, Inteligo

Zanim użyjesz karty Inteligo Visa Electron

Dostaliście swoją pierwszą kartę płatniczą. Czy wiecie co zrobić, żeby móc z niej korzystać?

4b34d8f0-d880-4094-a21c-ee4e02467348.png

Każda karta Inteligo Visa Electron jest wysyłana w stanie nieaktywnym. Również pierwszą kartę płatniczą, którą dostarcza Wam kurier, należy aktywować. Dokonuje tego konsultant podczas rozmowy aktywującej dostęp do Waszego konta. Na koniec rozmowy aktywującej dostęp do konta zostaniecie przełączeni do zmiany hasła telefonicznego i… nadania PINu do karty. A co z kolejnymi kartami?

Każda karta płatnicza w Inteligo jest ważna 2 lata i przed upływem tego terminu wznowi się automatycznie pod warunkiem spełnienia warunków do wznowienia karty. Karta wznowi się, jeśli:

  • poprzednia karta jest aktywna lub nieaktywna,
  • na rachunku, do którego wznawiana jest karta, są środki dostępne.

Karta aktywna wznowi się w miesiącu poprzedzającym wygaśnięcie obecnej karty, a karta nieaktywna wznowi się pierwszego dnia roboczego po upływie daty ważności poprzedniej karty.

Karta zastrzeżona lub zamknięta nie wznowi się automatycznie.

Otrzymaliście listownie kolejną kartę i chcecie zacząć z niej korzystać. Co powinniście zrobić? Karty Inteligo Visa Electron ze względów bezpieczeństwa są wysyłane w stanie nieaktywnym i bez nadanego PINu. Jeśli chcesz z nią pójść do bankomatu albo na zakupy, trzeba ją najpierw uaktywnić.

Możesz to zrobić na dwa sposoby. Najprościej po zalogowaniu na swoim koncie w serwisie internetowym Inteligo. Wybierasz zakładkę „Moje dane” i link „Karty płatnicze”. Potem przy nieaktywnej karcie klikasz „Aktywuj”. Na ekranie wpisujesz pełny numer karty Visa i dwukrotnie nowy PIN. Na koniec zatwierdzasz dyspozycję kodem z karty kodów i już możesz ruszyć na zakupy!

Jeśli już jesteś przy bankomacie, a karta nie jest aktywna, to możesz ją aktywować w automatycznym serwisie telefonicznym. Wystarczy, że zalogujesz się w serwisie transakcyjnym pod numerem telefonu 800-121-121 lub 81 535-67-89. Potrzebny będzie identyfikator i hasło telefoniczne. Następnie wybierasz w menu automatycznej części serwisu klawisz „2”, a potem słyszysz „Aby aktywować kartę” i wybierasz „1”. Podczas aktywacji lektor będzie Cię prowadził – poprosi o wprowadzenie numeru karty, zaakceptowanie warunków umowy o kartę i podanie dwukrotnie nowego PINu. Kończysz aktywację kartu Visa zatwierdzając kodem jednorazowym. Po komunikacie, że PIN został nadany, karta jest aktywna. Możesz już wypłacać pieniądze w bankomacie!

Zdarzyło Wam się, że stoicie przy bankomacie i nie pamiętacie PINu? Mi się to zdarzyło kilka dni po jego nadaniu! Byłem przekonany, że go pamiętam, więc wpisałem błędny. Potem drugi raz i trzeci raz – przecież byłem pewny tego, jaki mam PIN do karty. Potem się poddałem. Zadzwoniłem na infolinię i nadałem nowy.

Jeśli spotkała Was taka sytuacja, to jedyne wyjście – kontakt z konsultantem. Po zalogowaniu na infolinii 800-121-121 lub 81 535-67-89 wybieracie „0” a konsultant pomoże Wam w nadaniu nowego PINu . Do tego niezbędna jest  karta kodów, warto ją wtedy mieć przy sobie.

Baliście się kiedyś, że ktoś podejrzał Wasz PIN? Lepiej dmuchać na zimne i zmienić PIN na inny. Najłatwiej zmienicie PIN przez Internet w tym samy miejscu, co opcja aktywacji karty Inteligo Visa Electron. Przy aktywnej karcie będzie link „Zmień PIN”. Kiedy go wybierzecie, pojawi się ekran do zmiany PINu. Wprowadzacie najpierw dotychczasowy (stary) PIN, a następnie dwukrotnie nowy. Po potwierdzeniu zmiany korzystacie już z nowego PINu.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zajrzyj TUTAJ.