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO nie działają na telefonach z innymi systemami operacyjnymi.

  2. Jakie wymagania muszę spełnić, aby płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO?

    Aby zacząć płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy mieć:

    • aktywną najnowszą wersję aplikacji IKO
    • telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 z NFC
    • kartę debetową lub kredytową Visa w Inteligo wydaną dla klienta indywidualnego
    • aktywne „Płatności zbliżeniowe” w aplikacji IKO

    Uwaga, nie musisz mieć specjalnej karty SIM do płatności NFC.

  3. Mam aktywne płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, ale nie mogę zapłacić. Co się stało?

    Aby zapłacić zbliżeniowo telefonem, sprawdź, czy masz aktywne NFC w telefonie. Jeśli nie, włącz je w ustawieniach telefonu. Dodatkowo w ustawieniach telefonu należy otworzyć moduł zarządzania NFC (w niektórych telefonach nazywa się to „Stuknij i zapłać”) i ustawić priorytet płatności zbliżeniowych dla aplikacji IKO.

  4. Czy muszę mieć cały czas włączone NFC w telefonie, aby płacić zbliżeniowo telefonem?

    Nie, wystarczy, że funkcja będzie aktywna w czasie płatności.

  5. Pokazuje się błąd na terminalu w czasie płatności zbliżeniowej – co robić?

    Zanim zbliżysz telefon do czytnika kart płatniczych upewnij się, że

    • masz aktywne NFC w telefonie,
    • nie masz w etui na telefon karty płatniczej, naklejki zbliżeniowej, karty z chipem (np. do garażu lub wejściowej do pracy).

    Jeśli terminal w trakcie płatności zbliżeniowej aplikacją IKO pokazuje Ci komunikat „Zbliż tylko jedną kartę”, „Błąd odczytu, użyj innej karty”, „Spróbuj ponownie”, „Użyj innej karty”, „Użyj innego czytnika” należy ponownie powoli zbliżyć telefon do terminala (bez wykonywania nagłych ruchów) i poczekać na sygnał dźwiękowy czytnika. Jeśli nadal będą występowały błędy, skontaktuj się z Bankiem.

     

  6. Używam już innej aplikacji do płatności zbliżeniowych – czy płatności zbliżeniowe IKO zadziałają?

    Jeśli używasz innej aplikacji mobilnej do płatności zbliżeniowych, możesz również korzystać z płatności zbliżeniowych aplikacji IKO. Wówczas należy wejść do ustawień telefonu, otworzyć moduł zarządzania NFC (w niektórych telefonach nazywa się to „Stuknij i zapłać”) i ustawić piorytet płatności zbliżeniowych dla aplikacji IKO.

  7. Jak płacić zbliżeniowo telefonem? Co oznaczają kolory ikony falki (płatności zbliżeniowych)?

    Sytuacja, gdy NFC w telefonie jest aktywne, ale nie jesteś zalogowany do aplikacji IKO,

    • Zbliż telefon do terminala. Płatności zbliżeniowe telefonem do 50 PLN zrealizujesz bez PIN-u.
    • Przy płatności powyżej 50 zł konieczne jest zalogowanie do aplikacji IKO i ponowne zbliżenie telefonu do czytnika.
    • Do realizacji płatności nie jest potrzebny dostęp do internetu.

    Sytuacja, gdy NFC w telefonie jest aktywne i jesteś zalogowany do aplikacji IKO (jesteś podłączony do internetu), zbliż telefon do terminala.

    • Po zalogowaniu do aplikacji IKO można realizować płatności zbliżeniowe bez PIN-u do wysokości dostępnych środków przez 15 sekund od momentu zalogowania. Ikona NFC w aplikacji ma kolor zielony.
    • Po upływie 15 sekund ikona płatności zbliżeniowych zmienia się na niebieski kolor, a operacje powyżej 50 PLN wymagają podania PIN-u.
    • Można realizować płatności zbliżeniowe do 50 PLN bez PIN-u.
  8. Czy płatności zbliżeniowe aplikacją IKO liczą się do zwolnienia z opłaty miesięcznej za kartę?

    Tak.

  9. Czy muszę mieć telefon w konkretnej sieci, aby płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO?

    Nie.

  10. Czy płatności zbliżeniowe zadziałają w trybie samolotowym?

    Nie.

  11. Czy mogę płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO na telefonach „zrootowanych”?

    Nie.

  12. Czy naklejka do płatności zbliżeniowych może zakłócać płatność HCE?

    Tak, chcąc dokonywać płatności zbliżeniowych telefonem należy usunąć naklejkę z obudowy telefonu.

     

  13. Ostatnie 4 cyfry numeru karty, widoczne na potwierdzeniu operacji zbliżeniowej dokonanej telefonem, są inne niż numer mojej karty.

    Na potwierdzeniu operacji zbliżeniowej dokonanej telefonem nie prezentujemy czterech ostatnich cyfr nr karty - prezentowany ciąg cyfr to dedykowany numer przypisany do karty płatniczej wybranej jako źródło do płatności zbliżeniowych telefonem. Jeśli będziesz zwracać zakupiony towar, a sprzedawca będzie chciał wykonać zwrot na kartę, którą płatność została wykonana, należy przekazać mu (mimo różnicy cyfr na potwierdzeniu) plastikową kartę płatniczą.