Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Karta kodów jednorazowych

Rozwiń wszystkie
  1. Co to jest karta kodów?

    Karta kodów zawiera listę jednorazowych "haseł", umożliwiających dokonywanie transakcji na rachunkach konta Inteligo. Na karcie znajduje się 40 jednorazowych, 6-cyfrowych haseł. Już po wykorzystaniu połowy kodów z karty, z odpowiednim wyprzedzeniem wyślemy Ci pocztą nową kartę. Aby korzystać z kodów umieszczonych na karcie, należy ją aktywować (w serwisie WWW, w Serwisie Mobilnym Inteligo, serwisie WAP lub w automatycznym serwisie telefonicznym), wykorzystując do tego jeden z kodów na dotychczasowej karcie oraz pierwszy kod z nowej karty. Tylko pierwsza karta kodów, którą dostarczamy Ci w przesyłce startowej nie wymaga aktywacji.

  2. Co mam zrobić, jeżeli zgubię kartę kodów?

    W przypadku zgubienia karty kodów jak najszybciej zablokuj ją. Zrobisz to samodzielnie w serwisie WWW lub u konsultanta Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 (81) 535 6789.

    W serwisie WWW kartę zablokujesz wybierając kolejno: W serwisie WWW kartę zablokujesz wybierając kolejno: „Dane ustawienia” -> ”Karty, token, SMS” -> „Karty kodów” -> „Zablokuj”.

  3. Jak mogę zamówić kartę kodów?

    Po wykorzystaniu połowy kodów z bieżącej karty kodów, automatycznie prześlemy Ci kolejną (o ile nie otrzymaliśmy wcześniej Twojego zamówienia). Jeśli chcesz np. zamówić dodatkową kartę, zaloguj się do serwisu WWW lub skontaktuj z konsultantem. W serwisie WWW kartę zamówisz wybierając kolejno: „Dane ustawienia” > wybierając w boksie na skróty „Zamów nową kartę kodów” - jeżeli Twoim aktywnym narzędziem autoryzacji jest karta kodów.

    Maksymalnie możesz posiadać 5 kart kodów, z czego tylko jedna może być aktywna.

  4. Jak mogę aktywować kartę kodów?

    Kartę kodów możesz aktywować:

    • samodzielnie w serwisie WWW, wybierając kolejno „Dane ustawienia”  -> ”Karty, token, SMS” > „Aktywuj”,
    • w serwisie mobilnym Inteligo („Dostęp do serwisu” > „Aktywacja karty kodów”), 
    • w automatycznym serwisie telefonicznym (opcja 6:  „Aktywacja karty kodów”).
  5. Dlaczego ostatniego kodu mogę użyć tylko do aktywacji nowej karty a nie np. do przelewu?

    Ze względów bezpieczeństwa, aby uaktywnić nową kartę kodów wymagane jest podanie kodu z poprzedniej karty. Dzięki temu, że ostatni kod jest zarezerwowany do aktywacji nowej karty, masz możliwość wykonania operacji samodzielnie, bez konieczności kontaktu z konsultantem.

  6. Gdzie jest zapisane, że ostatni kod mogę użyć wyłącznie do aktywacji nowej karty a nie do realizacji przelewu?

    W Liście przewodnim, na kartce do której dołączona jest karta kodów, znajduje się informacja zaznaczona jako WAŻNA, zgodnie z którą do aktywacji nowej karty kodów trzeba użyć któregokolwiek kodu z karty poprzedniej. Zawsze więc należy zostawiać jeden kod nieodkryty. Kod 40  jest ostatnim kodem na karcie kodów, zatem powinien być wykorzystany do aktywacji nowej karty. W sytuacji, gdy nie posiadasz poprzedniej karty kodów jednorazowych, aktywacja nowej karty jest możliwa wyłącznie za pośrednictwem konsultanta, po poprawnym zalogowaniu w serwisie telefonicznym.

  7. Dlaczego zostałem poproszony o podanie kodu o numerze wyższym - z pominięciem jednego niewykorzystanego kodu?

    Ze względów bezpieczeństwa system może poprosić Cię o podanie kolejnego kodu z karty kodów mimo, że poprzedni kod nie został wcześniej wykorzystany. Kod pominięty przez serwis nie będzie wykorzystany do potwierdzenia jakiejkolwiek dyspozycji. Powyższe działanie jest prawidłowe i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa zgromadzonych środków na Twoim rachunku.

  8. Czy jakakolwiek dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu z karty kodów?

    Tak. Do zatwierdzenia dyspozycji konieczne jest podanie jednego kodu z karty kodów, wyjątkiem jest aktywacja nowej karty kodów (dwa kody: kod z bieżącej karty i kod nr 1 z nowej). Inteligo nigdy nie prosi o podanie więcej niż jednego karty kodów jednocześnie ani o podanie kodów przy logowaniu.

  9. Jak mogę aktywować nowa kartę kodów, jeśli wszystkie kody z poprzedniej karty zostały wykorzystane?

    Jeżeli ostatni kod nie jest już dostępny, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.

  10. Czy jakiekolwiek przelewy realizowane w koncie Inteligo nie wymagają autoryzacji kodem?

    Tak. O podanie kodu z narzędzia autoryzacji (karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię  podczas realizacji takich transakcji, jak:

    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo,
    • realizacja zdefiniowanej płatności (modyfikacja oraz usunięcie wymagają podania kodu) oraz,
    • utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.

    W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu.