Od 2 kwietnia br. kasuj bilety ZTM Warszawa kupione w IKO!
Korzystasz z komunikacji miejskiej z Warszawy i okolic? Od 2 kwietnia 2021 r. masz obowiązek kasowania biletów ZTM Warszawa, które kupujesz w aplikacji IKO. Zaktualizuj swoją aplikację już teraz.
- Jak skasować bilet?
- Wybierz opcję Skasuj bilet
Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu - Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
Masz 10 sekund na skasowanie biletu. Jeżeli nie uda Ci się go w tym czasie skasować, będziesz mieć możliwość ponownego skasowania tego lub innego biletu po 5 minutach
- Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR
Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać "Przedłuż ważność biletu". Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu
- Wybierz opcję Skasuj bilet
- Gdzie znajdziesz kody QR do kasowania biletów kupionych w IKO?
- w metrze- przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji
- wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać.
- Jak wygląda kod QR do kasowania biletów?
Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Kody QR w metrze mają numer stacji metra. - Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne
Więcej o biletach komunikacyjnych w IKO
Usługa sprzedaży biletów w aplikacji IKO realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania technicznego moBILET.