Urząd zawsze pod ręką

Profil Zaufany w serwisie internetowym Inteligo

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można uzyskać dostęp do serwisów administracji publicznej. Poprzez weryfikację swojej tożsamości w serwisie internetowym Inteligo, możesz załatwić swoje sprawy urzędowe online, bez wychodzenia z domu na przykład:

  • składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej

oraz dziesiątki innych spraw.

Załóż Profil Zaufany

Szczegóły oferty

Rozwiń wszystkie
  1. Profil Zaufany - jakie sprawy urzędowe możesz załatwić online

     

    1. Podpisywanie dokumentów przekazywanych online do urzędów
    2. Dowody osobiste i dane osobowe
      • Wniosek o dowód osobisty dla Ciebie lub Twojego dziecka w serwisie ePUAP– wypełniasz odpowiedni urząd gminy, wypełniasz wniosek i załączasz zdjęcie.
      • Sprawdź, czy Twój dowód jest unieważnionyw serwisie ePUAP – wystarczy wpisać numer i serię dokumentu.
      • Zgłoś utratę lub zniszczenie dowodu osobistego w serwisie ePUAP – wybierasz odpowiedni urząd gminy i zgłaszasz problem. Jeżeli dokument jest zniszczony, możesz oddać go osobiście do urzędu lub wysłać pocztą.
      • Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych lub w Rejestrze PESEL poprzez serwis ePUAP – informacja o wszystkich Twoich dowodach osobistych dostępna po zalogowaniu do serwisu.

        Wniosek o dowód osobisty w serwisie ePUAP - zobacz, jak wypełnić

    3. Wyjazd za granicę
      • EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego) w serwisie ePUAP – dokument uprawnia Cię do korzystania ze świadczeń zdrowotnych terenie dowolnego państwa członkowskiego Unii Eurpejskiej lub EFTA. Dzięki Profilowi Zaufanemu wniosek o kartę wypełnisz online i wybierzesz, czy chcesz odebrać ją osobiście lub otrzymać pocztą.

        Wydanie EKUZ - Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego - zobacz, jak wypełnić

    4. Kierowcy i pojazdy
      • Wniosek o wydanie prawa jazdy w serwisie ePUAP – po zgłoszeniu sprawy online, na swoją skrzynkę w serwisie ePUAP otrzymasz numer PKK (Profilu Kandydata na Kierowcę). Gdy zdasz egzamin, WORD wyśle prawo jazdy do urzędu Twojej gminy.
      • Zawiadomienie o zbyciu zarejestrowanego pojazdu w serwisie ePUAP – to obowiązek każdej osoby sprzedającej lub przekazującej w formie darowizny zarejestrowany samochód. Dzięki Profilowi Zaufanemu wniosek wypełnisz i wyślesz online.

        Prawo jazdy - wniosek o wydanie wtórnika w serwisie ePUAP - zobacz, jak wypełnić

    5. Odpisy aktów z Urzędu Stanu Cywilnego
      • Akt urodzenia, małżeństwa lub zgonuw serwisie ePUAP – odpisy możesz uzyskać w wersji pełnej i skróconej, w języku polskim lub w wersji wielojęzycznej. Przed wypełnieniem wniosku online, sprawdź, czy konieczne jest uregulowanie opłaty skarbowej.

        Odpisy aktów z Urzędu Stanu Cywilnego w serwisie ePUAP - zobacz, jak wypełnić

    6. Szukanie pracy
    7.  Wybory
      • Dopisanie do spisu wyborców w serwisie ePUAP – wypełniasz wniosek online i oddajesz swój głos w wybranym przez siebie obwodzie głosowania na obszarze gminy miejsca pobytu stałego lub czasowego w miejscu aktualnego pobytu.

        Dopisanie do listy wyborców w serwisie ePUAP - zobacz, jak wypełnić

    8. Indywidualna interpretacja podatkowa
    9. Zaświadczenie o niekaralności
    10. Karta Dużej Rodziny
      • Karta Dużej Rodziny w serwisie Emp@tia - tańsze bilety na wydarzenia kulturalne, wystawy, muzea, przejazdy komunikacją publiczną, a nawet wakacje - na to mogą liczyć rodziny wielodzietne dzięki Karcie Dużej Rodziny.

        Wniosek o Kartę Dużej Rodziny - zobacz, jak wypełnić

    11. Działalność gospodarcza
      • Rejestracja działalności w serwisie CEIDG - z Profilem Zaufanym wypełnisz wniosek CEIDG-1, który jest jednocześnie:  zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego (m.in. nadanie NIP), GUS (nadanie/weryfikacja REGON) oraz do ZUS (zgłoszenie płatnika składek) lub KRUS (zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników). Nie musisz już odwiedzać wszystkich tych urzędów.
    12. Serwis PUE ZUS
      • Profil na PUE ZUS możesz założyć i potwierdzić online w serwisie Inteligo, bez potwierdzania swojej tożsamości w urzędzie. Dowiedz się więcej o profilu na PUE ZUS w serwisie Inteligo
      • Z Profilem Zaufanym w serwisie PUE ZUS zyskujesz możliwość wysyłania podpisanych wniosków oraz odbierania odpowiedzi od ZUS, np.:
        1. Dla Ubezpieczonego w ZUS
          1. Zwolnienie z powodu choroby dziecka lub innego domownika. Żeby otrzymać wypłatę zasiłku ZUS za czas spędzony na zwolnieniu lekarskim, wypełnij online Oświadczenia dla celów wypłaty zasiłku opiekuńczego - ZUS Z-15.

            Zwolnienie z powodu choroby dziecka lub innego domownika - Oświadczenie ZUS Z-15 w serwisie PUE ZUS - zobacz, jak wypełnić

          2. Rehabilitacja po zwolnieniu lekarskim. Jeżeli czas spędzony na zwolnieniu nie okazała się wystarczający (maksymalnie 182 dni w standardowych przypadkach), aby wrócić do pracy, możesz wypełnić online Oświadczenie dla celów świadczenia rehabilitacyjnego - ZUS Np. -7.

            Składanie przez internet oświadczenia do celów świadczenia rehabilitacyjnego (ZUS Np-7) - zobacz, jak wypełnić

        2. Dla Pracodawców zatrudniających do 21 pracowników - Zaświadczenie płatnika składek ZUS Z-3. Poprawne wypłenienie druku leży w interesie płatnika – w przeciwnym razie zostanie on wypełniony przez ZUS, a podstawa wymiaru zasiłku do wypłaty zostanie zawyżona z winy płatnika.

          Składanie zaświadczenia płatnika składek (ZUS Z-3) przez internet - zobacz, jak wypełnić

        3. Dla pracujących Emerytów i Rencistów - Oświadczenie o osiąganiu przychodu – ZUS Rw-73. Dokument reguluje otrzymywanie dochodów z pracy, jaki i danego zasiłku. Wypełnione pismo należy wysłać do końca lutego każdego roku – wtedy wysokość świadczeń wypłacanych przez ZUS nie powinna zostać zmniejszona lub zawieszona.

      Opisy usług dostępnych w serwisach ePUAP, PUE ZUS, CEIDG oraz obywatel.gov.pl  przygotowane w oparciu o informacje w poszczególnych serwisach:  ePUAP, PUE ZUS, CEIDG, obywatel.gov.pl, praca.gov.pl, Krajowy Rejestr Karny, Emp@tia, Krajowa Informacja Podatkowa.

  2. Profil Zaufany - gdzie z niego skorzystasz?

    Profil Zaufany daje możliwość logowania i korzystania w pełnym zakresie do serwisów administracji publicznej, m.in.:

  3. 3 kroki do utworzenia Profilu Zaufanego powiązanego z serwisem internetowym Inteligo

      Krok 1: Przejdź do zakładki „e-Urząd”, dostępną w górnym menu ekranu w Inteligo i wybierz opcję „Załóż Profil Zaufany”.
      Krok 2: Sprawdź poprawność swoich danych oraz nadaj login potrzebny do korzystania z Profilu Zaufanego.
      Krok 3: Potwierdź operację kodem z narzędzia autoryzacji. Na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem założenia Profilu Zaufanego.
  4. 3 kroki do złożenia podpisu elektronicznego Profilem Zaufanym na wybranej stronie internetowej administracji publicznej

      Krok 1: Po wypełnieniu interesującego Cię wniosku zaznacz opcję „Podpisz Profilem Zaufanym”
      Krok 2: Skorzystaj z opcji logowania przy pomocy banku i wybierz "Inteligo" – nastąpi automatyczne przekierowanie do Twojego konta.
      Krok 3: Po zalogowaniu potwierdź operację kodem z narzędzia autoryzacyjnego – nastąpi automatyczny powrót do strony administracji publicznej.
  5. Jak założyć Profil Zaufany?

  6. Twoje sprawy w e-urzędach - przykłady

  7. Pytania i odpowiedzi

  8. Obsługa reklamacji

    1. Pytania oraz reklamacje obsługiwane są przez:

      1) Bank – w zakresie:

    1. dostępu do systemu bankowości elektronicznej Banku (serwis internetowy Inteligo) i funkcjonowania tego systemu,
    2. dostępu do usługi Profilu Zaufanego poprzez system bankowości elektronicznej Banku,
    3. funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej Banku w zakresie składania wniosku o utworzenie Profilu Zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi Profil Zaufany,
    4. jakości w zakresie informowania o dostępności usługi Profil Zaufany za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej Banku i autoryzacji dyspozycji oraz obsługi przez Bank.

      2) Centralny Ośrodek Informatyki (dalej: COI) w zakresie:

    1. zakładania Profilu Zaufanego na platformie jednostki/podmiotu administracji publicznej (dalej: e-urząd),
    2. dostępności platformy,
    3. logowania do Profilu Zaufanego ze strony e-urzędu,
    4. problemów technicznych,
    5. braku potwierdzenia utworzenia Profilu Zaufanego.

    2. W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1.1:

      1) na pytania klientów oraz w zakresie ogólnych informacji dotyczących Profilu Zaufanego odpowiadają Contact Center oraz Oddziały Banku.

      2)reklamacje rozpatrywane są przez Biuro Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego oraz Biuro Rzecznika Klienta Banku, zgodnie z obowiązującymi w Banku przepisami. Składanie reklamacji odbywa się zgodnie z obowiązującą w Banku procedurą składania reklamacji.

    3. Na pytania i reklamacje wskazane w pkt. 1.2 odpowiada SD COI.

    4. W przypadku pytań lub reklamacji dotyczących procesowania spraw w e-urzędach, Bank i COI poinformują o konieczności zwrócenia się do właściwego e-urzędu w sposób wskazany przez ten urząd.