, Inteligo

Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo

Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy i Twoich danych jest dla nas priorytetem. W trosce o nie przypominamy o tym, jak bezpiecznie korzystać z konta Inteligo.

e4e1925a-b3e6-4b50-94e4-7c9ce81356a9.png

Logowanie do każdego z naszych serwisów przebiega bardzo podobnie. Potrzebujesz nadanego Ci przez bank identyfikatora oraz hasła. Zestaw haseł do pierwszego logowania dostarczył Ci kurier w przesyłce startowej i należało je pozmieniać na swoje własne. W trakcie korzystania  z konta używasz zapewne różnych serwisów, w zależności od potrzeby chwili.

Serwis internetowy i mobilny są w pełni samodzielnymi. Wprowadzasz identyfikator, hasło i masz już dostęp do swojego konta. W serwisie telefonicznym – to zależy. Na początku i tak wciskasz przypisany klawisz w telefonie albo wybierasz numer: 800 121 121. Po chwili słyszysz: Witaj w Inteligo. Wprowadź identyfikator i naciśnij krzyżyk. Wystukujesz 8 cyfr, zatwierdzasz # i dalej: Wprowadź telefoniczne hasło i naciśnij krzyżyk. No i jesteś już w menu głównym. Jeśli sprawa, z którą do nas dzwonisz nie da się rozwiązać w automatycznym serwisie telefonicznym, wciskasz cyfrę 0  i zgłasza się konsultant. Przedstawiasz swoją sytuację, ale okazuje się, że jej szczegóły będzie można sprawdzić po weryfikacji Twoich danych i konsultant zada Ci jeszcze kilka pytań. Tego już za wiele – myślisz, po co? Przecież identyfikator i hasło zostały już wprowadzone... To ze względów bezpieczeństwa. Konsultant jest zobligowany do tego, by upewnić się, że rozmawia z właściwą osobą.

O czym należy wiedzieć i pamiętać w trakcie logowania na swoje konto? Przede wszystkim o tym, że identyfikator i hasła powinny być znane tylko właścicielowi. Ustalenie swojego hasła jest prostą czynnością. Należy jednak przygotować takie hasło, które zapewni nam bezpieczne korzystanie z konta.

Weźmy na przykład hasło telefoniczne do Inteligo. Powinno składać się z samych cyfr,  w ilości od 6 do 8. Nie powinno być jednak zbyt proste. Mamy być może swoje ulubione cyfry, szczęśliwe numerki. Czy tylko my o nich wiemy? Może mówimy o nich głośno i zna je też nasze otoczenie? Wprowadzając identyfikator i hasło upewnij się, że nikt nie podpatruje tej czynności. Nie zapisuj ustalonego hasła. Pamiętaj, że należy je zmieniać okresowo. Nie ma konkretnego wymogu jak często. Jednakże posługiwanie się jednym i tym samym hasłem przez dłuższy okres czasu nie jest wskazane.

Przyznaję, czasami denerwuje mnie gdy komputer prosi mnie o zmianę hasła. Za 5, 4 3, dni wygaśnie ważność hasła. Czy chcesz je teraz zmienić? Wybieram nie jeśli brakuje mi czasu i pomysłu na hasło nowe. Wiem jednak, że następnego dnia komunikat pojawi się ponownie. W wolnym czasie wymyślam hasło, które będzie bezpieczne, motywujące do pracy i będzie spełniało wszystkie wymogi formalne. Wtedy też przypominam sobie o zmianie hasła do konta bankowego. Tu stosuję podobne kryteria. Hasło powinno być skomplikowane, ale jednocześnie łatwe do zapamiętania przez Ciebie. Używaj kombinacji liter i cyfr, możesz też stosować małe i wielkie litery. Hasło powinno być znane tylko i wyłącznie Tobie. Nie umieszczaj go na kartce przyklejonej do komputera i nie udostępniaj nikomu. Po zalogowaniu do konta nie odchodź od komputera, jeśli chcesz wyjść z serwisu transakcyjnego wyloguj się  i zamknij przeglądarkę.

Aby dowiedzieć się więcej o bezpiecznym korzystaniu z konta zachęcam do lektury naszych wcześniejszych tekstów, np. http://inteligo.pl/aktualnosci/czy-transakcje-internetowe-moga-byc-bezpieczne/.

Mam świadomość tego, że identyfikator i hasło do konta Inteligo nie są jedynymi, o których musimy pamiętać. Inne konta bankowe, kilka skrzynek pocztowych, różnorakie portale społecznościowe...  I wszędzie prośba o login i hasło. Zwróć jednak uwagę na to, by nie używać jednego tylko hasła do obsługi wszelkiego rodzaju posiadanych przez siebie kont.

Pamiętaj, że podczas logowania lub korzystania z serwisu transakcyjnego Inteligo, Inteligo nigdy nie poprosi Cię o podanie danych kart płatniczych (numeru karty, daty ważności i kodu CVV). Inteligo nie prowadzi żadnej akcji mającej na celu weryfikację danych posiadaczy kart płatniczych.

Przypominamy, o zachowaniu ostrożności i ograniczonego zaufania w sytuacjach, w których pojawia się prośba o podanie poufnych danych. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania pod adresem info@inteligo.pl. Sytuacje, które wzbudzą Twoje wątpliwości możesz również zgłosić do naszego konsultanta. Infolinia Inteligo działa przez całą dobę.

Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy i danych w dużej mierze zależy także od Ciebie.