Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Profil Zaufany

Rozwiń wszystkie
  1. Kto może założyć (potwierdzić) Profil Zaufany ePUAP za pośrednictwem Banku?

    Założenie Profilu Zaufanego za pośrednictwem Banku jest możliwe dla każdego pełnoletniego Klienta korzystającego z bankowości elektronicznej, posiadającego aktualne dane w serwisie internetowym banku.

  2. Czy założenie i korzystanie z Profilu Zaufanego jest płatne?

    Założenie i korzystanie z Profilu zaufanego jest bezpłatne.

  3. Czy muszę iść do urzędu, aby korzystać z Profilu Zaufanego założonego za pośrednictwem banku?

    Nie. Założenie Profilu Zaufanego nie wymaga potwierdzania tożsamości w urzędzie.

  4. Jak mogę założyć Profil Zaufany za pośrednictwem Banku?

    Aby założyć Profil Zaufany za pośrednictwem Banku, zaloguj się do serwisu internetowego Banku, przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz opcję „Załóż Profil Zaufany”. Po sprawdzeniu poprawności swoich danych, nadaj login do Profilu Zaufanego i potwierdź dyspozycję kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  5. Czy urząd, do którego się zaloguję, będzie miał dzięki temu moje dane logowania do banku?

    Nie, Twoje dane logowania do Banku nie zostaną udostępnione

  6. Skąd mam wiedzieć, że moje dane są bezpieczne?

    Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przy utworzeniu Profilu Zaufanego w serwisie internetowym i późniejszym korzystaniu z niego żadne dane nie są przekazywane między bankiem a urzędami administracji publicznej.

    Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej:

    http://inteligo.pl/przydatne-informacje/bezpieczenstwo/

  7. Czy założenie Profilu Zaufanego za pośrednictwem banku jest bezpieczne?

    Zarówno korzystanie z serwisu internetowego banku, jak i zlecanie w nim wszelkich dyspozycji – w tym utworzenia profilu Zaufanego - jest bezpieczne, jeżeli stosujemy się do podstawowych zasad, a także w prawidłowy sposób korzystamy ze wszystkich narzędzi udostępnianych przez bank. W iPKO zastosowano sprawdzone procedury i najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Wykorzystywane jest poufne hasło i numer klienta, narzędzia autoryzacji operacji: kartę kodów jednorazowych, kody SMS lub token na telefon komórkowy oraz bezpieczny protokół TLS dla połączeń internetowych. Ważne, aby nie udostępniać nikomu swoich danych logowania, narzędzi autoryzacyjnych ani danych Profilu Zaufanego, a samym Profilem Zaufanym uwierzytelniać się jedynie na znanych stronach administracji publicznej.

    Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej:

    http://inteligo.pl/przydatne-informacje/bezpieczenstwo/

  8. Czy ePUAP i Profil Zaufany jest tym samym?

    Nie. Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online, w serwisach administracji publicznej, w tym w serwisie ePUAP. Serwis ePUAP to portal administracji publicznej, w którym można korzystać z Profilu Zaufanego.

  9. Czy to bezpieczne uwierzytelniać się (logować) danymi z banku na innej stronie?

    W przypadku logowania Profilem Zaufanym w serwisach administracji publicznej wykorzystywany jest podobny mechanizm, jak przy zakupach internetowych i płatności poprzez „Płacę z iPKO”/”Płacę z Inteligo”.  Wszystkie dane podawane są na stronie banku – po wybraniu opcji PKO Bank Polski lub "Płacę z Inteligo" na stronie danego urzędu nastąpi automatyczne przekierowanie do strony logowania do Twojego konta. Zalogowanie i potwierdzenie operacji kodem z narzędzia autoryzacyjnego odbywa się w serwisie internetowym. Dopiero w następnym kroku następuje automatyczny powrót do strony administracji publicznej. Oznacza to, że żadna ze stron, do których logować się będziemy Profilem Zaufanym nie będzie mieć dostępu do naszych danych logowania do banku.

  10. Czy korzystanie z Profilu Zaufanego za pośrednictwem banku jest obowiązkowe?

    Nie, zarówno utworzenie Profilu Zaufanego, jak i korzystanie z niego jest dobrowolne. To dodatkowe ułatwienie dla klientów PKO Banku Polskiego, jednak nie ma obowiązku korzystania z niego.

  11. Co mogę zrobić posiadając PZ założony za pośrednictwem Banku?

    Profil Zaufany daje dostęp do serwisów administracji publicznej i możliwość załatwiania spraw urzędowych przez Internet. Przykładowe sprawy, które możesz załatwić przy pomocy Profilu Zaufanego:

    • Podpisywanie dokumentów przekazywanych przez Internet do urzędów
    • Wniosek o dowód osobisty dla siebie lub dziecka, zgłoszenie utraty lub zniszczenia dokumenty, itd.
    • Wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny
    • Wyjazd za granicę: EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego)
    • Wydanie wtórnika prawa jazdy, zawiadomienie o zbyciu pojazdu
    • Odpisy aktów z Urzędu Stanu Cywilnego: m.in. akty urodzenia, małżeństwa
    • Wybory: dopisanie do listy wyborców
    • Indywidualna interpretacja podatkowa
    • Zaświadczenie o niekaralności
    • Rejestracja działalności gospodarczej
    • Platforma Usług Elektronicznych ZUS: np. zwolnienie z powodu choroby dziecka lub innego domownika, zaświadczenie płatnika składek ZUS  dla Pracodawców zatrudniających do 21 pracowników
  12. Czy bank może mi założyć Profil Zaufany bez mojej zgody?

    Nie, Profil Zaufany każdy klient zakłada sam, potwierdzając jego utworzenie kodem z narzędzia autoryzacyjnego. Utworzenie Profilu jest dobrowolne i bezpłatne.

  13. Czy Bank będzie przekazywał jakiekolwiek dane urzędom?

    Nie. Profil Zaufany utworzony w serwisie intrnetowym będzie służył do uwierzytelniania się serwisach administracji publicznej, autoryzacji dyspozycji i składania podpisu elektronicznego. Nie będzie jednak automatycznego przekazywania jakichkolwiek danych z banku do urzędu, w którym będzie się uwierzytelniał (logował)  . Profil Zaufany to tylko narzędzie weryfikacji tożsamości.

  14. Czy urzędy będą przekazywać dane o mnie do banku?

    Nie. Profil Zaufany utworzony w serwisie internetowym będzie służył do uwierzytelniania się serwisach administracji publicznej, autoryzacji dyspozycji i składania podpisu elektronicznego. Nie będzie jednak automatycznego przekazywania jakichkolwiek danych z urzędu do banku, za pośrednictwem którego Profil Zaufany będzie utworzony. Profil Zaufany to tylko narzędzie weryfikacji tożsamości.

  15. Czy żeby założyć Profil Zaufany muszę wyrazić zgodę na przetwarzanie danych dla celów marketingowych?

    Nie. Założenie Profilu Zaufanego nie wymaga udzielenia takiej zgody.

  16. Czy żeby założyć Profil Zaufany muszę wysyłać swoje dane albo skan dokumentu mailem do banku?

    Nie. Do utworzenia Profilu Zaufanego konieczne jest jedynie poprawne zalogowanie do bankowości elektronicznej, a następnie potwierdzenie dyspozycji kodem z narzędzia autoryzacyjnego. Nie ma potrzeby przekazywania jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dokumentów.

  17. Czy mogę korzystać z Profilu Zaufanego za pośrednictwem dwóch banków jednocześnie?

    Nie – Profil Zaufany może być powiązany tylko z jednym bankiem. Powiązanie Profilu Zaufanego z innym bankiem może być zmieniony w dowolnym momencie i automatycznie spowoduje unieważnienie poprzedniego Profilu Zaufanego.

  18. Czy urzędnicy będą mieli dostęp do danych z mojego rachunku?

    Nie. Profil Zaufany utworzony w serwisie internetowym będzie służył do uwierzytelniania się (logowania)  serwisach administracji publicznej, autoryzacji dyspozycji i składania podpisu elektronicznego. Nie będzie jednak przekazywania jakichkolwiek danych z banku do urzędu, do którego Klient będzie się uwierzytelniał (logował). Profil Zaufany to tylko narzędzie weryfikacji tożsamości