Uwaga na fałszywe wiadomości SMS, Messenger, Facebook
Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami:
- SMS, zawierającymi linki do dokonania płatności,
- w serwisie Facebook i aplikacji Messenger, w których oszuści podszywają się pod Twoich znajomych i proszą o przelew BLIK lub o przekazanie kodu BLIK.
Zachowaj ostrożność!
- Jeśli otrzymasz wiadomość SMS z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty za dostarczenie przesyłki, odblokowanie konta na danym portalu, przedłużenie okresu wystawienia ogłoszenia, itp., bądź dotyczącą usługi SMS Premium, zawierającą link do dokonania płatności – nie korzystaj z linku: nadawca może podszywać się pod firmę kurierską bądź powszechnie znane portale ogłoszeniowe, sprzedażowe, aukcyjne i inne. W rzeczywistości link umieszczony w SMSie prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności, a następnie – na fałszywą stronę banku, i ma na celu wyłudzenie poufnych danych do bankowości elektronicznej oraz kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
- Jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew BLIK lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwoń do tej osoby i potwierdź jej prośbę.
Przypominamy!
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o przelew lub skorzystanie z linku – nie reaguj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej (poprawny adres to: https://inteligo.pl/secure), i zwracaj uwagę na obecność obrazka bezpieczeństwa.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie Inteligo kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
- Korzystaj z dwuskładnikowego uwierzytelnienia logowania do kont na Facebooku i innych serwisach społecznościowych. Nie podawaj nikomu danych do logowania do serwisu internetowego i serwisów społecznościowych, aby uniknąć przejęcia tych danych przez niepowołane osoby.
W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis Inteligo lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 121 121 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 67 89 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).