, Inteligo

Uważaj na próby wyłudzeń

Poznaj najpopularniejsze metody wyłudzeń i sprawdź, jak się przed nimi uchronić. Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, daj nam znać.

Stylizowana ikona wiadomości

Pod kogo mogą się podszywać cyberprzestępcy?

  • Funkcjonariusza Służb Mundurowych np.: policjanta, wojskowego itp.
  • Członka rodziny np.: wnuka, pracownika banku lub innej instytucji
  • Inżyniera, lekarza, marynarza lub każdą inną osobę, która chce nawiązać relację

O co mogą prosić Cię oszuści?

  • Zrobienie przelewu przez Inteligo, IKO, telefon, SMS, komunikator internetowy
  • Podanie danych do logowania i autoryzacji (np. kody SMS, kody z karty kodów, tzw. karty zdrapki), kodów BLIK
  • Otworzenie wiadomość o podejrzanej treści lub kliknięcie w załącznik
  • Pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport
  • Zakup bitcoin

W rzeczywistości oszuści chcą zdobyć Twoje dane i wykorzystać je do kradzieży pieniędzy z konta.

 

Co zrobić, jeżeli podejrzewasz, że  Ty lub bliska osoba możecie być ofiarami oszustwa?

Skontaktuj się z nami: 

800 121 121
brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora

+48 81 535 67 89
do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora

Pamiętaj!

  1. Inteligo nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  1. Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) ani o wykonanie przelewu.

 

 Sprawdź nasze porady o bezpieczeństwie