Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Wybierz temat pytań i odpowiedzi

Płatności zbliżeniowe telefonem

Rozwiń wszystkie
  1. Na jakim telefonie działają płatności zbliżeniowe aplikacji IKO?

    Należy posiadać telefon z system Android w wersji min. 4.4 oraz funkcją NFC. Płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO nie działają na telefonach z innymi systemami operacyjnymi.

  2. Jakie wymagania muszę spełnić, aby płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO?

    Aby zacząć płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy mieć:

    • aktywną najnowszą wersję aplikacji IKO
    • telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 z NFC
    • kartę debetową lub kredytową Visa lub mastercard w Inteligo wydaną dla klienta indywidualnego
    • aktywne „Płatności zbliżeniowe” w aplikacji IKO

    Uwaga, nie musisz mieć specjalnej karty SIM do płatności NFC.

  3. Mam aktywne płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, ale nie mogę zapłacić. Co się stało?

    Aby zapłacić zbliżeniowo telefonem, sprawdź, czy masz aktywne NFC w telefonie. Jeśli nie, włącz je w ustawieniach telefonu. Dodatkowo w ustawieniach telefonu należy otworzyć moduł zarządzania NFC (w niektórych telefonach nazywa się to „Stuknij i zapłać”) i ustawić priorytet płatności zbliżeniowych dla aplikacji IKO.

  4. Czy muszę mieć cały czas włączone NFC w telefonie, aby płacić zbliżeniowo telefonem?

    Nie, wystarczy, że funkcja będzie aktywna w czasie płatności.

  5. Pokazuje się błąd na terminalu w czasie płatności zbliżeniowej – co robić?

    Zanim zbliżysz telefon do czytnika kart płatniczych upewnij się, że

    • masz aktywne NFC w telefonie,
    • nie masz w etui na telefon karty płatniczej, naklejki zbliżeniowej, karty z chipem (np. do garażu lub wejściowej do pracy).

    Jeśli terminal w trakcie płatności zbliżeniowej aplikacją IKO pokazuje Ci komunikat „Zbliż tylko jedną kartę”, „Błąd odczytu, użyj innej karty”, „Spróbuj ponownie”, „Użyj innej karty”, „Użyj innego czytnika” należy ponownie powoli zbliżyć telefon do terminala (bez wykonywania nagłych ruchów) i poczekać na sygnał dźwiękowy czytnika. Jeśli nadal będą występowały błędy, skontaktuj się z Bankiem.

     

  6. Używam już innej aplikacji do płatności zbliżeniowych – czy płatności zbliżeniowe IKO zadziałają?

    Jeśli używasz innej aplikacji mobilnej do płatności zbliżeniowych, możesz również korzystać z płatności zbliżeniowych aplikacji IKO. Wówczas należy wejść do ustawień telefonu, otworzyć moduł zarządzania NFC (w niektórych telefonach nazywa się to „Stuknij i zapłać”) i ustawić piorytet płatności zbliżeniowych dla aplikacji IKO.

  7. Jak płacić zbliżeniowo telefonem?

    1. Włącz NFC w telefonie.
      NFC możesz włączyć w ustawieniach telefonu. Jeśli ikonka płatności zbliżeniowych (falka) w aplikacji mobilnej IKO jest niebieska lub zielona, Twoja aplikacja mobilna IKO jest gotowa do płacenia.
    2. Zbliż telefon do czytnika
      Przyłóż telefon do terminala płatniczego (tak, jak przy płatności zbliżeniowej kartą) i poczekaj na sygnał.
    3. Potwierdź transakcję
      • Wprowadź PIN, służący do logowania do IKO w IKO, jeśli masz wybraną w ustawieniach opcję PIN do IKO w telefonie i ponownie przyłóż telefon do terminala płatniczego.
      • Wprowadź PIN do „podpiętej” karty na terminalu płatniczym, jeśli masz wybraną w ustawieniach opcję PIN do karty na terminalu płatniczym.
  8. Czy płatności zbliżeniowe aplikacją IKO liczą się do zwolnienia z opłaty miesięcznej za kartę?

    Tak.

  9. Czy muszę mieć telefon w konkretnej sieci, aby płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO?

    Nie.

  10. Czy płatności zbliżeniowe zadziałają w trybie samolotowym?

    Nie.

  11. Czy mogę płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO na telefonach „zrootowanych”?

    Nie.

  12. Czy naklejka do płatności zbliżeniowych może zakłócać płatność HCE?

    Tak, chcąc dokonywać płatności zbliżeniowych telefonem należy usunąć naklejkę z obudowy telefonu.

     

  13. Ostatnie 4 cyfry numeru karty, widoczne na potwierdzeniu operacji zbliżeniowej dokonanej telefonem, są inne niż numer mojej karty.

    Na potwierdzeniu operacji zbliżeniowej dokonanej telefonem nie prezentujemy czterech ostatnich cyfr nr karty - prezentowany ciąg cyfr to dedykowany numer przypisany do karty płatniczej wybranej jako źródło do płatności zbliżeniowych telefonem. Jeśli będziesz zwracać zakupiony towar, a sprzedawca będzie chciał wykonać zwrot na kartę, którą płatność została wykonana, należy przekazać mu (mimo różnicy cyfr na potwierdzeniu) plastikową kartę płatniczą.