Token

Dzięki tokenowi możesz samodzielnie generować w swoim telefonie komórkowym kody autoryzujące operacje na koncie oraz hasła wzmacniające logowanie do konta Inteligo.

7abc616a-8258-4b1c-a476-980c721a3eae.png

Zmiana narzędzia autoryzacyjnego na aplikację token

Poprzedni Następny
    • 1
    • 2
    • Zanim zamówisz token, sprawdź czy:
      • model Twojego telefonu obsługuje aplikację,
      • numer telefonu komórkowego znajdujący się w Twoich danych osobowych jest aktualny. Jeśli go nie ma bądź też jest nieaktualny - skontaktuj się z naszym konsutlantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.
    • Aplikację token zamówisz:
      • po zalogowaniu się do serwisu WWW i wybraniu kolejno "Moje Dane", "Narzędzia autoryzacyjne", "Zamów Token" lub
      • w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Inteligo, pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89
    • 1
    • 2
    • 3
    • Odczytaj SMS-a otrzymanego od Inteligo. Znajdziesz w nim link do pobrania aplikacji oraz 8-cyfrowy PIN inicjalny niezbędny do uruchomienia aplikacji. Uwaga: PIN ważny jest 24 godziny!
    • Pobierz aplikację token Inteligo i zainstaluj ją w swoim telefonie

    • Uruchom aplikację podając PIN inicjalny i zmień go na swój własny składający się od 4 do 8 cyfr

      Uwaga: PIN inicjalny ważny jest 24 godziny. Jeśli w tym czasie nie użyjesz go do aktywacji tokena lub utracisz własny PIN zainstaluj aplikację token raz jeszcze.
    • Aktywuj aplikację:

      • po zalogowaniu się do serwisu WWW i wybraniu kolejno "Moje dane", "Narzędzia autoryzacyjne", "Twoje tokeny", "Aktywuj",
      • w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Inteligo, pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.
      Aktywację tokena potwierdź kodem z obecnego, aktywnego narzędzia autoryzacji (karta kodów lub kod SMS) oraz kodem z tokena.
    • Aby potwierdzać transakcje hasłami generowanymi z tokena musisz jeszcze zmienić w serwisie WW narzędzia autoryzacji.

      • po zalogowaniu się do serwisu WWW i wybraniu kolejno "Moje dane", "Narzędzia autoryzacyjne", "Zmień" lub
      • w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Inteligo, pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.
      Zmianę potwierdź kodem z obecnego, aktywnego narzędzia (karta kodów lub kod SMS) oraz kod z tokena. Miłego korzystania!
rozwińzwiń
  1. O tokenie

    Token to specjalna aplikacja pobierana na telefon komórkowy, która umożliwiagenerowanie kodów do potwierdzania transakcji oraz dodatkowe wzmacniające hasło logowania do konta. Jeżeli korzystasz z tego narzędzia, podczas logowania do serwisu transakcyjnego wypełniasz dodatkowe pole: „Hasło z tokena” na osobnym ekranie. Za korzystanie z aplikacji token, generowanie kodów autoryzacyjnych oraz hasła wzmacniającego logowanie nie są pobierane dodatkowe opłaty.

    Pamiętaj: Token może być wykorzystywany na dwa sposoby: tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje lub może dodatkowo generować hasła wzmacniające logowanie.

    Sam możesz decydować, z której z możliwości chcesz korzystać. W dowolnej chwili możesz zmienić ustawienia wchodząc w zakładkę „Wybór narzędzia autoryzacyjnego”, następnie wybierając „Aplikację Token Inteligo w telefonie komórkowym”.

    Aby korzystać z tokena, niezbędny jest Twój aktualny numer telefonu w danych osobowych w Inteligo. Sprawdź, czy numer telefonu komórkowego w Twoich danych jest aktualny. Jeśli chcesz go zmienić, skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub + 48 (81) 535 67 89.

    Pamiętaj: by pobrać aplikację token, włącz usługę transmisji danych u swojego operatora i zadbaj o prawidłową konfigurację ustawień usługi Internet lub GPRS.

    Jeżeli instalacja tokena nie jest możliwa, sprawdź czy:

    • telefon, który posiadasz obsługuje pliki Java,
    • masz włączoną usługę transmisji danych u swojego operatora,
    • Twój telefon jest poprawnie skonfigurowany do obsługi Internetu.

    Jeśli korzystasz z Tokena na iPhone, informujemy o konieczności jego przeinstalowania, w związku z premierą iOS 7.

    Lista telefonów na których obsługowany może być token.

    Uruchamiając aplikację, zobaczysz ekran powitalny, następnie menu główne, a w nim opcje do wyboru: „Hasło”, „Kod” oraz „Info”. Uruchomienie aplikacji nie wymaga podawania PIN-u. Prośba o podanie PIN-u pojawi się, jeśli od ostatniego użycia funkcji „Kod” lub „Hasło” minęło więcej niż 2 minuty.

    • Wybierając opcję „Info”, uzyskasz informacje na temat wersji aplikacji.
    • Po wybraniu komunikatu „Hasło” lub „Kod” pojawi się prośba o wprowadzenie PIN-u. Po jego podaniu otrzymasz żądane informacje: 8-cyfrowe hasło, służące do logowania w serwisie internetowym lub 8-cyfrowy kod niezbędny do potwierdzenia transakcji.

    Każdy kod wygenerowany przez token jest unikalny i powiązany tylko z jedną  zleconą transakcją. Dodatkowo, dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym, znanym tylko Tobie, kodem PIN. Token nie weryfikuje poprawności wprowadzonego PIN-u – wykorzystywany jest on w procesie generowania odpowiedzi. Jeśli podasz błędny PIN, token będzie generować niewłaściwe odpowiedzi – kody lub hasła. Wówczas autoryzacja operacji ani logowania nie będą możliwe. Jeśli trzy razy podasz błędny kod lub hasło z tokena, narzędzie zostanie zablokowane.

    Zmień narzędzie autoryzacji

  2. Zmiana narzędzia autoryzacji na token

    Jeśli korzystasz z karty kodów, masz na niej niewykorzystane kody i przejdziesz na kody token, zachowaj kartę. Jeśli nie będziesz mógł skorzystać z telefonu i potwierdzić operacji kodem z tokena karta kodów będzie pomocna. Mając ją zachowaną będziesz mógł dokonać zmiany podczas rozmowy z konsultantem i używać jej jako Twoje narzędzie autoryzacyjne, bez czekania na przesłanie nowej karty.

    Zmień narzędzie autoryzacji

  3. Jak korzystać z tokena?

  4. Opłaty

    Za korzystanie z aplikacji token, generowanie kodów autoryzacyjnych oraz hasła wzmacniającego logowanie nie są pobierane dodatkowe opłaty.

    Jedyne koszty, jakie możesz ponieść, to opłata za dwa połączenia z Internetem: w momencie ściągania aplikacji token na telefon oraz podczas uruchomienia aplikacji i ustalania własnego PIN-u. Opłata za połączenie jest pobierana zgodnie z taryfą Twojego operatora.

  5. Informacje dodatkowe

    Nigdy nie prosimy o podanie więcej niż jednego kodu w tym samym momencie!

    Zawsze prosimy o podanie kodu z konkretnie wskazanej pozycji.

    O podanie kodu z narzędzia autoryzacji (karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię podczas realizacji takich transakcji, jak:

    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo oraz,
    • utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo. 

    Wyjątki

    Aktywacja lub zmiana narzędzia autoryzacyjnego. Podczas tych czynności system poprosi Cię o kod z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (np. token) oraz o kod z narzędzia, które chcesz aktywować.

    O kod prosimy tylko w przypadku wykonywania operacji (np. zlecenie przelewu, zmiana danych osobowych, modyfikacja płatności), nigdy podczas logowania!

    Token może dodatkowo wzmacniać dodatkowo hasło Twojego logowania.

    Po zmianie narzędzia autoryzacyjnego na token,możesz zadecydować, czy token ma służyć tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje, czy ma również generować dodatkowe hasła wzmacniające logowanie. Jeśli wybierzesz funkcję generowania hasła wzmacniającego, podczas logowania do serwisu Internetowego Inteligo wypełniasz dodatkowo pole "Hasło z tokena" na osobnym ekranie. Należy wtedy podać odpowiedź z tokena z funkcji "Hasło". Dzięki temu Twój dostęp do konta będzie miał dwa hasła: "stałe" – to, które nadajesz samodzielnie i możesz wykorzystywać wielokrotnie – oraz "zmienne", generowane przez token przy każdym logowaniu.

    Przypominamy: nikomu nie udostępniaj kodów i haseł wygenerowanych przez token!

    Nowy wymiar karty zdrapki w aplikacji na iPhone

    Używając aplikacji token w iPhone możesz wybrać jeden z dwóch sposobów prezentacji generowanych kodów: jako ciągu cyfr lub za pomocą wirtualnej karty-zdrapki.

    Jeżeli utracisz telefon, na którym masz zainstalowaną aplikację, niezwłocznie zablokuj tę formę autoryzacji w serwisie WWW lub u konsultanta.

    Podczas instalacji i pierwszego uruchomienia tokena konieczne jest połączenie się Twojego telefonu z Internetem. Następne uruchomienia tokena oraz generowanie haseł i kodów odbywa się bez łączenia się z Internetem (off-line).

    Zablokowanie tokena

    W przypadku utraty telefonu komórkowego, na którym masz token Inteligo, skontaktuj się jak najszybciej z konsultantem Inteligo, aby usunąć aplikację i zmienić Twoje narzędzie autoryzacji.

    Ze względów bezpieczeństwa token zablokujemy automatycznie, jeśli 3 razy z rzędu wprowadzisz błędny kod operacji lub hasło do logowania.

    Usunięcie tokena

    Usunięcie tokena jest dyspozycją nieodwracalną. Po jej wykonaniu należy usunąć aplikację z telefonu komórkowego.

    Jeśli usuniesz lub zablokujesz token, będący Twoim narzędziem autoryzacji i logowania, nie wejdziesz do serwisu WWW Inteligo. W takim przypadku skontaktuj się z konsultantem Inteligo który zmieni narzędzie autoryzacji na kartę kodów, dzięki czemu zalogujesz się do serwisu WWW i zamówisz nowy token. Konsultanci są dostępni cały czas pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89 (w celu zmiany narzędzia autoryzacji).

  6. Dokumenty