Płatności zbliżeniowe telefonem z aplikacją IKO
Nie masz w kieszeni miejsca na portfel, ale za to zawsze nosisz przy sobie telefon?

Aby zacząć płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy mieć:
- aktywną nową aplikację mobilną IKO (tu dowiesz się jak zainstalować IKO),
- telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 z NFC,
- aktywną kartę debetową lub kredytową Visa lub Mastercard.
Jak płacić telefonem zbliżeniowo?
- Włącz NFC w telefonie.
NFC możesz włączyć w ustawieniach telefonu. Jeśli ikonka płatności zbliżeniowych (falka) w aplikacji mobilnej IKO jest niebieska lub zielona, Twoja aplikacja mobilna IKO jest gotowa do płacenia. - Zbliż telefon do czytnika
Przyłóż telefon do terminala płatniczego (tak, jak przy płatności zbliżeniowej kartą) i poczekaj na sygnał. - Potwierdź transakcję
- Wprowadź PIN, służący do logowania do IKO w IKO, jeśli masz wybraną w ustawieniach opcję PIN do IKO w telefonie i ponownie przyłóż telefon do terminala płatniczego.
- Wprowadź PIN do „podpiętej” karty na terminalu płatniczym, jeśli masz wybraną w ustawieniach opcję PIN do karty na terminalu płatniczym.
Jak aktywować płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO?
- Przy pierwszym uruchomieniu aplikacja mobilna IKO zaproponuje automatyczną aktywację płatności zbliżeniowych.
Wejdź do menu aplikacji mobilnej IKO > „Ustawienia” > „Płatności zbliżeniowe”, a aplikacja sprawdzi, czy możesz płacić zbliżeniowo swoim telefonem. Jeśli tak, aplikacja zapyta, czy chcesz uruchomić płatności zbliżeniowe NFC. - Jeśli nie masz aktywnych płatności NFC, w aplikacji mobilnej IKO zostaniesz przekierowany do ustawień telefonu. Włącz te funkcje i po potwierdzeniu jej włączenia wróć do aplikacji.
- Aplikacja mobilna IKO wyświetli listę Twoich kart – wybierz tę, którą chcesz podpiąć do płatności zbliżeniowych telefonem z IKO.
Gotowe, możesz iść na zakupy! Nie zapomnij zabrać ze sobą telefonu!