Historia Twoich wpłat, wypłat, przelewów...
Konto w Inteligo masz już od kilku lat. Korzystasz z niego na różne sposoby: płacisz kartą, zlecasz płatności, wypłacasz z bankomatu, dostajesz przelewy. Historia Twojego rachunku to tysiące wykonanych operacji!
Bywają sytuacje, gdy potrzebujesz odszukać na rachunku konkretną transakcję, by udowodnić, że faktycznie ten rachunek za prąd to jest już zapłacony… Innym razem potrzebujesz historii swojego rachunku za dłuższy okres czasu, gdy ubiegasz się o dofinansowanie do nowego projektu.
Czy wiesz, że możesz dzień po dniu, od momentu założenia konta do dziś, sprawdzać co się na nim działo? Pozwala na to zakładka „Moje rachunki”. Wystarczy, że zalogujesz się na konto przez Internet i wybierzesz Historię rachunku.
Jak to działa?
Spróbujmy odszukać przelew za prąd. W pierwszej kolejności wskaż rachunek, którego historię chcesz sprawdzić.
Już? Przejdźmy dalej. Wybierz rodzaj transakcji: to był przelew jednorazowy czy płatność?
Aby zawęzić zakres czasowy poszukiwań, podaj orientacyjny termin wykonania transakcji. Pamiętasz, w jakiej kwocie realizowałeś przelew? Podaj jego przybliżoną wartość. Ponieważ było to obciążenie rachunku - kwotę należy poprzedzić minusem.
To już wszystkie kryteria wyszukiwania jakich możesz użyć. Kliknij „Filtruj” i przejdź do sprawdzenia szczegółów.
Znajdziesz poniżej informacje o transakcjach spełniających wskazane warunki. Odszukaj wśród nich „zaginiony” przelew. Jest? Możesz teraz udowodnić, że go zrealizowałeś wysyłając potwierdzenie na adres e-mailowy, na numer faksu albo drukując je. „Dokument elektroniczny — nie wymaga pieczątki ani podpisu” – takim komentarzem opatrzony będzie wydruk.
W podobny sposób możesz sprawdzić historię swojego rachunku. Równie szybko i prosto. Wskaż rachunek, o którym potrzebujesz informacji. Przypuśćmy, że interesuje Cię cała historia, czyli jako typ transakcji wybierz wszystkie. Od dnia otwarcia rachunku do dziś. Pola na kwoty pozostaw puste i „Filtruj”! Tak przygotowany zestaw transakcji możesz sobie zapisać na dysku w formacie PDF, HTML, XML, CSV albo jako arkusz Microsoft Excel. Historia w formie elektronicznej pozwala oszczędzić przede wszystkim czas. Ale nie tylko. Nie musisz jej drukować, dzięki czemu chronisz środowisko.
Co więcej, eksport historii rachunku do pliku w wybranym formacie pozwala również na wyszukiwanie pojedynczych transakcji, np. po nazwie odbiorcy. Możesz wcisnąć klawisze Ctrl oraz F, by sprawdzić kiedy zrealizowany był „poszukiwany” przelew za prąd.
W elektronicznej formie możesz również otrzymywać wyciągi. Są one wysyłane na adres e-mail podany w Twoich danych osobowych lub w danych firmy (jeśli masz konto firmowe). Historia i wyciąg to nie to samo. Historię możesz sprawdzać łącząc dostępne kryteria wyszukiwania. Wyciąg to zbiorcze zestawienie operacji na koncie za dany okres rozliczeniowy. Jest przygotowywany przez Bank i wysyłany raz w miesiącu. Posiadacze kont indywidualnych i wspólnych otrzymują wyciągi w dniu otwarcia pierwszego rachunku konta. Dla właścicieli kont firmowych wysyłamy je ostatniego dnia miesiąca.
„Dokument elektroniczny nie wymaga podpisu i stempla” – taką informację opatrzone są również wyciągi. Oznacza to, że podobnie jak i potwierdzenie pojedynczej transakcji oraz historia rachunku, powinien zostać zaakceptowany przez oficjalne instytucje, jak np. ZUS czy US.