Chargeback

Co to jest chargeback i kiedy możesz z niego skorzystać?

Stylizowana ikona wiadomości

Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego,  masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback musisz złożyć reklamację w Banku. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa lub Mastercard. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu:

  •  sklep internetowy nie dostarczył Ci zamówionego towaru
  •  wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
  •  sklep obciążył Cię podwójnie za ten sam zakup
  •  bankomat innego banku nie wydał Ci gotówki, a wypłata obciążyła Twoje konto

Co zrobić w celu złożenia reklamacji?

Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji

Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer swojej karty i opis sytuacji

Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty  

Kiedy rozpoczynamy procedurę chargeback?

Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa lub Mastercard i spróbujemy w Twoim imieniu odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback.  

Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.