Karta kodów jednorazowych
Karta kodów jednorazowych to jedno z narzędzi autoryzacji w Inteligo.
Karta kodów jednorazowych jest plastikową kartą wielkości standardowej karty płatniczej - zawiera kody umożliwiające potwiedzanie przelewów i innych operacji w Inteligo.
Na każdej karcie znajduje się 40 jednorazowych 6-cyfrowych kodów, pokrytych warstwą ochronną, zabezpieczającą przed odczytaniem kodu przez osobę niepowołaną. Jeśli podczas zlecania operacji podasz nieprawidłowy kod, nie będzie ona zrealizowana.
-
Jak otrzymać kartę kodów?
Jeśli wybierzesz kartę kodów jako narzędzie autoryzacji na wniosku o konto, pierwszą kartę kodów otrzymujasz w przesyłce startowej. Po wykorzystaniu połowy kodów z karty bieżącej, kolejną kartę przygotujemy automatycznie i bezpłatnie wysyłamy pocztą na Twój adres korespondencyjny podany w systemie Inteligo.
Kartę kodów możesz też zamówić w serwisie Inteligo wybierając Dane i ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS w sekcji Na skróty: Zamów nową kartę kodów. Nową kartę kodów przygotujemy w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych, następnie wyślemy bezpłatnie pocztą (list zwykły) lub przekażemy kurierowi. Informacje na temat realizacji zamówienia sprawdzisz w serwisie, korzystając z funkcji Historia i status zamówień lub u konsultanta.
Operacja
Częstotliwość
Opłata dla kont prywatnych i firmowych
Przesłanie kolejnej karty kodów
każdorazowo
0 PLN – poczta (list zwykły). W przypadku dyspozycji Klienta przesłania listem poleconym lub priorytetowym opłata zostanie powiększona o 5 PLN.
50 PLN – przesyłka kurierska dostarczana na terenie kraju.
Warto wiedzieć, że na liście kart kodów możesz mieć maksymalnie 5 kart. Pamiętaj jednak, że jeżeli masz jakąś nieaktywną, niewykorzystaną jeszcze kartę, kolejna nie zostanie wysłana.
-
Jak aktywować kartę kodów?
- w serwisie Inteligo: Dane i ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS → Karty kodów → Aktywuj
- w serwisie mobilnym Inteligo: Dostęp do serwisu → Aktywacja karty kodów
- w automatycznym serwisie telefonicznym, po zalogowaniu (pod numerem 6: „Aktywacja karty kodów”)
Pamietaj:
- Ze względów bezpieczeństwa podczas aktywacji wymagamy podania kodu z dotychczasowej karty oraz pierwszego kodu z nowej. Jeżeli nie posiadasz poprzedniej karty kodów (lub jest ona zablokowana), w celu aktywowania nowej skontaktuj się z konsultantem.
- Jeśli kod na karcie kodów jest nieczytelny lub nie jest akceptowany - skontaktuj się z konsultantem, aby go unieważnić.
- Po wpisaniu 3 razy z rzędu błędnego kodu, ze względów bezpieczeństwa blokujemy kartę kodów. Aby ją odblokować, skontaktuj się z konsultantem.
- Jeśli utracisz kartę kodów, która nie była jeszcze używana (jest nieaktywna) i masz pewność, że się nie odnajdzie - usuń ją z listy. Pamiętaj jednak, że usunięcie nieaktywnej karty kodów jest nieodwracalne.
- Możesz również zablokować aktywną kartę kodów jednorazowych w serwisie lub u konsultanta Inteligo. Jest to decyzja odwracalna.