Zgłaszanie reklamacji
Do przekazania opinii lub uwag możesz wykorzystać formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie w sekcji
kontakt.
Jeśli jesteś naszym Klientem możesz również
skontaktować się z nami drogą mailową, wypełniając formularz w zakładce
Poczta po zalogowaniu się do Twojego konta.
Reklamacje dotyczące produktów lub usług bankowych mogą być złożone:
Wszelkie dane kontaktowe znajdziesz również na stronie w sekcji kontakt.
Pamiętaj, jeśli zauważysz niezgodności powstałe w szczególności w wyniku uznania lub
obciążenia Konta nieautoryzowaną
dyspozycją płatniczą lub w wyniku niewykonania lub
nienależytego wykonania dyspozycji płatniczej, zgłoś je jak najszybciej
do Inteligo, ułatwi i przyspieszy to przez nas rozpatrzenie reklamacji.
Składając reklamację pamiętaj o podaniu i dołączeniu niezbędnych danych, koniecznych do ich
rozpatrzenia,
tj. Twoich danych, daty wystąpienia i opis zgłaszanych zastrzeżeń lub
niezgodności oraz przedstaw swoje ewentualne roszczenie
i oczekiwanie.
Reklamacje w Inteligo rozpatrywane są niezwłocznie, nie później niż 30 dni od dnia jej
otrzymania. W szczególnie
skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie
reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym
mowa w poprzednim
zdaniu poinformujemy Cię o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który
nie może przekroczyć 60 dni
od dnia otrzymania reklamacji
w przypadku osób fizycznych, a dla pozostałych Klientów termin ten
nie może przekroczyć 90 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania przez nas terminów określonych w zdaniach poprzedzających wystarczy
wysłanie odpowiedzi przed ich upływem.
Odpowiedzi na reklamację w zakresie dotyczącym praw i obowiązków wynikających z ustawy o usługach płatniczych Bank udziela w terminie nie dłuższym niż 15 dni roboczych od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie, poinformujemy Cię o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania przez nas terminów określonych w zdaniach poprzedzających jest wystarczające wysłanie odpowiedzi przed ich upływem, a w przypadku odpowiedzi udzielonych na piśmie – nadanie w placówce operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
Reklamacje dotyczące czynności agencyjnych wykonywanych przez Bank w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową, rozpatrywane są w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ich otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie, poinformujemy Cię o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania przez nas terminów określonych w zdaniach poprzedzających wystarczy wysłanie odpowiedzi przed ich upływem.
O wyniku rozpatrzenia reklamacji zostaniesz poinformowany na piśmie albo na Twój wniosek, pocztą elektroniczną. Odpowiedź na reklamację dotyczącą praw i obowiązków wynikających z ustawy o usługach płatniczych oraz na reklamację klienta niebędącego osobą fizyczną dotyczącą czynności agencyjnych wykonywanych przez Bank, zostanie udzielona w postaci papierowej albo, na wniosek Klienta, za pomocą innego trwałego nośnika informacji, w szczególności pocztą elektroniczną. W przypadku Klienta niebędącego osobą fizyczną, informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji, innej niż wymienionej w zdaniu poprzedzającym, może zostać przekazana w uzgodnionej z Klientem formie.
Jeżeli w udzielonej odpowiedzi na reklamację to wskazaliśmy, możesz wnieść odwołanie od stanowiska
Banku zawartego w tej odpowiedzi
do Rzecznika Klienta PKO Banku Polskiego. Zasady wnoszenia odwołań
przedstawiono na stronie Rzecznika Klienta. Wystąpienie do Rzecznika
Klienta powinno być skierowane
pisemnie, a korespondencja powinna stanowić odwołanie od stanowiska zawartego w odpowiedzi na
reklamację, ze wskazaniem okoliczności sprawy i oczekiwanego rozwiązania.
Masz także prawo do pozasądowego rozstrzygania ewentualnych sporów z Bankiem. Podmiotami właściwymi do rozstrzygania sporów są:
Masz prawo, będąc konsumentem, skorzystania z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego umowy zawartej za pośrednictwem Internetu, usługi bankowości elektronicznej lub usługi bankowości telefonicznej, za pośrednictwem platformy ODR, funkcjonującej w krajach Unii Europejskiej, dostępnej na stronie internetowej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Masz również możliwość, będąc konsumentem, zwrócenia się o pomoc do właściwego Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumenta.
Niezależnie od opisanego wyżej postępowania, w każdym czasie przysługuje Ci prawo do wystąpienia z powództwem do właściwego sądu powszechnego.
Dodatkowe informacje dotyczące zgłoszeń nieautoryzowanych transakcji płatniczych:
1. Jeśli będziemy mieć uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać Cię o oszustwo, to poinformujemy o tym organy ścigania (np. policję lub prokuraturę). W tej sytuacji odmówimy zwrotu kwoty transakcji, którą zgłaszasz jako nieautoryzowaną. Jeśli będziemy mieć uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa przez inną osobę, również możemy poinformować o tym organy ścigania.
2. Możemy żądać zwrotu kwoty, którą Ci przekazaliśmy, jeśli:
- do nieautoryzowanej transakcji doszło z powodu Twojego umyślnego działania,
- nieautoryzowana transakcja wynikła z umyślnego lub będącego skutkiem rażącego niedbalstwa naruszenia przez Ciebie obowiązków zapisanych w umowie (dotyczących zasad bezpiecznego korzystania z usługi bankowości elektronicznej, usługi bankowości telefonicznej i kart płatniczych).
Jeśli nie zwrócisz tej kwoty w określonym przez nas terminie, mamy prawo skierować sprawę do sądu.