, Inteligo

Co wspólnego jest w koncie wspólnym?

W Inteligo konto może być wspólne. Takie konto przeznaczone jest dla dwóch lub trzech osób, które nie muszą być ze sobą spokrewnione.

a2e5079d-d889-41c1-a80a-28b8dafb17f2.png

Każdy ze współwłaścicieli ma swoje własne dane do obsługi konta: swój identyfikator, swoje hasła i wybraną metodę autoryzacji transakcji. Po zalogowaniu do konta wspólnego, wszyscy jego współwłaściciele widzą ten sam rachunek lub rachunki otwarte w ramach ich konta wspólnego.

Ale czy wszyscy w taki sam sposób muszą z niego korzystać? Każdy z współwłaścicieli może skorzystać z funkcjonalności konta w zależności od własnych potrzeb.

Zacznijmy od karty. Każdy ze współwłaścicieli otrzymuje ją jako nieaktywną. Aby móc z niej korzystać – należy ją aktywować i nadać PIN. Od tego momentu można jej używać. Kartę można też „spersonalizować” – ustalając limity na transakcje kartowe (wypłaty gotówkowe, transakcje bezgotówkowe i internetowe) czy aktywując usługę „Bankomaty bez granic”. Każdy ze współwłaścicieli może na swojej karcie mieć inne limity na transakcje – w wysokości, która odpowiada jego potrzebom. Podobnie „Bankomaty bez granic” – to, że jeden ze współwłaścicieli uruchomił sobie tą usługę nie oznacza, że automatycznie korzystają z niej wszyscy. Jest ona bowiem przypisana do konkretnej karty.

Do dyspozycji posiadaczy konta wspólnego są środki zgromadzone na rachunku, tzw. środki dostępne, czyli własne środki powiększone o ewentualny debet (i pomniejszone o ewentualne blokady). Złożenie wniosku o debet przez jednego ze współwłaścicieli jest równoznaczne ze złożeniem wniosku przez wszystkich współposiadaczy. Innymi słowy: jeśli jeden z posiadaczy konta wspólnego złoży wniosek o przyznanie debetu (i zostanie on uruchomiony), pozostali współwłaściciele będą również mogli z niego korzystać.

Co z informacjami o koncie wspólnym, które są wysyłane w formie powiadomień czy wyciągów? Czy wszyscy muszą je otrzymywać? Nie – to zależy od decyzji współwłaściciela. Wyciągi są wysyłane na adres e-mail podany w danych. Każdy ze współwłaścicieli może zdecydować, czy chce otrzymywać wyciągi. Jeśli tak, to w jakim formacie i czy mają być szyfrowane. Powiadomienia także można dostosować do swoich potrzeb.  Czego mają dotyczyć i w jakiej formie mają być przekazywane: SMS,  e-mail czy komunikator? To zależy od indywidualnych ustawień.

Szablony płatności utworzone przez jednego ze współwłaścicieli są dostępne dla wszystkich i mogą być udostępnione do realizacji np. poprzez automatyczny serwis telefoniczny. Jednak każdy ze współwłaścicieli udostępnia płatności na liście indywidualnie.  W związku z tym jeden współwłaściciel może mieć daną płatność udostępnioną przez telefon, ale inni nie muszą mieć udostępnionej tej samej płatności. Do każdego Klienta z osobna przypisana jest też indywidualna lista odbiorców.  Każdy z współwłaścicieli konta wspólnego widzi po zalogowaniu zdefiniowaną przez siebie listę odbiorców, ale nie widzi list utworzonych przez pozostałych.

Konto Inteligo daje Wam również możliwość inwestowania: w fundusze inwestycyjne i Obligacje Skarbu Państwa. Zakupione fundusze lub obligacje będzie widział tylko ten współwłaściciel, który faktycznie je nabył. Pozostali, w zakładce "Inwestycje" nie będą mieli o nich informacji.