Czasowa blokada kart
Czasowa blokada kart umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą Inteligo.
Kiedy można użyć czasowej blokady kart?
- gdy idziesz na siłownię/basen i musisz zostawić portfel w szafce,
- gdy jesteś w hotelu i nie masz sejfu, a zostawiasz karty płatnicze w pokoju,
- gdy nie masz pewności, czy Twoja karta zginęła i chcesz zyskać chwilę, aby ją odszukać zanim ją zastrzeżesz.
Funkcja jest dostępna na razie na telefony z systemem Android.
-
Jakie karty można zablokować czasowo?
Usługa obejmuje aktywne karty debetowe i karty kredytowe dla klientów indywidualnych Inteligo.
-
Jakie typy płatności blokuje czasowa blokada kart?
- Płatności w sklepach i w internecie
- Wypłaty z bankomatów
- Dodanie karty do portfela internetowego (np. PayPal, uPaid, MasterPass)
- Płatności zbliżeniowe telefonem o ile źródłem pieniądza jest zablokowana czasowo karta
Czasowa blokada kart nie dotyczy operacji dokonywanych bez blokady środków na rachunku.
-
Kto może czasowo blokować karty?
Karty może blokować jedynie Posiadacz karty. Użytkownik karty nie może skorzystać z tej funkcji.
-
Jaki jest koszt czasowej blokady kart? Czy wpływa ona na koszty innych opłat i prowizji?
Usługa jest darmowa, jednak włączenie czasowej blokady karty nie wpływa na zmianę sposobu naliczania opłat za kartę. W szczególności po włączeniu czasowej blokady karty będzie pobierana opłata miesięczna, o ile taryfa prowizji i opłat przewiduje taką opłatę.
-
Jak działa czasowa blokada kart?
- Włączenie czasowej blokady kart możliwe jest w aplikacji IKO, serwisie Inteligo, przez infolinię.
- Wyłączenie czasowej blokady kart jest możliwe tylko „na żądanie” użytkownika w aplikacji IKO, serwisie Inteligo, przez infolinię.
- Czas blokady kart trwa od momentu włączenia funkcji do momentu wyłączenia zainicjowanego przez użytkownika karty.
-
Jak zablokować czasowo kartę przez aplikację IKO?
- Wejdź w aplikację IKO, a następnie w sekcję „Mój Bank”.
- Wybierz zakładkę „Karty”.
- Kliknij ikonę blokady kart. Możesz również skorzystać z opcji czasowej blokady karty dostępnej w menu kontekstowym na szczegółach danej karty.
- Podaj PIN do aplikacji, aby potwierdzić zablokowanie karty.
Jeśli włączysz w ustawieniach aplikacji IKO opcję wyświetlania opcję blokady czasowej kart na ekranie logowania, nie musisz wchodzić do sekcji kart w aplikacji IKO, aby zablokować czasowo karty.
-
Jak odblokować czasowo zablokowaną kartę przez aplikację IKO?
- Wejdź w aplikację IKO, a następnie w sekcję „Mój Bank”.
- Wybierz zakładkę „Karty”.
- Kliknij ikonę blokady kart. Możesz również skorzystać z opcji czasowej blokady karty dostępnej w menu kontekstowym na szczegółach danej karty.
- Podaj PIN do aplikacji, aby potwierdzić odblokowanie karty.
Jeśli włączysz w ustawieniach aplikacji IKO opcję wyświetlania opcję blokady czasowej kart na ekranie logowania, nie musisz wchodzić do sekcji kart w aplikacji IKO, aby odblokować karty.
-
Jak zablokować czasowo kartę przez serwis internetowy Inteligo?
- Zaloguj się do serwisu Inteligo, a następnie wejdź w sekcję „Karty”.
- Wybierz opcję „Zablokuj czasowo karty” z menu „Na skróty”.
- Potwierdź zablokowanie karty.
-
Jak odblokować czasowo zablokowaną kartę w serwisie internetowym Inteligo?
- Zaloguj się do serwisu Inteligo, a następnie wejdź w sekcję „Karty”.
- Wybierz opcję „Odblokuj karty” z menu „Na skróty”.
- Odblokowanie wymaga podania hasła jednorazowego.