Funkcje i zalety aplikacji IKO

Poznaj główne funkcje aplikacji IKO. Przekonaj się, jak wygodne jest życie bez portfela.

022bca7a-8192-4e79-aaf5-8c2c3a5d13c9.png

Pobierz IKO

Główne funkcje IKO

zobacz zestawienie funkcji w tabeli

* w miejscach oznaczonych IKO lub BLIK

  1. Sprawdzaj saldo i historię konta

    • Saldo Twojego konta zobaczysz przed lub po zalogowaniu do aplikacji IKO. Podgląd salda bez logowania dostępny jest po zmianie w ustawieniach aplikacji IKO.
    • Historia konta i wydatków kartą dostępne są po zalogowaniu pod przyciskiem Historia na ekranie głównym aplikacji lub w szczegółach konta w sekcji Mój Bank.
  2. Wypłacaj gotówkę z bankomatu z kodem BLIK / czekiem BLIK

    Nie musisz mieć przy sobie karty płatniczej, aby wypłacić gotówkę z bankomatu. Wystarczy wybrać w bankomacie opcję: „wypłata BLIK” (w bankomatach PKO Banku Polskiego / Banku Millennium, Santander Banku oraz ING Banku Śląskiego) lub „wypłata bez karty” (w przypadku bankomatów Euronetu - wszystkich urządzeń wolnostojących, poza zlokalizowanymi w oddziałach Banków) a w dalszej części wpisać kod z aplikacji i odebrać pieniądze.

    Wypłata BLIKIEM z aplikacji IKO możliwa jest w sieci bankomatów Banku Polskiego oraz Euronetu, Alior Banku**, Banku Millennium, Santander Banku, Credit Agricole Bank Polska**, Getin Banku**, Idea Banku**, ING Banku Śląskiego, mBanku**.

    ** bankomaty Euronet umieszczone w oddziałach banku

  3. Zlecaj przelewy na numer rachunku

    Jeśli masz konto w Inteligo i aplikację IKO, aplikacja IKO pozwoli Ci na  proste zlecanie przelewów bezpośrednio z telefonu między swoimi kontami, przelewy na inne rachunki, a także realizację przelewów zdefiniowanych. Dostępne przelewy znajdziesz w sekcji Płatności.

  4. Zlecaj przelewy na telefon

    Prześlij pieniądze wpisując w aplikacji IKO numer telefonu odbiorcy zamiast numeru rachunku. Odbiorca przelewu otrzyma pieniądze natychmiast.

    Numer telefonu odbiorcy nie musi należeć do użytkownika aplikacji IKO – wystarczy, aby miał on dowolną aplikację bankową obsługującą międzybankowe przelewy na telefon BLIK: PKO Bank Polski/Inteligo (IKO), Alior Bank, ING Bank Śląski, mBank, Millennium Bank, Santander Bank Polska, T-Mobile Usługi Bankowe, a jego numer został zarejestrowany w tej aplikacji jako domyślny do odbierania tego typu przelewów***.

    Jak zlecić przelew na telefon BLIK?

    1. Uruchom aplikację IKO i wybierz Płatności.
    2. Na liście dostępnych przelewów wybierz Przelew na telefon.
    3. W polu „Odbiorca” wpisz numer telefonu osoby, do której chcesz przesłać pieniądze. Możesz również kliknąć ikonę książki adresowej i wybrać osobę ze swojej własnej listy kontaktów. Wypełnij pola przelewu, następnie wybierz przycisk „Wyślij”.
    4. Gdy na ekranie aplikacji pojawi się prośba o akceptację operacji – wybierz OK.

    Jak odebrać przelew na telefon BLIK?

    Odbieranie przelewów na telefon w aplikacji IKO jest możliwe po zarejestrowaniu numeru telefonu powiązanego z Twoją aplikacją IKO jako numeru domyślnego do odbierania przelewów na telefon BLIK. Rejestracja jest konieczna, gdyż BLIK działa również w innych aplikacjach bankowych i system musi wiedzieć, na jakie konto ma trafić przelew. Rejestracja jest prosta:

    1. Wejdź w Ustawienia aplikacji IKO > Płatności > Rejestracja numeru telefonu.
    2. Przełącz suwak Zarejestruj.
    3. Zatwierdź zmiany podając PIN do aplikacji.

     

    *** W przypadku, gdy odbiorca nie posiada ani aplikacji IKO ani żadnej innej aplikacji obsługującej przelewy na numer telefonu BLIK, możesz zdecydować, czy mimo to chcesz wysłać przelew na telefon tej osoby. Jeśli się zdecydujesz, odbiorca otrzyma SMS‑a z informacją o kwocie oczekującej na odbiór oraz z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli z jakichś powodów pieniądze nie zostaną odebrane w ciągu 7 dni od momentu wysłania, trafią one z powrotem na konto, z którego został zlecony przelew.

  5. Doładuj telefon na kartę prepaid

    Użyj aplikacji mobilnej IKO, aby doładować telefon na kartę (Orange, NJU MOBILE, T-Mobile, heyah, Play, Plus Na Kartę, Simplus, Plus Mix, Sami Swoi,36i6 oraz Virgin Mobile). Z aplikacji IKO możesz również w wygodny sposób zrealizować doładowanie zdefiniowane ustawione w serwisie internetowym Inteligo.

    Doładowania znajdziesz w sekcji Płatności aplikacji IKO.

    Więcej o doładowaniach

  6. Płać telefonem zbliżeniowo

    Płać zbliżeniowo telefonem przykładając go do terminala płatniczego. Aby zacząć, należy mieć telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 z NFC z aktywną aplikacją IKO oraz aktywną kartę debetową lub kredytową w Inteligo – więcej

  7. Płać BLIKIEM

    Użyj kodu BLIK do płacenia w sklepach i punktach usługowych oznaczonych naklejką BLIK oraz w internecie.

    Dowiedz się więcej, jak płacić BLIKIEM

  8. Czeki BLIK

    Czek BLIK to jednorazowy dziewięciocyfrowy kod umożliwiający dokonywanie płatności bez dostępu do internetu, bez użycia karty i gotówki. Przy użyciu czeku BLIK można płacić w sklepach tradycyjnych i online oraz wypłacać pieniądze z bankomatów bez konieczności łączenia z Internetem. Czek BLIK może być przekazany dowolnej osobie, nawet takiej która nie korzysta z aplikacji mobilnej IKO.

    Czeki można utworzyć wybierając opcję „Czeki BLIK” w menu aplikacji IKO. Przy tworzeniu czeku należy ustalić kwotę czeku i termin ważności (15 minut, 2 godziny, 12 godzin, 24 godziny, lub 72 godziny). Czek BLIK można wygenerować jedynie ustanawiając wcześniej specjalne hasło do czeków składające się z 4 cyfr w serwisie Inteligo. Bez znajomości hasła niemożliwe jest dokonanie żadnej transakcji przy pomocy czeku BLIK.

    • czeki BLIK umożliwiają dokonywanie płatności mobilnych bez konieczności połączenia z Internetem,
    • przy dokonywaniu transakcji czekiem BLIK niezbędne jest podanie za każdym razem czterocyfrowego hasła do czeków,
    • wygenerowany czek BLIK można przesłać SMSem lub emailem osobie, która nie jest użytkownikiem aplikacji IKO, dodatkowo należy przekazać tej osobie hasło do czeków.
    • kwota jaką można zapłacić w sklepie lub wypłacić z bankomatu może być mniejsza lub równa kwocie, na jaką został wystawiony czek BLIK,
    • wygenerowanie czeku BLIK powoduje założenie blokady na rachunku - blokada jest zdejmowana w momencie realizacji czeku BLIK lub po wygaśnięciu jego ważności,
    • można posiadać maksymalnie 5 aktywnych czeków BLIK,
    • jeżeli istnieje podejrzenie, że numer wygenerowanego czeku i/lub hasło do czeków zostało udostępnione osobom niepowołanym, możesz w każdej chwili anulować czek w aplikacji IKO oraz zmienić hasło do czeków w serwisie Inteligo.
  9. Zakup ubezpieczenia

    W aplikacji IKO szybko i sprawnie kupisz ubezpieczenie na wyjazd wakacyjny lub służbowy:

    • Ubezpieczenie zdrowia, bagażu i NNW w trakcie wakacji, pracy  i uprawiania sportów ekstremalnych
    • Dowolny termin rozpoczęcia okresu ochronnego – nawet w dniu zakupu ubezpieczenia
    • Atrakcyjne zniżki
    • Osobą ubezpieczoną może być posiadacz IKO lub inna osoba

    Więcej o ubezpieczeniu Moje Podróże24

    Swoje ubezpieczenia będziesz widzieć w sekcji Mój Bank w zakładce Ubezpieczenia.

    Jak zakupić ubezpieczenie w aplikacji mobilnej IKO?

    1. Po zalogowaniu do aplikacji IKO kliknij ikonę Mój Bank na pasku nawigacyjnym.
    2. Wejdź w zakładkę Ubezpieczenia i kliknij przycisk w prawym dolnym rogu, aby wejść we wniosek o ubezpieczenie.
    3. Określ parametry ubezpieczenia.
    4. Zapoznaj się z oświadczeniami i zweryfikuj warunki na podsumowaniu.
    5. Zaakceptuj wniosek podając hasło jednorazowe. Należność za ubezpieczenie zostanie pobrana ze wskazanego we wniosku numeru konta Inteligo.
    6. Zakupione ubezpieczenie będzie widoczne w zakładce Ubezpieczenia oraz w serwisie internetowym Inteligo.
  10. Dopasuj IKO do siebie

    Aplikacja IKO umożliwia zapisanie i przeniesienie ustawień do nowego telefonu po ponownej instalacji aplikacji IKO, po zmianie telefonu lub po zmianie numeru telefonu.

    Ustawienia ekranu przed zalogowaniem:

    • Pokazywanie środków na koncie
    • Pokazywanie kodu BLIK
    • Możliwość czasowej blokady kart

    Ustawienia ekranu głównego:

    • Domyślnie wyświetlane konto
    • Lista ulubionych funkcji pod przyciskiem skrótów
    • Domyślnie rozwinięty kod BLIK
    • Ułożenie kafli

    Inne:

    • Zapisywanie historii powiadomień push o zdarzeniach
    • Zapisywanie ostatnich odbiorców przelewu na telefon
    • Limity IKO (ustalone w serwisie internetowym Inteligo)
    • Pokazywanie dostępnych środków na ekranie z kodem BLIK
    • Zapisane kody QR z danymi do operacji
    • Wibracja przy potwierdzeniu operacji