Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

  1. Co to jest przelew standardowy?

    Przelew standardowy umożliwia przekaz środków pieniężnych do dowolnego odbiorcy, w dowolnym banku na terenie całego kraju. Wystarczy, że znasz numer rachunku odbiorcy.

    Z przelewu standardowego proponujemy Ci skorzystać, jeśli:

    • przekazujesz środki do osoby lub firmy, z którą nie rozliczasz się często,
    • realizujesz transakcję z datą bieżącą lub przyszłą,
    • w zależności od dyspozycji blokujesz środki pod wykonanie transakcji lub nie.
  2. Co to jest blokada na kwotę przelewu?

    Blokada na kwotę przelewu stanowi zabezpieczenie części środków wraz z kwotą opłaty za realizację przelewu na rachunku klienta. W trakcie trwania blokady nie możesz skorzystać ze środków zablokowanych pod realizację przelewu. Dzięki temu masz pewność, że nie zabraknie ich w chwili realizacji operacji.

  3. Zleciłem przelew standardowy, kiedy zostanie on zrealizowany?

    Przelew standardowy zlecony na rachunki prowadzone przez PKO Bank Polski jest realizowany niezwłocznie - w dacie zleconej operacji. Przelew do innego banku będzie zrealizowany jeśli zostanie złożony do realizacji najpóźniej przed godziną 14:30.

    W przypadku, złożonych do realizacji przelewów na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14.30, w których treści nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym. 

    Harmonogram sesji ELIXIR:

    Aby przelew został zrealizowany:

    • I sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 06:00,
    • II sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 11:45,
    • III sesją ElIXIR - należy zlecić go do godziny 14:30.


    Przybliżony czas księgowania na rachunku przelewu przychodzącego z innego  banku:

    • I sesją ELIXIR – godzina 11:30
    • II sesją ELIXIR – godzina 15:10
    • III sesją ELIXIR  - godzina 17:30


    Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.

    Harmonogram sesji ELIXIR:

    Aby przelew został zrealizowany:

    ·         I sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 06:00,
    ·         II sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 11:45,
    ·         III sesją ElIXIR - należy zlecić go do godziny 14:30.
     

    Przybliżony czas księgowania na rachunku przelewu przychodzącego z innego  banku:

    ·        I sesją ELIXIR – godzina 11:30

    ·        II sesją ELIXIR – godzina 15:10

    ·       III sesją ELIXIR  - godzina 17:30

     

    Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.

  4. W jakich godzinach realizowane są dyspozycje przelewów?

    Dyspozycję przelewu możesz złożyć w Inteligo o każdej porze. Przelew do innego banku będzie zrealizowany jeśli zostanie złożony do realizacji najpóźniej przed godziną 14:30.

    W przypadku, złożonego do realizacji polecenia przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14.30, w których treści nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym. 

    Harmonogram sesji ELIXIR:

    Aby przelew został zrealizowany:

    • I sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 06:00,
    • II sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 11:45,
    • III sesją ElIXIR - należy zlecić go do godziny 14:30.


    Przybliżony czas księgowania na rachunku przelewu przychodzącego z innego  banku:

    • I sesją ELIXIR – godzina 11:30
    • II sesją ELIXIR – godzina 15:10
    • III sesją ELIXIR  - godzina 17:30


    Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.

  5. Co to znaczy, że w polach formularza służącego do ustalania zleceń przelewów w serwisie WWW nie można wpisywać pewnych znaków i jakie to znaki?

    Oznacza to, że niektóre znaki nie mogą być używane do ustalenia szczegółów przelewu, ponieważ ich zastosowanie spowodowałoby niewykonanie zlecenia (ograniczenia Krajowej Izby Rozliczeniowej). Podstawowe znaki niedozwolone to: cudzysłów ("), tylda (~) i znak (|). Znakami dozwolonymi są wszystkie cyfry, litery (małe i duże, także polskie), spacje oraz znaki typu: ! # $ % & ' ( ) * + , - . : ; < = > ? @ [ \ ] ^ _ ` { }. Dodatkowo podczas wypełniania formularza przelewu do ZUS lub US nie można stosować znaku "+".

  6. Co zrobić, kiedy podczas realizacji operacji na WWW nie uzyskałem potwierdzenia jej wykonania np. zostało przerwane połączenie z Internetem?

    W takiej sytuacji proponujemy sprawdzić czy doszło do poprawnego zlecenia transakcji. Szczegóły sprawdzisz  na liście przelewów oczekujących („Przelewy” -> „Przelewy oczekujące”). Jeśli przelew został już zrealizowany znajdziesz go w Historii rachunku ( w zakładce „Historia”).

  7. Dlaczego nie mogę wykonać przelewu do ZUS i Urzędu Skarbowego?

    Przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego wymagają podania dodatkowych danych, dlatego wykonanie takich transakcji możliwe jest przy użyciu specjalnych formularzy, dostępnych w naszym serwisie. Przelew do ZUS i US.

  8. Co mam zrobić gdy do formularza przelewu wpisałem nieprawidłowe dane?

    Jeśli zlecając przelew podałeś błędne dane, do czasu realizacji transakcji możesz ją zmodyfikować lub usunąć w serwisie WWW („Przelewy” -> „Przelewy oczekujące” -> „Edytuj” lub „Usuń) lub u konsultanta. Jeżeli przelew został już zrealizowany i zawierał niepoprawne dane skontaktuj się z konsultantem.

  9. Zleciłem przelew, który znajduje się na liście przelewów oczekujących, dlaczego nie został on zrealizowany?

    Zgodnie z Regulaminem Konta Inteligo, Bank zastrzega sobie prawo telefonicznej weryfikacji zlecenia przed jego wykonaniem. Jeśli przelew wymaga potwierdzenia, odpowiednia informacja będzie widoczna na liście przelewów oczekujących ("Przelewy" -> "Przelewy oczekujące"). Sprawdź wówczas czy posiadamy aktualne numery telefonów ("Dane i ustawienia") i oczekuj na kontakt z naszej strony. W związku z dostosowaniem zasad korzystania z konta Inteligo do ustawy o usługach płatniczych, która stanowi implementację Dyrektywy Unii Europejskiej, tzw. Dyrektywy PSD, zlecone przelewy muszą zostać zrealizowane najpóźniej w następnym dniu roboczym od złożenia dyspozycji. Dlatego jeżeli konsultantowi nie uda się dodzwonić na numer podany w Twoich danych do godziny 14:30 kolejnego dnia roboczego od zlecenia przelewu, transakcja zostanie anulowana.

  10. Zleciłem przelew, jednak nie został wykonany z powodu braku wystarczających środków. Czy muszę zlecić go jeszcze raz?

    Tak. Nie ponawiamy próby wykonania niezrealizowanej transakcji automatycznie. Dyspozycję należy złożyć ponownie w serwisie www („Przelewy” -> „Przelewy odrzucone” -> „Ponów przelew”).

  11. Czy mogę dokonać przelewu za granicę?

    Tak, możesz zlecić przelew zagraniczny z konta Inteligo. W tym celu zaloguj się do serwisu WWW (sekcja „Przelewy” -> „Nowy przelew zagraniczny” w boksie na skróty) lub skontaktuj się telefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub + 48 81 53 56789.

  12. Czy realizację każdego przelewu muszę potwierdzić kodem jednorazowym?

    O podanie kodu  jednorazowego (z karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię  podczas realizacji takich transakcji, jak:

    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo oraz,
    • utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.

    W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu. 

  13. Czy przelew na rachunek w innym banku zostanie zlecony w dniu jego złożenia?

    Przelewy na rachunki w innych bankach, które mają być zrealizowane w dniu ich złożenia powinny zostać złożone do realizacji najpóźniej przed godziną 14.30.

    W przypadku, gdy Klient złoży do realizacji polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14:30, a w przelewie nie wskazano przyszłej daty realizacji - transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym a rachunek Klienta zostanie obciążony z datą realizacji przelewu.

    Bank nie wykonuje poleceń przelewu w walutach wymienialnych złożonych z przyszłą datą realizacji. Takie dyspozycje powinny zostać złożone w dniu ich realizacji.

    Harmonogram sesji ELIXIR:

    Aby przelew został zrealizowany:

    • I sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 06:00,
    • II sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 11:45,
    • III sesją ElIXIR - należy zlecić go do godziny 14:30.


    Przybliżony czas księgowania na rachunku przelewu przychodzącego z innego  banku:

    • I sesją ELIXIR – godzina 11:30
    • II sesją ELIXIR – godzina 15:10
    • III sesją ELIXIR  - godzina 17:30


    Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.

Zobacz wszystkie produkty

Program PartnerskiPKO Banku Polskiego
Strefa kontaktu
  • Infolinia Inteligo
Pomoc
Przydatne informacje