, Inteligo

Nowe metody autoryzacji transakcji

W maju wystartował serwis Moje Inteligo. Wraz z nim udostępniliśmy Wam nową formę kontaktu z nami – możliwość komentowania zamieszczanych tu artykułów i zadawania pytań ekspertom. Przeglądając pytania, jakie otrzymaliśmy do tej pory, da się bezsprzecznie zauważyć, że jednym z wątków dominujących jest forma autoryzacji transakcji.

289b85ec-5ace-445b-8f27-c88f43b41f39.png

Trudno się temu dziwić. Wiele mówimy o bezpiecznym logowaniu na konto i jego obsłudze, dążymy również do tego, by konto było coraz bardziej funkcjonalne. Wasze sugestie dotyczą obu tych zagadnień. Uwzględniając je, przygotowaliśmy zmiany w formie autoryzacji transakcji.

Do tej pory każdy nasz Klient miał  do dyspozycji wyłącznie kartę kodów jednorazowych. Karta kodów wzbudzała różne emocje: od krytycznych po entuzjastyczne.  Że łatwo ją zgubić, że brudzi i zajmuje dodatkowe miejsce w portfelu. Z kolei jej zwolennicy zawsze podkreślali prostotę obsługi karty kodów przy realizowaniu dyspozycji. 

Nasza ‘zdrapka’ nadal będzie funkcjonować. Teraz jednak możesz zdecydować się na nowe, alternatywne metody autoryzacji transakcji:  token – jako aplikacja pobierana na telefon komórkowy oraz kody wysyłane SMS-em. Aplikacja token została przygotowana również z myślą o użytkownikach iPhone’a. Wystarczy pobrać odpowiedni plik i zainstalować go na swoim telefonie.

Niebawem, każdy nasz Klient będzie mógł samodzielnie decydować o wygodnej dla siebie formie autoryzacji transakcji. Możesz pozostać przy karcie kodów lub wybrać którąś z proponowanych nowości.  Pozostawiamy Tobie swobodę decydowania w tej kwestii.

Pamiętaj, że możesz korzystać wyłącznie z jednego aktywnego narzędzia autoryzacji. Jednakże masz możliwość zmiany – tak często jak zechcesz i kiedy zechcesz.

Narzędzia dopasuj do własnych potrzeb użycia. Zdarzają się na przykład momenty, że jesteśmy poza zasięgiem sieci. Jeśli używasz kodów SMS – nie zdołasz potwierdzić transakcji, jeśli SMS nie dotrze na czas. Mamy rozwiązanie: aplikacja token zainstalowana w telefonie komórkowym – działa ona niezależnie od karty SIM, czyli nawet poza zasięgiem sieci. Przed wyjazdem możesz zmienić sposób autoryzacji transakcji i korzystać z konta bez ograniczeń.  

Dotychczasowa karta kodów, token czy kody SMS – wybór należy do Ciebie.

Zanim jednak nowe narzędzia autoryzacji transakcji trafią do rąk wszystkich Klientów, jako pierwsi ich funkcjonalność będą mogli sprawdzić nasi beta Testerzy.

Spośród chętnych piszących na adres testy@inteligo.pl wybraliśmy grupę, która jako pierwsza będzie używała nowych form autoryzacji transakcji. Uwagi i wrażenia Testerów jak zwykle będą pomocne przy finalnym opracowywaniu nowych metod autoryzacji transakcji. Mamy nadzieję, że będą się  z nami dzielić swoimi wrażeniami właśnie na tym blogu.

Jeśli chcecie zmieniać z nami Inteligo, dołączcie do grona beta Testerów przysyłając swoje zgłoszenia, z krótkim uzasadnieniem. Wasze opinie pomogą nam udoskonalać produkty.

Aktualizacja: Drodzy testerzy nowych narzędzi autoryzacji. W związku z dużą ilością zgłoszeń o zablokowaniu tokena podczas logowania, przypominamy:

W polu hasło należy podać hasło wygenerowane przez aplikację token i  dotychczasowe hasło WWW. Hasła należy wpisywać jednym ciągiem, bez spacji. Token nie weryfikuje poprawności wprowadzonego PIN-u, wykorzystywany jest on w procesie generowania odpowiedzi. Jeśli podany zostanie błędny PIN token będzie generować odpowiedzi. Będą one jednak błędne i zalogowanie do serwisu WWW Inteligo lub autoryzacja transakcji nie będą możliwe. 

Jeśli zablokujesz token, będący Twoim narzędziem autoryzacji i logowania, nie wejdziesz do serwisu WWW Inteligo. W takim przypadku skontaktuj się z konsultantem Inteligo, który odblokuje token. Konsultanci są dostępni cały czas pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.