
Tarcza finansowa PFR 1.0 - dostarcz dokumenty do 31 stycznia 2021 r.
Wszystkie firmy mają obowiązek potwierdzić umocowanie osób, które w ich imieniu zawarły umowę o subwencję PFR (lub złożyły wniosek odwoławczy) do 31 stycznia 2021 r.
Wydłużenie terminu dostarczenia dokumentów wynika z decyzji PFR S.A.
Sprawdź, jakie dokumenty trzeba dostarczyć do banku oraz jak zrobić to online w serwisie internetowym Inteligo.
Więcej o tarczy finansowej PFR
Rozwiń wszystkie-
Jakie dokumenty trzeba dostarczyć do banku do 31 stycznia 2021 r.?
Jednoosobowa działalność gospodarcza:
- Jeśli reprezentacja w firmie jest jednoosobowa lub właściciel osobiście składał wniosek:
- pełny odpis z KRS lub wyciąg z CEiDG (aktualne na dzień dostarczenia lub z dnia poprzedniego)
te dokumenty nie wymagają podpisu – wystarczy plik PDF -
Jeśli reprezentacja w firmie jest wieloosobowa lub w imieniu firmy działała osoba trzecia:
- pełny odpis z KRS lub wyciąg z CEiDG (aktualne na dzień dostarczenia lub z dnia poprzedniego)
- dodatkowo pełnomocnictwo albooświadczenie podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zgodnym z reprezentacją firmy
Spółki cywilne:
Osoba, która składała wniosek o subwencję PFR, musi dostarczyć dokumenty za siebie i pozostałych wspólników:
- pełny odpis z KRS lub wyciąg z CEiDG
- pełnomocnictwo lub oświadczenie, które będzie podpisane przez wszystkich wspólników, bez względu na postanowienia umowy spółki
- w przypadku pełnomocnictwa - musisz złożyć wyciąg z CEiDG wraz z całą historią zmian, które wydarzyły się po zawarciu umowy subwencji finansowej dla każdego ze wspólników
Spółka z o.o. komandytowa i spółka komandytowo-akcyjna
- pełny odpis KRS spółki i pełny odpis KRS komplementariusza (o ile komplementariuszem jest podmiot podlegający wpisowi do KRS)
- pełnomocnictwo albo oświadczenie (w przypadku, gdy wniosek składała osoba inna niż uprawniona do jednoosobowej reprezentacji)
Pełny odpis KRS komplementariusza należy umieścić w serwisie internetowym iPKO lub iPKO biznes w miejscu przeznaczonym na dołączenie pełnomocnictwa lub oświadczenia (spakowany w jeden plik ZIP razem z oświadczeniem albo pełnomocnictwem, o ile jest wymagane).
-
Dodatkowe informacje
Jakie warunki musi spełnić oświadczenie lub pełnomocnictwo?
- Pełnomocnictwo musi być podpisane przed datą zawarcia umowy subwencji (złożeniem wniosku odwoławczego)
- Oświadczenie musi być podpisane po dacie zawarcia umowy subwencji albo złożenia wniosku odwoławczego
- Sprawdź wzory dokumentów Oświadczenia i Pełnomocnictwa
Jeżeli nie masz pełnomocnictwa, możemy Ci w tym pomóc:
- wystarczy wygenerować oświadczenie w serwisie internetowym iPKO lub iPKO biznes (w przypadku firm prowadzonych w formie jednoosobowej działalności gospodarczej oświadczenie musi być wygenerowane przez właściciela firmy)
- żeby podpisać dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wypróbuj mSzafir lub Autenti
-
Ważne informacje
Jeśli nie możesz złożyć dokumentów w serwisie iPKO lub iPKO biznes, możesz je złożyć w wersji papierowej w oryginale u swojego doradcy. Dokumenty pełnomocnictwa albo oświadczenia muszą zawierać notarialne poświadczenie podpisu/podpisów. W takim przypadku należy również dołączyć wydruk z rejestru CEiDG lub KRS.
Uwaga: niedostarczenie dokumentów potwierdzających umocowania we wskazanym terminie będzie skutkowało koniecznością zwrotu otrzymanej subwencji w pełnej wysokości.
Obowiązek dostarczenia dokumentów dotyczy firm, które nie dokonały spłaty subwencji.
-
Jak złożyć dokumenty do PFR w Inteligo?
Krok 1: W serwisie Inteligo przejdź do e-Urząd->Tarcza finansowa PFR. Możesz też przejść do sekcji Moje sprawy - Wnioski i umowy - Wnioski złożone - Dodaj dokumenty. Krok 2: Dodaj dokumenty do umowy o subwencję PFR: wybierz reprezentację firmy, zaznacz, czy jesteś Właścicielem/Reprezentantem lub Pełnomocnikiem i załącz potrzebne dokumenty. Jeśli jesteś Pełnomocnikiem i nie masz pełnomocnictwa lub oświadczenia, pobierz dokument, uzupełnij go i podpisz kwalifikowanym podpisem elektronicznym – możesz skorzystać z mSzafira lub Autenti. Krok 3: Potwierdź operację narzędziem autoryzacji.