, Inteligo

IKO najlepsze według tygodnika Wprost

IKO w kategorii „wygoda i szeroki dostęp”

Stylizowana ikona wiadomości

W czwartej edycji konkursu „Portfel Roku Tygodnika Wprost” aplikacja mobilna IKO zwyciężyła w kategorii „wygoda i szeroki dostęp”. Doceniono ją za innowacyjność i funkcjonalność.

- PKO Bank Polski jest bankiem ery mobilnej. Inwestuje w rozwój i wdraża nowoczesne technologie, aby umożliwić klientom wygodne zarządzanie finansami w każdym miejscu i czasie. Wdrażamy rozwiązania, z których może korzystać cały sektor bankowy. Przykładem jest standard płatności mobilnych BLIK. Podstawą jego stworzenia jest autorska aplikacja PKO Banku Polskiego – IKO – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego. 

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w kraju. Aplikacja IKO jest bezkonkurencyjna pod względem liczby aktywnych aplikacji, użytkowników i transakcji mobilnych. Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystają z IKO na prawie 2,6 mln telefonów.

IKO zamieniło telefon w mobilny oddział banku. Oprócz dostępu do swoich produktów, klienci mogą korzystać z funkcji płatniczych, takich jak np. płatności zbliżeniowe czy płatności kodem BLIK. IKO jest ciągle rozwijane. Aplikacja jest już dostępna w 4 językach: polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

IKO zajmuje pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store i Windows Phone Store. Użytkownicy nie tylko coraz chętniej z aplikacji korzystają, ale także wystawiają jej najlepsze oceny. Od ponad 2 lat w sklepach mobilnych utrzymują się one średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych. 

Aplikacja zwyciężyła też w rankingu aplikacji mobilnych 100 największych banków na świecie prestiżowego brytyjskiego miesięcznika Retail Banker International – jest najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją mobilną. 

Celem konkursu „Portfel Roku Tygodnika Wprost” jest promocja najciekawszych na rynku produktów i usług finansowych. O nagrodę rywalizują banki i instytucje pośredniczące w obrocie finansowym, fintechy, firmy doradcze i te związane z usługami dla sektora finansowego. Od pierwszej edycji PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany. W 2017 roku zdobył nagrodę za bezpieczeństwo, w 2016 uzyskał tytuł „Bank dla klienta indywidualnego”, a w 2015 zwyciężył w kategorii private banking.