Czasowa blokada kart
Czasowa blokada kart umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą wydaną przez PKO Bank Polski.
Kiedy można użyć czasowej blokady kart?
- gdy idziesz na siłownię/basen i musisz zostawić portfel w szafce
- gdy jesteś w hotelu i nie masz sejfu, a zostawiasz karty płatnicze w pokoju
- gdy nie masz pewności, czy Twoja karta zginęła i chcesz zyskać chwilę, aby ją odszukać zanim ją zablokujesz na stałe
-
Jakie karty można zablokować czasowo?
Usługa obejmuje karty debetowe i karty kredytowe wydane przez PKO Bank Polski klientom indywidualnym.
-
Jakie typy płatności i operacji blokuje czasowa blokada kart?
- Płatności w sklepach i w internecie
- Wypłaty z bankomatów
- Dodanie karty do portfela internetowego (np. PayPal, uPaid MasterPass)
- Zmiana/nadanie kodu PIN
- Zmiana limitów karty
Czasowa blokada kart nie dotyczy operacji dokonywanych bez blokady środków na rachunku (tzw. offline), możliwości zastrzeżenia karty, zmiany 3-D Secure i zmiany wizerunku.
-
Kto może czasowo blokować karty?
Karty może blokować jedynie użytkownik karty. Nie można blokować kart współposiadacza ani kart nieaktywnych.
-
Jaki jest koszt czasowej blokady kart? Czy wpływa ona na koszty innych opłat i prowizji?
Usługa jest darmowa, jednak włączenie czasowej blokady karty nie wpływa na zmianę sposobu naliczania opłat za kartę. W szczególności po włączeniu czasowej blokady karty będzie pobierana opłata miesięczna, o ile taryfa prowizji i opłat przewiduje taką opłatę.
-
Jak działa czasowa blokada kart?
- Aktywacja funkcji czasowej blokady kart dostępna jest w serwisie iPKO, aplikacji IKO, przez infolinię lub w oddziale PKO Banku Polskiego.
- Wyłączanie funkcji czasowej blokady kart jest możliwe tylko „na żądanie” użytkownika w serwisie iPKO, aplikacji IKO, przez infolinię lub w oddziale PKO Banku Polskiego.
- Czas blokady kart trwa od momentu włączenia funkcji do momentu wyłączenia zainicjowanego przez użytkownika karty.
-
Gdzie można czasowo zablokować kartę?
Przez serwis internetowy Inteligo, aplikację IKO, infolinię lub w oddziale PKO Banku Polskiego.
- serwis Inteligo i infolinia
- włączenie czasowej blokady może wymagać podania kodu z narzędzia jednorazowego,
- wyłączenie czasowej blokady zawsze wymaga podanie kodu z narzędzia autoryzacji. - aplikacja IKO – włączenie i wyłączenie wymaga podania PIN do aplikacji.
W przypadku włączenia czasowej blokady w jednym kanale (np. w aplikacji IKO), informacja w innym
- serwis Inteligo i infolinia
-
Jak zablokować czasowo kartę w serwisie Inteligo?
- Zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo.
- Wybierz zakładkę „Karty”
- W boksie „Na skróty” należy wybrać opcję „Zablokuj czasowo karty”
-
Jak odblokować czasowo zablokowaną kartę w serwisie Inteligo?
- Zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo.
- Wybierz zakładkę „Karty”
- W boksie „Na skróty” należy wybrać opcję „Odblokuj karty”