Czasowa blokada kart

Czasowa blokada kart umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą Inteligo.

Kiedy można użyć czasowej blokady kart?

  • gdy idziesz na siłownię/basen i musisz zostawić portfel w szafce,
  • gdy jesteś w hotelu i nie masz sejfu, a zostawiasz karty płatnicze w pokoju,
  • gdy nie masz pewności, czy Twoja karta zginęła i chcesz zyskać chwilę, aby ją odszukać zanim ją zastrzeżesz.

Funkcja jest dostępna na razie na telefony z systemem Android.

  1. Jakie karty można zablokować czasowo?

    Usługa obejmuje aktywne karty debetowe i karty kredytowe dla klientów indywidualnych Inteligo.

  2. Jakie typy płatności blokuje czasowa blokada kart?

    • Płatności w sklepach i w internecie
    • Wypłaty z bankomatów
    • Dodanie karty do portfela internetowego (np. PayPal, uPaid, MasterPass)
    • Płatności zbliżeniowe telefonem o ile źródłem pieniądza jest zablokowana czasowo karta

    Czasowa blokada kart nie dotyczy operacji dokonywanych bez blokady środków na rachunku.

  3. Kto może czasowo blokować karty?

    Karty może blokować jedynie użytkownik karty. Współposiadacz rachunku karty nie może jej czasowo zablokować.

  4. Jaki jest koszt czasowej blokady kart? Czy wpływa ona na koszty innych opłat i prowizji?

    Usługa jest darmowa, jednak włączenie czasowej blokady karty nie wpływa na zmianę sposobu naliczania opłat za kartę. W szczególności po włączeniu czasowej blokady karty będzie pobierana opłata miesięczna, o ile taryfa prowizji i opłat przewiduje taką opłatę.

  5. Jak działa czasowa blokada kart?

    • Włączenie czasowej blokady kart możliwe jest w aplikacji IKO, serwisie Inteligo, przez infolinię.
    • Wyłączenie czasowej blokady kart jest możliwe tylko „na żądanie” użytkownika w aplikacji IKO, serwisie Inteligo, przez infolinię.
    • Czas blokady kart trwa od momentu włączenia funkcji do momentu wyłączenia zainicjowanego przez użytkownika karty.
  6. Jak zablokować czasowo kartę przez aplikację IKO?

    1. Wejdź w aplikację IKO, a następnie w sekcję „Mój Bank”.
    2. Wybierz zakładkę „Karty”.
    3. Kliknij ikonę blokady kart. Możesz również skorzystać z opcji czasowej blokady karty dostępnej w menu kontekstowym na szczegółach danej karty.
    4. Podaj PIN do aplikacji, aby potwierdzić zablokowanie karty.

    Jeśli włączysz w ustawieniach aplikacji IKO opcję wyświetlania opcję blokady czasowej kart na ekranie logowania, nie musisz wchodzić do sekcji kart w aplikacji IKO, aby zablokować czasowo karty.

  7. Jak odblokować czasowo zablokowaną kartę przez aplikację IKO?

    1. Wejdź w aplikację IKO, a następnie w sekcję „Mój Bank”.
    2. Wybierz zakładkę „Karty”.
    3. Kliknij ikonę blokady kart. Możesz również skorzystać z opcji czasowej blokady karty dostępnej w menu kontekstowym na szczegółach danej karty.
    4. Podaj PIN do aplikacji, aby potwierdzić odblokowanie karty.

    Jeśli włączysz w ustawieniach aplikacji IKO opcję wyświetlania opcję blokady czasowej kart na ekranie logowania, nie musisz wchodzić do sekcji kart w aplikacji IKO, aby odblokować karty.

  8. Jak zablokować czasowo kartę przez serwis internetowy Inteligo?

    1. Zaloguj się do serwisu Inteligo, a następnie wejdź w sekcję „Karty”.
    2. Wybierz opcję „Zablokuj czasowo karty” z menu „Na skróty”.
    3. Potwierdź zablokowanie karty.
  9. Jak odblokować czasowo zablokowaną kartę w serwisie internetowym Inteligo?

    1. Zaloguj się do serwisu Inteligo, a następnie wejdź w sekcję „Karty”.
    2. Wybierz opcję „Odblokuj karty” z menu „Na skróty”.
    3. Odblokowanie wymaga podania hasła jednorazowego.