, Inteligo

Nie daj się zwieść fałszywym legitymacjom bankowym

Pojawił się nowy sposób działania przestępców. Wykorzystują narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia fałszywych legitymacji bankowych. Dzięki nim próbują zdobyć Twoje zaufanie i wyłudzić pieniądze.

407c2c62-4167-4928-91e5-d69547ec046e.png

Jak to najczęściej wygląda?

  1. Dostajesz telefon z informacją o zaciągnięciu pożyczki.
  2. Potem dzwoni do Ciebie, ktoś kto podaje się za „pracownika banku” i oferuje pomoc w zabezpieczeniu konta.
  3. Aby uwiarygodnić się wysyła fałszywą legitymację bankową np. SMS-em lub e-mailem. Nasi pracownicy nie wysyłają wizytówek ani legitymacji w ten sposób.
  4. Potem może sugerować zainstalowanie aplikacji zdalnego pulpitu, by wyłudzić Twoje dane albo namawiać do przelania pieniędzy na rzekome „konto techniczne”.

Nasi pracownicy tego nie robią.

Co robić?

  • Nie podawaj poufnych danych przez telefon (danych logowania, kodów BLIK, danych kartowych, pełnych danych osobowych)
  • Nie instaluj żadnych aplikacji na prośbę rozmówcy.
  • Weryfikuj pracownika banku przez aplikację IKOsprawdź, na naszej stronie, jak to wygląda. Jeśli nie masz aplikacji IKO, a rozmówca budzi Twoje wątpliwości: rozłącz się i samodzielnie skontaktuj się z bankiem, korzystaj z oficjalnych numerów