Inteligo: najbardziej przyjazna bankowość mobilna
Inteligo, bankowość internetowa PKO Banku Polskiego, zajęło I miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii „Bank mobilny”. Autorzy rankingu nagrodzili Inteligo między innymi za dostępność dla klienta i usługi dodatkowe.
To już kolejne wyróżnienie dla banku w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”. W 2010 i 2007 konto Inteligo zostało uznane najlepszym kontem internetowym, w latach 2008-2009 bank był wiceliderem kategorii. W tym roku pierwszy raz w rankingu znalazła się również kategoria „Bank mobilny” – liderem kategorii zostało Inteligo.
Mobilne usługi finansowe są obecnie jednym z najbardziej rozwojowych i innowacyjnych obszarów tego rynku. Mają one szansę zmienić oblicze sektora bankowego w podobnym zakresie jak wprowadzenie kilkanaście lat temu masowej bankowości internetowej. Inkubatorem innowacji w PKO Banku Polskim jest nasza internetowa marka Inteligo – mówi Jarosław Myjak, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za Obszar Bankowości Korporacyjnej, który odebrał nagrodę podczas Kongresu Bankowego Newsweeka i Forbesa.
Ranking „Przyjazny Bank Newsweeka” organizowany jest po raz siódmy, pierwszy raz jednak ocenie została poddana również bankowość mobilna. W tej kategorii, badacze MillwardBrown SMG/KRC, przeprowadzili łącznie 91 audytów w 13 bankach oceniając m.in. dostępność kanałów komunikacji, jakości obsługi oraz pozyskania i utrzymania klienta. Audytorzy odgrywali rolę klientów, którym zależy na dostępie do podstawowych funkcjonalności bankowych w każdej sytuacji i w dowolnym miejscu.
W przypadku Inteligo - pierwszego banku, który wprowadził usługi mobilne - model biznesowy jest całkowicie wirtualny, klienci korzystają z naszych produktów i usług przez Internet oraz właśnie przez telefon. Dlatego jednym z naszych priorytetów jest ich satysfakcja z użytecznych cech interfejsu internetowego i mobilnego. Tworząc serwis mobilny m.inteligo.pl zwracaliśmy uwagę przede wszystkim na intuicyjną obsługę. Wyróżnienie w rankingu to dowód, że udało nam się zaproponować serwis, z którego użytkownicy korzystają z przyjemnością - powiedział Michał Macierzyński, dyrektor w Pionie Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego.
Mobilny serwis transakcyjny jest dostępny dla użytkowników telefonów klasycznych i pierwszych modeli telefonów dotykowych od 2008 r. Aktualnie serwis informacyjny jest dostosowany do przeglądarek, w które wyposażone są telefony z klasycznymi niedotykowymi ekranami oraz popularne smartfony z systemami iOS oraz Android wyposażone w ekrany dotykowe. W części informacyjnej dostępne są między innymi wszystkie aktualności i promocje dotyczące użytkowników oraz wyszukiwarka bezpłatnych najbliżej położonych bankomatów. Z kolei serwis transakcyjny pozwala zarządzać rachunkiem bankowym. Jego funkcje pozwalają w szczególności realizować przelewy, w tym korzystać z usługi SMSMoney oraz EmailMoney, doładować telefon komórkowy, przeglądać historię transakcji, sprawdzić saldo transakcji, środki zablokowane oraz odrzucone transakcje, złożyć wniosek o debet oraz wysłać potwierdzenie zrealizowanego przelewu na numer faksu.