, Inteligo

Token Inteligo - dla mnie czy nie dla mnie?

Zanim zdecydujesz się na wybór nowego narzędzia autoryzacji, warto przeanalizować Twoje potrzeby i oczekiwania względem takiego narzędzia. Nie wszystko jest dobre zawsze i dla każdego. Dziś skupimy się na tokenie.

370903d9-5a7d-49fe-852a-f70481d73156.png

Aplikacja token wzbudziła Wasze zainteresowanie i wywołała bardzo gorące dyskusje.  Dzięki testerom, mogliśmy dowiedzieć się jak w praktyce wygląda wykorzystanie tokena, jakie są jego minusy, plusy i w jakich sytuacjach jest niezastąpiony. Poznajmy więc wnioski z naszych dyskusji, odkryjmy zalety tokena, ale zwróćmy też uwagę na  sytuacje w których… łatwiej korzystać z kodów SMS lub karty kodów.

Niezależność

Kiedy korzystasz z tokena, zyskujesz niezależność od operatora telefonii komórkowej. Koniec problemów z zasięgiem sieci. Dostęp do Internetu wymagany jest jedynie do ściągnięcia i personalizacji tokena. Koniec z oczekiwaniem na  SMS czy zapchaną skrzynką w telefonie. Aplikacja token nie jest powiązana z kartą SIM i numerem telefonu. Nie ma też konieczności każdorazowego łączenia się z Internetem. Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne, gdy często jesteś poza zasięgiem sieci. Może być też dobrą alternatywą przy częstych wyjazdach zagranicznych – niezależność od roamingu.

Bezpieczeństwo

Dostęp do kodów i haseł z aplikacji token jest możliwy po wprowadzeniu specjalnego  PINu, który jest znany tylko Tobie i może zawierać od 4 do 8 cyfr. Jednocześnie poprawność wprowadzonego PIN-u nie jest weryfikowana, ale wykorzystywany jest on w procesie generowania odpowiedzi. Jeśli podany zostanie błędny PIN,  token będzie generował błędne hasło i kody. Tym samym zalogowanie do serwisu WWW Inteligo lub autoryzacja transakcji nie będą możliwe.

Przy korzystaniu z aplikacji token wzmacniane jest też hasło do logowania w serwisie WWW. Swoje  hasło  statyczne do serwisu internetowego (od 6 do 20 znaków, bez liter typowo polskich i znaków specjalnych) dodatkowo poprzedzasz 8 cyfrowym hasłem z tokena (bez spacji).

Obydwa rozwiązania przyjęte przy korzystaniu z aplikacji token mają na celu zwiększenie Twojego bezpieczeństwa przy korzystaniu z konta Inteligo.

Zawsze wygodnie?

Aplikacja token jest zainstalowana w konkretnym telefonie. Kiedy jednocześnie z niego wykonujesz dyspozycje w Serwisie Mobilnym Inteligo lub dzwonisz do naszego telefonicznego serwisu, możesz mieć trudności w poruszaniu się pomiędzy aplikacjami w menu telefonu.

Proponujemy wówczas dwa rozwiązania: możesz korzystać z innego aparatu telefonicznego lub z innego narzędzia autoryzacji, np. karty kodów. Jeśli wszystkie dyspozycje wykonujesz telefonicznie, może warto będzie pozostać przy karcie kodów. Masz też możliwość swobodnej zmiany narzędzia w dowolnym momencie w serwisie internetowym lub u konsultanta.

Kompromis pomiędzy zwiększonym bezpieczeństwem a wygodą? Kiedy korzystasz z tokena, Twoje hasło do WWW jest dodatkowo wzmacniane hasłem z tokena. Dla części z Was jest to uciążliwe. Może warto wówczas korzystać np. z kodów SMS.