Płatności zbliżeniowe telefonem

Nie masz w kieszeni miejsca na portfel, ale za to zawsze nosisz przy sobie telefon?

6e2d3cc2-8a66-4006-845e-9fd1f6653596.png

Aby zacząć płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy mieć:

  • aktywną nową aplikację mobilną IKO (tu dowiesz się jak zainstalować IKO),
  • telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 z NFC,
  • aktywną kartę debetową lub kredytową Visa lub Mastercard.

Dowiedz się więcej

Jak płacić telefonem zbliżeniowo?

  1. Włącz NFC w telefonie.
    NFC możesz włączyć w ustawieniach telefonu. Jeśli ikonka płatności zbliżeniowych (falka) w aplikacji mobilnej IKO jest niebieska lub zielona, Twoja aplikacja mobilna IKO jest gotowa do płacenia.
  2. Zbliż telefon do czytnika
    Przyłóż telefon do terminala płatniczego (tak, jak przy płatności zbliżeniowej kartą) i poczekaj na sygnał.
  3. Potwierdź transakcję
    • Wprowadź PIN, służący do logowania do IKO w IKO, jeśli masz wybraną w ustawieniach opcję PIN do IKO w telefonie i ponownie przyłóż telefon do terminala płatniczego.
    • Wprowadź PIN do „podpiętej” karty na terminalu płatniczym, jeśli masz wybraną w ustawieniach opcję PIN do karty na terminalu płatniczym.

Jak aktywować płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO?

  1. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacja mobilna IKO zaproponuje automatyczną aktywację płatności zbliżeniowych.
    Wejdź do menu aplikacji mobilnej IKO > „Ustawienia” > „Płatności zbliżeniowe”, a aplikacja sprawdzi, czy możesz płacić zbliżeniowo swoim telefonem. Jeśli tak, aplikacja zapyta, czy chcesz uruchomić płatności zbliżeniowe NFC.
  2. Jeśli nie masz aktywnych płatności NFC, w aplikacji mobilnej IKO zostaniesz przekierowany do ustawień telefonu. Włącz te funkcje i po potwierdzeniu jej włączenia wróć do aplikacji.
  3. Aplikacja mobilna IKO wyświetli listę Twoich kart – wybierz tę, którą chcesz podpiąć do płatności zbliżeniowych telefonem z IKO.

Gotowe, możesz iść na zakupy! Nie zapomnij zabrać ze sobą telefonu!

Dowiedz się więcej