
Tarcza finansowa PFR 1.0
- Tarcza finansowa PFR 1.0 to program rządowy, który ma pomóc firmom zachować ciągłość finansową w czasie epidemii koronawirusa. Dysponentem środków dostępnych w programie Tarczy finansowej jest Polski Fundusz Rozwoju S.A.
Tarcza finansowa PFR – kto mógł skorzystać?
Przedsiębiorcy, którzy odnotowali spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.
Podstawa prawna: spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568).
Mikrofirmy |
Małe i średnie firmy |
Sprawdź szczegółowe warunki otrzymania subwencji w ramach Tarczy finansowej PFR dla mikrofirm Instrukcja PFR dla mikrofirm |
|
Więcej o tarczy finansowej PFR
Rozwiń wszystkie-
Subwencja PFR – co warto wiedzieć?
- Po spełnieniu warunków Programu do 75% otrzymanej subwencji może być bezzwrotne
- Przedsiębiorcy mogą wykorzystać dofinansowanie tylko na zasadach określonych w Programie - na pokrycie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej czy spłatę kredytu. Nie można wykorzystać subwencji na rozliczenia z podmiotami powiązanymi lub do sfinansowania przejęcia innego przedsiębiorcy. Szczegółowe warunki wykorzystania subwencji sprawdzisz w umowie z PFR.
- Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Subwencja PFR może zostać umorzona do 75% wypłaconej kwoty na koniec 12 miesiąca kalendarzowego od dnia wypłaty, jeżeli będą spełnione poniższe warunki:
Mikrofirmy: - 25% pod warunkiem kontynuowania działalności w ciągu 12 miesięcy od jej udzielenia;
- dodatkowe 50% jest bezzwrotne w zależności od poziomu utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy. W przypadku zmniejszenia zatrudnienia procent zwrotu subwencji jest odpowiednio wyższy, co stanowi silny bodziec dla beneficjentów do utrzymywania miejsc pracy.
Małe i średnie firmy: - 25% pod warunkiem kontynuowania działalności;
- Kolejne 25% w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży;
- Dodatkowo 25% w zależności od utrzymania średniego poziomu zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.
- Spłata subwencji: kwota do zwrotu jest spłacana w 24 równych miesięcznych ratach, rozpoczynając od 13 miesiąca kalendarzowego i licząc od pierwszego pełnego miesiąca kalendarzowego po dniu udzielenia subwencji finansowej
-
Dodatkowe informacje
Jaka jest rola PFR i banku w udzielaniu wsparcia w ramach Tarczy finansowej PFR?
PFR, czyli Polski Fundusz Rozwoju, jest dysponentem funduszy Programu Tarczy Finansowej.
PKO Bank Polski za pośrednictwem swojej bankowości elektronicznej obsługuje wnioski o udzielenie dofinansowania, na podstawie umowy zawartej z PFR.
W jaki sposób można złożyć reklamację?
Bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje Klientów dotyczące Wniosku i Umowy o przyznanie subwencji w ramach tarczy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) według poniższych zasad.
- Do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji, stosuje się zasady obowiązujące w Banku, z zastrzeżeniem poniższych postanowień. Informacje na temat składania i rozpatrywania reklamacji przez Bank dostępne są na stronie https://www.inteligo.pl/kontakt/
- Wszelkie informacje na temat Programu „Tarcza finansowa” można uzyskać na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju i PKO Banku Polskiego.
#WspieramyPolskieFirmy
Jak przetrwać kryzys związany z epidemią koronawirusa? Sprawdź nasze wskazówki dla przedsiębiorców
Treści prezentowane na tej stronie opierają się na informacjach, które udostępnił PFR.
-
Pliki do pobrania