Jak powstało Inteligo
Inteligo to kawał historii. Twórcy Inteligo, niemal żywe legendy, są wśród nas! Oddajmy im głos.
W maju 2001 roku Inteligo rozpoczęło swoją działalność. W ciągu roku Inteligo zyskało prawie 100 tys. klientów i ponad 100 mln depozytów. Klienci czekali na nową jakość na rynku banków internetowych. Konto w Inteligo dawało im możliwość zarządzania pieniędzmi przez Internet i telefon. Inteligo wprowadziło m.in. innowacyjne przelewy za pomocą poczty elektronicznej, EmailMoney.
W 2002 roku Inteligo, jako pierwsze na rynku uruchomiło usługę płatności za transakcje internetowe. Po roku funkcjonowania usługi, wartość internetowych transakcji dokonanych za pomocą "Płacę z Inteligo" przekroczyła 1 mln złotych. W listopadzie - PKO BP S.A. zakupił Inteligo Financial Services S.A. Konto Inteligo prowadzone jest przez PKO Bank Polski S.A.
2003 rok był rokiem kolejnych rewolucji. Inteligo wprowadziło możliwość uzyskiwania zdalnie debetu. Bez zbędnych formalności, zabezpieczeń, decyzja pozytywna oznaczała szybki dostęp do środków na koncie. Ponadto Inteligo wysyła e-mailem do klientów wyciągi bankowe opatrzone podpisem elektronicznym - to była pierwsza taka funkcjonalność w polskiej bankowości. Wprowadzono usługę SMSMoney, czyli przesyłanie pieniędzy na numer telefonu komórkowego odbiorcy. Liczba klientów przekracza już 200 tys. użytkowników.
W czerwcu 2004 nastąpiła migracja dwóch systemów bankowości elektronicznej. Dokonana została migracja rachunków e-Superkonto PKO BP do Inteligo. Jako pierwszy bank wirtualny Inteligo zaoferowało także możliwość obrotu Obligacjami Skarbu Państwa przez Internet - w ciągu pierwszych trzech tygodni, posiadacze kont Inteligo kupili obligacje za ponad 5 mln złotych. 15 Listopada 2004 uruchomiono serwis PKO Inteligo. Klienci zyskali dostęp do rachunków za pośrednictwem serwisu internetowego oraz telefonicznego.
Kolejne lata przyniosły m.in. wprowadzenie doładowań telefonów prepaid przez IVR i WAP. Nastąpiła zmiana serwisu PKO Inteligo na iPKO - powstał nowy serwis, nowy logotyp i nazwa usługi. Wprowadzono nowe funkcjonalności - e-fakturę za doładowania, doładowania w bankomatach PKO BP, ustawianie limitów na transakcje internetowe, szyfrowanie wyciągów, wybór formatu wyciągu. W 2008 roku wprowadzono serwis mobilny dla użytkowników telefonów komórkowych - lekka wersja serwisu transakcyjnego na telefony komórkowe. W tym samym roku Inteligo po raz drugi otrzymało tytuł "Przyjazny Bank Newsweeka".