Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
- Płatności zbliżeniowe telefonem
-
Twoje Konto
- Jak otworzyć konto
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
- Przeniesienie rachunku i usług płatniczych do Inteligo
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- hop lokata
- igo lokata
- Lokata 6+6
- Lokata 3+3
- Lokaty o stałym oprocentowaniu
- Lokaty o zmiennym oprocentowaniu
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
igo lokata
Rozwiń wszystkie-
Jakie operacje dotyczące mojej igo lokaty mogę wykonać po zalogowaniu na inteligo.pl, a jakie z pomocą konsultanta?
Rodzaj usługi
Kanały dostępu
Dyspozycja pisemna 1
Dyspozycja elektroniczna przez email 2
WWW
(serwis internetowy)Konsultant (serwis telefoniczny)
Sprawdzanie szczegółów i historii lokaty
+
+
+
-
Zmiana opcji automatycznego odnowienia lokaty
+ 3
+
-
+ 4
Wniosek o kolejną lokatę
+
+
-
-
Zmiana narzędzia autoryzacji
+
+
+
-
Zmiana adresu e-mail lub korespondencyjnego w danych
+
+
+
-
Zmiana numeru telefonu w danych
-
+
+
-
Przypomnienie identyfikatora
-
+
+
-
Zmiana hasła WWW i telefonicznego
-
+
+
-
Zerwanie lokaty
+ 5
+
+
+
Zmiana numeru rachunku do wypłaty z lokaty
-
-
+ 6
-
Odstąpienie od umowy
-
-
+
+
1 Oświadczenie złożone w formie pisemnej, opatrzone podpisem potwierdzonym notarialnie
2 Oświadczenie w postaci wiadomości przesłanej z adresu poczty elektronicznej podanego w Twojej dyspozycji otwarcia lokat, lub w przypadku jego zmiany – w ostatniej przyjętej przez Bank dyspozycji dotyczącej zmiany adresu poczty elektronicznej Klienta, na adres elektroniczny Banku.
3 Na WWW możliwa jest aktywacja opcji autoodnowienia. Anulowanie opcji automatycznego odnowienia możliwe jest u konsultanta Inteligo.
4 Maksymalnie na 3 dni przed końcem umowy.
5 Zerwanie lokaty w serwisie WWW jest możliwe, jeżeli posiadasz konto Inteligo.
6 W tym przypadku konieczne jest dołączenie dokumentów potwierdzających zamknięcie pierwotnego rachunku oraz potwierdzające posiadanie nowego rachunku.
-
W jaki sposób mam autoryzować zlecenia dotyczące igo lokaty w serwisie WWW?
Jeżeli nie posiadasz konta Inteligo, domyślnym sposobem autoryzacji transakcji będą kody SMS, jeżeli posiadasz konto - zlecenia dotyczące igo lokaty będą wymagała autoryzacji Twoim aktualnym narzędziem autoryzacji. W każdej chwili możesz zmienić narzędzie autoryzacji w sekcji „Moje dane i ustawienia” po zalogowaniu do Konta. Więcej o narzędziach autoryzacji oraz o zasadach bezpiecznego korzystania z konta przeczytasz w sekcji „Bezpieczeństwo” na stronie inteligo.pl.
-
Co mam zrobić, jeżeli nie otrzymałem wiadomości zawierającej numer rachunku, na który mam przelać środki w celu założenia lokaty?
W przypadku braku wiadomości zawierającej numer rachunku, na który mam przelać środki, złóż wniosek raz jeszcze. Zrobisz to w serwisie WWW pod adresem igolokata.inteligo.pl lub kontaktując się z konsultantem Inteligo pod numerem 801 121 121 lub +48 81 535 60 00
-
Czy zamykając konto indywidualne w Inteligo zamykam także moją igo lokatę z miesięczną kapitalizacją odsetek?
Nie. Lokatę można posiadać niezależnie od Konta Inteligo.
-
Jakie dane powinny znaleźć się w dyspozycjach pisemnych i elektronicznych dotyczących igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek?
W składanych przez Ciebie dyspozycjach pisemnych i elektronicznych wysyłanych z adresu poczty elektronicznej muszą znaleźć się następujące dane:
- imię i nazwisko,
- numer PESEL,
- seria i numer dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu),
- numer rachunku Twojej igo lokaty.
-
Nie jestem jeszcze Klientem Inteligo - w jaki sposób mogę założyć igo lokatę?
- Wypełniasz wniosek: na WWW pod adresem igolokata.inteligo.pl lub telefonicznie u konsultanta Inteligo pod numerem 801 121 121 lub +48 81 535 60 00.
- Na adres e-mail podany we wniosku otrzymujesz wiadomość z danymi otwieranej lokaty i numerem rachunku do wpłaty.
- W ciągu 15 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku o otwarcie lokaty przelewasz zadeklarowaną w nim kwotę z Twojego konta indywidualnego, prowadzonego w banku krajowym.
- Odbierasz potwierdzenie otwarcia lokaty, przesłane na adres e-mail podany we wniosku.
- Dodatkowo, na podany adres e-mail otrzymasz wiadomość z unikatowym identyfikatorem, który posłuży do logowania do serwisu inteligo.pl, a na numer telefonu komórkowego – SMS z inicjalnym hasłem. Połączenie ze stroną logowania w serwisie internetowym jest szyfrowane i zabezpieczone certyfikatem. Po pierwszym logowaniu system poprosi Cię o nadanie nowego hasła.
Pamiętaj: przelew musi wpłynąć do banku w ciągu 15 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku. Dane podane we wniosku muszą być zgodne z danymi przelewu i kwotą przelewu. W przeciwnym wypadku, wniosek zostanie odrzucony, a niezgodny przelew - zwrócony na rachunek nadawcy.
-
Jestem już Klientem Inteligo - w jaki sposób mogę założyć igo lokatę?
- Wypełniasz wniosek po zalogowaniu do swojego Konta Inteligo.
- Na adres e-mail podany w Twoim koncie otrzymujesz wiadomość z danymi otwieranej lokaty i numerem rachunku do wpłaty.
- W ciągu 15 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku o otwarcie lokaty przelewasz zadeklarowaną w nim kwotę z Twojego konta Inteligo.
- Odbierasz potwierdzenie otwarcia lokaty, przesłane na adres e-mail podany we wniosku.
- Od tej pory igo lokata jest dostępna w Twoim koncie, w sekcji „Lokaty”. W każdej chwili możesz aktywować lub wyłączyć opcję automatycznego przedłużenia lokaty oraz zdecydować o zerwaniu umowy.
Pamiętaj: przelew musi wpłynąć do banku w ciągu 15 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku. Dane nadawcy oraz kwota muszą być zgodne z danymi podanymi na wniosku o otwarcie igo lokaty W przeciwnym wypadku, wniosek zostanie anulowany, a niezgodny przelew - zwrócony na konto nadawcy.
Pamiętaj, że dane we wniosku o igo lokatę muszą być zgodne z danymi podanymi do obsługi Konta Inteligo. Swoje dane Inteligo sprawdzisz po zalogowaniu do Konta, w zakładce „Moje dane”. Zmiany dokonasz online lub kontaktując się z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89. W przypadku zmiany danych dowodu niezbędne będzie przesłanie wypełnionego formularza „Zmiana danych osobowych" wraz z kopią obydwu stron aktualnego dowodu osobistego na adres: Inteligo, ul. Migdałowa 4, 02-796 Warszawa.
-
W jakiej walucie mogę założyć lokatę?
Lokatę internetową możesz założyć w PLN.
-
Ile wynosi oprocentowanie igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek?
-
Czy mogę założyć igo lokatę z miesięczną kapitalizacją odsetek nie posiadając żadnego rachunku bankowego?
Nie. Środki na igo lokatę z miesięczną kapitalizacją odsetek można przesłać wyłącznie przelewem z rachunku prowadzonego przez bank krajowy. Po upływie terminu umowy kapitał wraz z naliczonymi odsetkami zostanie automatycznie przelany na Konto Inteligo lub rachunek, z którego nastąpił przelew środków na lokatę (w przypadku jego zmiany – środki wpłyną na rachunek wskazany w ostatniej przyjętej od Ciebie przez Bank dyspozycji). Dodatkowo, dane osobowe z przelewu muszą być zgodne z danymi podanymi we wniosku otwarcia lokaty.
-
Na jaką maksymalną kwotę mogę założyć igo lokatę z miesięczną kapitalizacją odsetek?
Lokatę możesz założyć na dowolną kwotę, przy czym minimalna wpłata wynosi 1.000 PLN. Od skapitalizowanych odsetek zostanie pobrany podatek zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Ile igo lokat z miesięczną kapitalizacją odsetek mogę założyć?
Możesz założyć dowolną ilość lokat internetowych, przy czym w ramach jednego wniosku maksymalna liczba otwieranych lokat wynosi 10.
-
Czy mogę skorzystać lub zrezygnować z opcji automatycznego odnowienia igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek?
Tak. Dzwoniąc do konsultanta Inteligo możesz zarówno aktywować, jak i anulować opcję automatycznego odnowienia lokaty w czasie jej trwania. Logując się do serwisu www.inteligo.pl samodzielnie aktywujesz opcję autoodnowienia. Zmiany dokonasz nawet ostatniego dnia przed zakończeniem okresu umownego igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek.
W przypadku aktywacji opcji automatycznego odnowienia lokaty, igo lokata z miesięczną kapitalizacją odsetek zostanie przedłużona na kolejny taki sam okres na warunkach obowiązujących w dniu jej przedłużenia. Jeżeli w dniu przedłużenia rachunek lokaty nie będzie oferowany, lokata nie zostanie automatycznie przedłużona, a środki pieniężne z rachunku lokaty wraz z należnymi odsetkami zostaną przekazane na Twoje Konto Inteligo lub – jeżeli nie posiadasz Konta Inteligo – na rachunek, z którego przesłane były środki na lokatę (w przypadku jego zmiany – środki wpłyną na rachunek wskazany w ostatniej przyjętej od Ciebie przez Bank dyspozycji).
-
Czy możliwa jest wypłata części środków w okresie trwania lokaty?
W trakcie trwania umowy igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek nie można wypłacać środków.
-
Jaka będzie wysokość wypłaconego mi oprocentowania, jeżeli dokonam zerwania lokaty?
W przypadku zerwania umowy rachunku lokaty przed upływem okresu umownego, wypłacony zostanie kapitał lokaty bez odsetek.
-
Co się dzieje ze środkami po zakończeniu okresu trwania lokaty w przypadku, gdy nie jest automatycznie odnawiana?
Po zakończeniu okresu trwania lokaty środki pieniężne z rachunku igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek wraz z należnymi odsetkami zostaną przekazane na Twoje Konto Inteligo lub – jeżeli nie posiadasz Konta Inteligo – na rachunek, z którego zostały przelane środki na lokatę (w przypadku jego zmiany – środki wpłyną na rachunek wskazany w ostatniej przyjętej od Ciebie przez Bank dyspozycji).
-
Jak zmienić numer rachunku do zwrotu środków z igo lokaty z miesięczną kapitalizacją odsetek?
Zmiana numeru rachunku do wypłaty możliwa jest na podstawie pisemnej dyspozycji Klienta z podpisem potwierdzonym notarialnie, wysłanej na adres: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna, Centrum Operacji Detalicznych, ul. Sienkiewicza 12/14, 00-944 Warszawa.
Do dyspozycji Klient zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające zamknięcie pierwotnego rachunku oraz potwierdzające, że Klient jest posiadaczem nowego rachunku.
-
Jak zmienić dane osobowe?
Jeśli zmieniasz adres emailowy lub adres korespondencyjny, wystarczy, że zalogujesz się do konta. Zmianę należy potwierdzić przy użyciu Twojego narzędzia autoryzacji. Numer telefonu możesz zaktualizować u konsultanta pod numerem: 800 121 121 lub +48 81 535 67 89. Jeżeli zmieniasz nazwisko, adres lub dokument tożsamości, wydrukuj i wypełnij Dyspozycję zmiany danych osobowych, a następnie wyślij ją na adres:
INTELIGO
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
ul. Sienkiewicza 12/14, 00-944 Warszawa
Do dokumentu dołącz czytelną kopię dokumentu, potwierdzającą Twoje aktualne dane.
Jeżeli nie posiadasz Konta w PKO Banku Polskim Twoja dyspozycja pisemna musi być opatrzona Twoim podpisem potwierdzonym notarialnie.
-
Czy mogę założyć igo lokatę z miesięczną kapitalizacją odsetek, gdy nie posiadam konta w Inteligo?
Tak. Igo lokata z miesięczną kapitalizacją odsetek została przygotowana z myślą o osobach, które obecnie nie są Klientami Inteligo, ale posiadają rachunek w innym banku krajowym.
-
Czy mogę dokonać przelewu na igo lokatę z miesięczną kapitalizacją odsetek z konta wspólnego lub firmowego?
Warunkiem akceptacji przelewu jest zgodność danych osobowych nadawcy przelewu z danymi podanymi we wniosku otwarcia lokaty a jeśli jesteś już Klientem Inteligo dodatkowo z danymi podanymi do obsługi Konta Inteligo.
Swoje dane Inteligo sprawdzisz po zalogowaniu się do konta w zakładce „Moje dane”. Zmiany dokonasz online lub kontaktując się z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89. W przypadku zmiany danych dowodu niezbędne będzie przesłanie wypełnionego formularza „Zmiana danych osobowych" wraz z kopią obydwu stron aktualnego dowodu osobistego na adres: Inteligo, ul. Sienkiewicza 12/14, 00-944 Warszawa