Historia Inteligo
Najważniejsze fakty i kamienie milowe w historii Inteligo.
2016 rok
- Nowa wersja aplikacji IKO umożliwia zakładanie skarbonek, nadawanie PIN i zmianę limitów dla kart debetowych i kredytowych, wygodne kopiowanie cyfr kodu BLIK oraz generowanie potwierdzeń dokonanych transakcji.
- Start nowej wersji aplikacji IKO. Można dzięki niej wykonać przelew na telefon do osób korzystających z BLIK w innych bankach, co pozwala na natychmiastowe przesyłanie pieniędzy. Kolejne zmiany to: personalizacja aplikacji umożliwiająca zarządzanie ekranem głównym, przycisk skrótów do najczęstszych funkcji oraz logowanie jednym dotknięciem palca.
- Umożliwienie zasilenia telefonu sieci Virgin Mobile poprzez iPKO, za pośrednictwem konta Inteligo, aplikacji IKO oraz bankomatów PKO Banku Polskiego.
- Wystartowała XI edycja programu poleceń „Mam Inteligo”
- Osoby uprawnione do świadczeń w programie Rodzina 500+ mogą składać wnioski przy wykorzystaniu systemu transakcyjnego. Mogą też wykorzystując aplikację bankową logować się do Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
2015 rok
- W konkursie EFMA bankowcy z całego świata uznali projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO, stworzonej przez PKO Bank Polski, w rynkowy standard płatności BLIK, za najlepszą innowację w płatnościach. Jury doceniło współdziałanie konkurentów, dalekosiężną wizję projektu oraz zdolność samodzielnego tworzenia nowoczesnych rozwiązań.
- Od 4 września rodzice, którzy już mają lub otworzą rachunek w Inteligo mogą zakładać konta dla swoich dzieci poniżej 13. roku życia. Każdy młody klient, dla którego zostanie otwarte Inteligo Konto Dziecka, uzyska dostęp do nowoczesnego serwisu internetowego PKO Junior (junior.inteligo.pl), w którym pod kontrolą rodzica może uczyć się oszczędzania, planowania swoich wydatków i korzystania z własnego rachunku bankowego Inteligo Konto Dziecka.
- Użytkownicy IKO mogą korzystać z kolejnych funkcji bankowości mobilnej – otwierać lokaty z poziomu aplikacji w swoim telefonie, w dowolnym miejscu i czasie, doładowywać telefony na kartę, podejrzeć szczegóły zleceń stałych, kart i kredytów, a także wysyłać prośby o przelew do innego użytkownika aplikacji.
- Startuje BLIK - powszechny system płatności mobilnych zbudowany na bazie aplikacji IKO PKO Banku Polskiego
2014 rok
- Karta płatnicza Visa payWave „Dobro procentuje” jest dostępna w ofercie Inteligo od roku. W tym czasie wspólnie z 75 tysiącami klientów Inteligo Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała łącznie prawie 440 tysięcy zł na pomoc potrzebującym
- Konkurs dla fanów płatności mobilnych korzystających z aplikacji IKO w ramach konta Inteligo. Aby zdobyć nagrodę, wystarczy w zakładce konkursowej na profilu Moje Inteligo opublikować dowolną pracę graficzną (zdjęcie, rysunek, komiks, demotywator, mem) ilustrującą hasło promujące IKO "Płać mobilnie, żyj wygodnie".
- Już w co trzecim bankomacie w Polsce można wypłacać gotówkę telefonem z IKO. Do sieci akceptującej tę formę wypłat zostało właśnie dołączonych 3200 bankomatów należących do sieci Euronet.
2013 rok
- W ofercie Inteligo pojawiają się płatności mobilne IKO – aplikacja, dzięki której klienci Inteligo mogą płacić i wypłacać telefonem. Za pomocą telefonu z aplikacją IKO można aktualnie płacić w ponad 60 tysiącach terminali w punktach handlowo-usługowych, wypłacać gotówkę z ponad 3 tysięcy bankomatów PKO bez użycia karty, dokonywać przelewów na numer telefonu, płacić za zakupy w 8 tysiącach sklepów internetowych oraz generować czeki IKO, które można realizować w sklepach i bankomatach bez potrzeby połączenia z Internetem czy aplikacją IKO.
- Klienci Inteligo zyskują nową funkcjonalność konta – wpłatomaty PKO Banku Polskiego.
Wpłatomaty PKO Banku Polskiego są dostępne dla wszystkich kart debetowych Inteligo bez żadnych opłat. Po wpłacie środki są natychmiast dostępne na koncie. - Konto Inteligo doceniane przez Klientów - w przeprowadzonym przez Bankier.pl badaniu specjalnym „Trendy na rynku kont osobistych w 2013 roku” aż 95% użytkowników konta Inteligo wyraziło swoje zadowolenie z posiadanego konta.
- Konto firmowe Inteligo znalazło się w TOP 10 najlepszych kont firmowych wg rankingu przeprowadzonego przez Money.pl. Konto zostało wyróżnione za obsługę klienta, dostęp do rachunku i brak opłat za prowadzenie konta.
- Karta Inteligo Visa payWave "Dobro procentuje" zwyciężyła w majowej edycji konkursu Odpowiedzialna Inicjatywa Miesiąca, organizowanego przez serwis internetowy CSR.pl. Wprowadzenie przez Bank jedynej w Polsce karty, która pozwala pomagać innym bez ponoszenia dodatkowych kosztów okazało się być najlepszym projektem spośród 7 innych inicjatyw.
- Inteligo zajęło pierwsze miejsce w rankingu "Bank Najbliższy Klientowi" organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną. Konto zostało wyróżnione m.in. za najlepszą obsługę Call Center, serwis transakcyjny w nowej szacie graficznej, 0 zł za obsługę konta i gotowość naszych Klientów do polecania Inteligo swoim znajomym.
- Wystartowała piąta edycja programu rekomendacyjnego Mam Inteligo z nagrodami dla dotychczasowych klientów polecających Inteligo, jak i dla osób, które otworzą konto dzięki rekomendacji znajomego.
- Inteligo najlepszym bankiem w Polsce w 2012 roku wg rankingu przeprowadzonego przez Wirtualną Polskę.
2012 rok
- Inteligo zostaje uznane „Przyjaznym Kontem Internetowym 2011”
- Inteligo wprowadza program rekomendacyjny Mam Inteligo z nagrodami dla dotychczasowych klientów polecających Inteligo, jak i dla osób, które otworzą konto dzięki rekomendacji znajomego.
- Nowa szata graficzna w serwisie transakcyjnym Inteligo. Strona logowania oraz serwisu transakcyjnego została dostosowana do wyglądu serwisu informacyjnego.
- W ofercie Inteligo pojawia się hop lokata z oprocentowaniem rosnącym do 10% w skali roku.
- Inteligo znalazło się w pierwszej trójce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2012” w kategorii bank internetowy.
- igo lokata otrzymała Certyfikat Produktu Najwyższej Jakości w Ogólnopolskim Programie Najwyższej Jakości Quality International, organizowanego przez Forum Biznesu Dziennika Gazety Prawnej.
- Zmiany w serwisie transakcyjnym Inteligo. Nowe możliwości: nadawanie własnego loginu, modyfikacja zasad logowania z użyciem tokena i nowy wygląd strony logowania.
- Mobilne Inteligo dla Klientów Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego – nowa usługa w Serwisie Mobilnym Inteligo zapewnia najważniejsze funkcje niezbędne do zarządzania rachunkiem inwestycyjnym.
- Fundacja PKO Banku Polskiego została uhonorowana Medalem im. Prof. Zbigniewa Religi. Od 2002 roku na rzecz Fundacji przekazywane są środki pochodzące z darowizn i kwot wynikających z rezygnacji Banku z części przychodu od transakcji płatniczych dokonywanych kartami Inteligo Visa Electron z Sercem.
2011 rok
- Inteligo wprowadza pionowe karty debetowe Inteligo MasterCard PayPass dla Klientów indywidualnych i Inteligo MasterCard Business PayPass biznesowych. Karty pozwalają na wykonywanie transakcji zbliżeniowych i są wyposażone w możliwość zarządzania limitem płatności zbliżeniowych. Dodatkowo, od marca, Klienci mogą posiadać wiele kart do rachunku.
- Inteligo zostaje uznane „Przyjaznym Kontem Internetowym 2010”.
- Rusza serwis zoptymalizowany na smartfony, a Inteligo zdobywa pierwsze miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii bankowość mobilna.
- W ofercie Inteligo pojawia się igo lokata - pierwszy produkt dla osób, które nie mają jeszcze Konta Inteligo.
2010 rok
- Inteligo zostało uznane najbardziej nowatorskim bankiem 2009 roku wyznaczającym trend technologiczny w bankowości mobilnej dla całego rynku. Debet w Serwisie Mobilnym Inteligo uznano za Innowację Finansową 2009 roku.
- Inteligo wprowadza nowości do usługi dostępu do Rachunku Maklerskiego prowadzonego w Domu Maklerskim PKO Banku Polskiego. Dzięki powiązaniu rachunków klienci mogą zawierać transakcje giełdowe i jednocześnie czerpać korzyści z utrzymywania środków finansowych na swoim koncie osobistym.
2009 rok
- Inteligo po raz trzeci otrzymało tytuł "Przyjazny Bank Newsweeka".
- Inteligo jako pierwsze w Polsce wprowadza rozwiązanie do serwisu lajt umożliwiające zaciągnięcie debetu do 2000 zł przez telefon komórkowy.
- Nowa odsłona Serwisu SMS. Inteligo pioniersko wprowadza nowości w Serwisie SMS:wydzielony zostaje funkcjonujący dotychczas kanał wykonywania zapytań o saldo, historię rachunku, numer rachunku, blokadę na rachunku oraz dodane zostają nowe funkcje (wykonywanie płatności i doładowań zdefiniowanych wcześniej w serwisie www). Uzupełnieniem usługi są powiadomienia na komunikator lub e-mail - pierwsze takie rozwiązanie na rynku.
2008 rok
- Inteligo po raz drugi otrzymało tytuł "Przyjazny Bank Newsweeka".
- Wprowadzenie nowych funkcjonalności - e-faktura za doładowania, doładowania w bankomatach PKO Banku Polskiego, ustawianie limitów na transakcje internetowe, szyfrowanie wyciągów, wybór formatu wyciągu.
- Inteligo - pierwsze konto internetowe z nowoczesną usługą BILIX, stworzoną przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A.
- Wprowadzenie serwisu lajt dla użytkowników telefonów komórkowych - lekkiej wersji serwisu transakcyjnego na telefony komórkowe.
2007 rok
- Inteligo otrzymało tytuł "Przyjazny Bank Newsweeka".
- Wprowadzenie udogodnień w seriwsach "Płacę SMS-em" i "Płacę SMS-em z Sercem" w sieci Plus: możliwości zmiany PIN-u do aplikacji w telefonie, wyboru rachunków do obsługi przez Serwis "Płacę SMS-em" lub "Płacę SMS-em z Sercem", oraz uaktualnienia listy płatności.
- Inteligo otrzymało tytuł Dobroczyńcy Roku 2007.
2006 rok
- Wdrożenie funkcjonalności zarządzania w serwisie www limitami na wypłaty gotówkowe i transakcje bezgotówkowe dokonywane kartami Inteligo.
- Rozszerzenie oferty konta Inteligo o Bankowy Otwarty Funduszu Emerytalny.
2005 rok
- Rozszerzenie oferty doładowań online, w tym wprowadzenie doładowań telefonów prepaid przez IVR i WAP.
- Nowy serwis www.inteligo.pl.
2004 rok
- Migracja rachunków e-Superkonto PKO Banku Polskiego do Inteligo - 1 czerwca.
- Oferta Inteligo rozszerzyła się o możliwość zakupu online ubezpieczeń NNW, na życie, budynków, dla rowerzystów.
- Jako pierwszy bank wirtualny Inteligo zaoferowało możliwość obrotu Obligacjami Skarbu Państwa przez internet - w ciągu pierwszych trzech tygodni, posiadacze kont Inteligo kupili obligacje za ponad 5 mln złotych.
2003 rok
- Rewolucja w bankowości - wprowadzenie do oferty konta zdalnego debetu. Dzięki zaawansowanej technologii IT w Inteligo Financial Services S.A., klient Inteligo bez potrzeby składania dokumentów czy zabezpieczeń, w ciągu kilku sekund otrzymuje odpowiedź na wniosek i po pozytywnej decyzji, środki przelewane są od razu na jego konto.
- Kolejna innowacja - Inteligo zaoferowało klientom możliwość nabywania online jednostek funduszy inwestycyjnych PKO/Credit Suisse TFI S.A.
- Inteligo wysyła e-mailem do klientów wyciągi bankowe opatrzone podpisem elektronicznym - to była pierwsza taka funkcjonalność w polskiej bankowości.
- Wprowadzenie usługi SMSMoney - przesyłanie pieniędzy na numer telefonu komórkowego odbiorcy.
- Liczba klientów przekracza już 200 tys.
2002 rok
- Wprowadzenie serwisu Płacę SMS-em oraz Płacę z Inteligo - Inteligo jako pierwsze na rynku uruchomiło usługę płatności za transakcje internetowe. Po roku funkcjonowania usługi, wartość internetowych transakcji dokonanych za pomocą Płacę z Inteligo przekroczyła 1 mln złotych.
- PKO Bank Polski zakupił Inteligo Financial Services S.A. Od 1 listopada 2002 roku konto Inteligo prowadzone jest przez PKO Bank Polski.
IFS S.A. otrzymało zadanie rozwoju bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim. Jednocześnie stworzono w PKO Banku Polskim Centrum Obsługi Inteligo jako specjalistyczną jednostkę organizacyjną Banku.
Maj 2001 rok - start Inteligo
Pierwsza oferta Inteligo i zdobycie w rok 100 tys. klientów i 100 mln depozytów.
- Zdalny system obsługi klienta przez telefon i internet.
- Powiadamianie SMS-em.
- Bezpieczna karta do konta, z samodzielną zmianą PIN.
- EmailMoney - innowacyjny przelew za pomocą poczty elektronicznej.
Inteligo trafiło wtedy w potrzeby użytkowników internetu, który czekali na nową jakość w bankowości.