Masz wiadomość, masz pieniądze - czyli SMSMoney
Dostałam rano SMS-a. Nadawca to numer + 48605121121. Nie mam tego numeru w skrzynce telefonicznej. Pomyślałam, że to jakaś reklama albo pomyłka i zostawiłam go sobie na później.
Jakoś o nim zapomniałam. Po kilku godzinach telefon, dzwoni mój brat: Dostałaś przelew? Chyba nie. Zaraz sprawdzę. Loguję się na konto Inteligo przez Internet, dzisiaj nie ma zaksięgowanego żadnego przelewu. No jak to nie dostałaś? Przecież wysłałem Ci pieniądze na telefon. Na telefon? No tak, SMS-em.
Sięgam po telefon, wchodzę w wiadomości, skrzynka odbiorcza, jest. Otwieram wiadomość i czytam:
Inteligo SMS
SMSMoney od Wiesz Kto + 52,75
Na bilet
Odpowiedz TAK aby odebrać, NIE – odrzucić.
Wybieram TAK, wysyłam wiadomość na numer +48605121121 i pieniądze są już na moim rachunku. I to od razu.
Są? Tak, są. To na bilet, tylko nie zapomnij kupić. Chyba ustawię przypomnienie… W telefonie.
Przyznaję, brat mnie zaskoczył. Jest raczej sceptycznie nastawiony do wszelkich nowości i dość długo zastanawiał się nad założeniem internetowego konta bankowego. Jednak po jego otwarciu postanowił korzystać ze wszelkich dostępnych funkcjonalności rachunku. Powoli przekonuje się o zaletach bankowości elektronicznej. Chce znaleźć rozwiązania, które będą mu najbardziej odpowiadały. Ceni sobie prostotę i nie ma pamięci do cyfr. Dlatego uciekł się do SMSMoney – przelewu, w którym nie musi podawać numeru rachunku bankowego.
Jak on go wykonał? Zalogował się do konta Inteligo przez Internet i wybrał zakładkę Przelewy, w niej SMSMoney. Wskazał jeden ze swoich rachunków w celu obciążenia. I podał mój numer telefonu. Idę o zakład, że skorzystał z książki adresowej w telefonie, w końcu to 9 cyfr do zapamiętania.
Obowiązkowa do wprowadzenia jest też kwota przelewu. Dodatkowa wiadomość dla odbiorcy – dla chętnych.
Po podaniu kodu z karty zdrapki, na numer telefonu podany w trakcie realizacji przelewu wysyłany jest SMS z powiadomieniem o oczekującej gotówce. Jeśli odpowiesz NIE - środki od razu wrócą do nadawcy. Odpowiesz TAK – trafią od razu na Twój rachunek. Masz 7 dni na podjęcie decyzji – tyle bowiem SMSMoney czeka na odbiór.
SMSMoney może być realizowany z kont prywatnych: indywidualnych lub wspólnych. Wykonywany jest w ramach Inteligo. Do Klientów, którzy podali do naszej wiadomości numer telefonu komórkowego. Dlatego podkreślamy, jak ważna jest aktualizacja danych osobowych. Numer telefonu jest przypisany do konkretnego Klienta. Sprawdzamy do kogo należy numer podany w przelewie – do jego właściciela trafią środki, na rachunek w Inteligo.
Za zlecenie i realizację SMSMoney nie ponosisz żadnych opłat. Jeśli nie masz dostępu do Internetu możesz je wykonać w serwisie WAP albo Serwisie Mobilnym Inteligo.
Sprawdź, jak to działa. Ja idę kupić bilety.