Karta kodów jednorazowych

Karta kodów jednorazowych jest niezbędnym i prostym w obsłudze zabezpieczeniem Twojego konta.

a9f289d4-a0fb-4603-8021-07a2761976b2.png

Zmiana narzędzia autoryzacji

Poprzedni Następny
    • 1
    • 2
    • Kartę kodów zamówisz:

      • po zalogowaniu się do serwisu WWW lub
      • w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Inteligo, pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89
      W zależności od aktualnie wykorzystywanego narzędzia autoryzacji proces zamówienia i potwierdzenia zmiany wygląda inaczej.
    • Zamów kartę kodów w serwisie WWW, wybierając kolejno:

      • Moje dane > Narzędzia autoryzacyjne > Zamów kartę kodów - jeśli korzystasz z karty kodów,
      • Moje dane > Narzędzia autoryzacyjne > Twoje karty kodów > Zamów kartę kodów - jeśli korzystasz z tokena lub kodów SMS.
      Zamówienie potwierdź kodem jednorazowym z obecnego, aktywnego narzędzia (karta kodów, kod z tokena lub kod SMS).
    • Nową kartę kodów przygotujemy w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych

      Wyślemy ją bezpłatnie pocztą (list zwykły) lub przekażemy kurierowi (przesyłka płatna, realizowana na Twoje indywidualne zamówienie).

      Informacje na temat realizacji zamówienia sprawdzisz w serwisie WWW korzystając z funkcji Historia i status zamówień lub u konsultanta.

    • 1
    • 2
    • Kartę kodów aktywujesz:

      • po zalogowaniu się do serwisu WWW lub serwisu mobilnego
      • w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Inteligo, pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89
      W zależności od aktualnie wykorzystywanego narzędzia autoryzacji aktywacja karty kodów wygląda inaczej.
    • Aktywuj kartę kodów w serwisie WWW wybierając kolejno:

      • Moje dane > Narzędzia autoryzacyjne > Aktywuj - jeśli korzystasz z karty kodów,
      • Moje dane > Narzędzia autoryzacyjne > Twoje karty kodów > Aktywuj - jeśli korzystasz z tokena lub kodów SMS.
      Aktywując kartę kodów w Serwisie Mobilnym wybierz Dostęp do serwisu > Aktywacja karty kodów. Zmianę potwierdź kodem z obecnego, aktywnego narzędzia (karta kodów, token, kod SMS) oraz kod z nowej karty kodów.
    • Każdą realizowaną od tej pory operację potwierdzaj kodem z karty kodów jednorazowych.

rozwińzwiń
  1. O karcie

    Karta kodów jednorazowych jest plastikową kartą wielkości standardowej karty płatniczej. Zawiera listę jednorazowych kodów, umożliwiających dokonywanie operacji na koncie Inteligo. Na każdej karcie znajduje się 40 jednorazowych 6-cyfrowych kodów, pokrytych warstwą ochronną, zabezpieczającą przed odczytaniem kodu przez osobę niepowołaną. Jeśli podczas zlecania operacji podasz nieprawidłowy kod, nie będzie ona zrealizowana.

    Pierwszą kartę kodów otrzymujesz w przesyłce startowej. Po wykorzystaniu połowy kodów z karty bieżącej, kolejną przygotujemy automatycznie i bezpłatnie wysyłamy pocztą na Twój adres korespondencyjny, podany w systemie Inteligo. Kartę kodów możesz też zamówić w serwisie WWW lub u konsultanta. Możesz mieć nawet 5 kart kodów, ale tylko 1 aktywną.

    PAMIĘTAJ!

    Nigdy nie prosimy o podanie więcej niż jednego kodu w jednej chwili!

    O kod z karty prosimy tylko w przypadku wykonywania operacji (np. zlecenie przelewu, zmiana danych osobowych, modyfikacja płatności) – nigdy podczas logowania!

    O podanie kodu z narzędzia autoryzacji (karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię  podczas realizacji takich transakcji, jak:

    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo oraz,
    • utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo. 

    Zawsze prosimy o podanie kodu, związanego z konkretnym numerem i narzędziem autoryzacji (np. kod nr 33 z karty zdrapki).

    Nikomu nie udostępniaj kodów z karty kodów!

    Jeżeli utracisz kartę, niezwłocznie ją zablokuj w serwisie lub u konsultanta!

    Wyjątki:

    Aktywacja lub zmiana narzędzia autoryzacyjnego. Podczas tych czynności system poprosi Cię o kod z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (np. karty kodów) oraz o kod z narzędzia, które chcesz aktywować. Jeśli będziesz korzystać z kodów SMS, podczas zmiany numeru telefonu u konsultanta również poprosimy o kod SMS z aktualnego i nowego numeru telefonu.

    Zmień narzędzie autoryzacji

  2. Zmiana narzędzia autoryzacji

    Aby wybrać jedno z nowych narzędzi autoryzacji, musisz mieć aktywną kartę kodów. Do każdej kolejnej zmiany (np. powrotu z tokena na kartę kodów), aktualne narzędzie autoryzacji musi być aktywne.

    Zmiany narzędzia autoryzacji możesz dokonać samodzielnie przez Internet albo u konsultanta.

    Aby samodzielnie zmienić rodzaj narzędzia, zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo, wybierz zakładkę „Dane i ustawienia”, a następnie „Narzędzia autoryzacyjne” i „Zmień rodzaj narzędzia autoryzacyjnego”.

    Sugerujemy: zachowaj niewykorzystaną kartę kodów, może być ona pomocna, jeśli nie będzie można skorzystać z telefonu i potwierdzić operacji kodem SMS-owym. Kontaktując się z konsultantem przy użyciu karty będziesz mógł dokonać zmiany narzędzia autoryzacji, by realizować operacje wymagające potwierdzenia.

    Zmiana narzędzia autoryzacji – gdy korzystasz z karty kodów jednorazowych

    Jeśli nie masz jeszcze tokena zamów go w serwisie transakcyjnym. Do przeprowadzenia zmiany potrzebna są:

    • aktywna karta kodów,
    • telefon, na którym masz już zainstalowany token Inteligo.

    Jeżeli karta kodów jest zablokowana, skontaktuj się z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89 w celu jej odblokowania.

    Sugerujemy: zachowaj niewykorzystaną kartę kodów, nawet, jeśli zmieniasz narzędzie autoryzacji. Jeśli nie będzie można skorzystać z telefonu i potwierdzić operacji kodem SMS-owym będzie ona pomocna. Kontaktując się z konsultantem przy użyciu karty będziesz mógł dokonać zmiany narzędzia autoryzacji, by realizować operacje wymagające potwierdzenia.

  3. Jak korzystać z karty kodów jednorazowych?

  4. Opłaty

    Operacja

    Częstotliwość

    Opłata dla kont prywatnych i firmowych

    Przesłanie kolejnej karty kodów

    każdorazowo

    0 PLN – poczta (list zwykły) 1

    50 PLN – przesyłka kurierska 2

    1 Opłata za list zwykły, w przypadku dyspozycji Klienta przesłania listem poleconym lub priorytetowym opłata zostanie powiększona o 5 PLN.

    2 Przesyłka dostarczana na terenie kraju.

  5. Informacje dodatkowe

    Kartę kodów zamówisz w serwisie WWW, wybierając kolejno: „Moje dane”-> „Narzędzia autoryzacyjne” -> „Zamów kartę kodów"

    Nową kartę kodów przygotujemy w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych, następnie wyślemy bezpłatnie pocztą (list zwykły) lub przekażemy kurierowi. Informacje na temat realizacji zamówienia sprawdzisz w serwisie, korzystając z funkcji „Historia i status zamówień” lub u konsultanta.

    • Na liście kart kodów możesz mieć maksymalnie 5 kart. Pamiętaj jednak, że jeżeli masz jakąś nieaktywną, niewykorzystaną jeszcze kartę, kolejna nie zostanie wysłana.
    • Nową kartę kodów aktywujesz :
      • samodzielnie w serwisie wybierając kolejno „Moje dane” > „Narzędzia autoryzacyjne” > „Aktywuj”, jeśli Twoim narzędziem autoryzacji jest karta kodów lub „Moje dane” > „Narzędzia autoryzacyjne” > „Twoje karty kodów”>„Aktywuj”
      • w Serwisie Mobilnym Inteligo („Dostęp do serwisu” > „Aktywacja karty kodów”),
      • w automatycznym serwisie telefonicznym, po zalogowaniu (pod numerem 6: „Aktywacja karty kodów”).

    Ze względów bezpieczeństwa podczas aktywacji wymagamy podania kodu z dotychczasowej karty oraz pierwszego kodu z nowej. Jeżeli nie posiadasz poprzedniej karty kodów (lub jest ona zablokowana), w celu aktywowania nowej skontaktuj się z konsultantem.

    • Jeśli kod na karcie kodów jest nieczytelny lub nie jest akceptowany - skontaktuj się z konsultantem, aby go unieważnić.
    • Po wpisaniu 3 razy z rzędu błędnego kodu, ze względów bezpieczeństwa blokujemy kartę kodów. Aby ją odblokować, skontaktuj się z konsultantem.
    • Jeśli utracisz kartę kodów, która nie była jeszcze używana (jest nieaktywna) i masz pewność, że się nie odnajdzie - usuń ją z listy. Pamiętaj jednak, że usunięcie nieaktywnej karty kodów jest nieodwracalne.
    • Możesz również zablokować aktywną kartę kodów jednorazowych w serwisie  lub u konsultanta Inteligo. Jest to decyzja odwracalna.
  6. Dokumenty