, Inteligo

Nie zapominaj o karcie kodów

Karta kodów, obok kodów SMS i tokena, wciąż może służyć do zatwierdzania dyspozycji na koncie Inteligo.

918d7eb7-0bac-4320-9462-ab9095229531.png

Nasza zdrapka nadal ma się świetnie i wielu z Was nie rezygnuje z autoryzowania transakcji za jej pomocą. W związku z wieloma pytaniami, jakie od Was na jej temat dostajemy, dziś poruszamy najważniejsze kwestie, o których należy pamiętać.  

Zgubiłeś kartę kodów?

Pamiętaj, że gdy utracisz  kartę kodów należy ją jak najszybciej zablokować, a gdy jest nieaktywna – usunąć ze względów bezpieczeństwa. Kartę kodów blokujesz, a nieaktywną usuwasz samodzielnie po zalogowaniu w serwisie WWW – zakładka „moje dane”, link „Narzędzia autoryzacyjne” -> „Twoje karty kodów”. Przy utraconej karcie, z prawej strony masz do wyboru opcję „Zablokuj” i/lub „Usuń”. Zablokowanie i usunięcie karty kodów możliwe jest też u konsultanta w telefonicznym serwisie transakcyjnym.

Jak aktywować nową kartę nie mając w ręku starej

Jeśli nie posiadasz poprzedniej karty kodów lub innego aktualnego narzędzia autoryzacyjnego, nową kartę kodów aktywujesz tylko u konsultanta w telefonicznym serwisie transakcyjnym. Nową kartę zdrapkę możesz w każdej chwili zamówić po zalogowaniu w serwisie WWW lub u konsultanta.

Pamiętaj, żeby zachować kartę kodów, nawet jeśli zmienisz narzędzie na token lub kody SMS. Jeśli zmieniasz kartę zdrapkę na kody SMS lub token, to pozostaje ona aktywna do czasu jej zablokowania lub usunięcia. Nie będzie natomiast narzędziem, z którego aktualnie korzystasz.

Dlaczego warto mieć nadal kartę kodów

Token i kody SMS są nowoczesne i proste w obsłudze, ale jednocześnie są sytuacje, gdy wysłużona karta kodów może być potrzebna. Czy zastanawiałeś się, co zrobić w sytuacji, gdy nie będzie możliwości korzystania z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego: kodów SMS lub tokena? Utracisz telefon – zablokujesz dane narzędzie i… Wtedy właśnie, dzięki karcie kodów, możesz nadal autoryzować dyspozycje na koncie.

Gdy zachowasz swoją kartę kodów, możesz zmienić utracone narzędzie autoryzacyjne właśnie na zdrapkę – taką dyspozycję wykonasz u konsultanta w telefonicznym serwisie transakcyjnym pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.