Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

  1. Co to jest karta kodów?

    Karta kodów zawiera listę jednorazowych "haseł", umożliwiających dokonywanie transakcji na rachunkach konta Inteligo. Na karcie znajduje się 40 jednorazowych, 6-cyfrowych haseł. Już po wykorzystaniu połowy kodów z karty, z odpowiednim wyprzedzeniem wyślemy Ci pocztą nową kartę. Aby korzystać z kodów umieszczonych na karcie, należy ją aktywować (w serwisie WWW, w Serwisie Mobilnym Inteligo, serwisie WAP lub w automatycznym serwisie telefonicznym), wykorzystując do tego jeden z kodów na dotychczasowej karcie oraz pierwszy kod z nowej karty. Tylko pierwsza karta kodów, którą dostarczamy Ci w przesyłce startowej nie wymaga aktywacji.

  2. Co mam zrobić, jeżeli zgubię kartę kodów?

    W przypadku zgubienia karty kodów jak najszybciej zablokuj ją. Zrobisz to samodzielnie w serwisie WWW lub u konsultanta Inteligo pod numerem 800 121 121 lub +48 (81) 535 6789.

    W serwisie WWW kartę zablokujesz wybierając kolejno: W serwisie WWW kartę zablokujesz wybierając kolejno: „Dane ustawienia” -> ”Karty, token, SMS” -> „Karty kodów” -> „Zablokuj”.

  3. Jak mogę zamówić kartę kodów?

    Po wykorzystaniu połowy kodów z bieżącej karty kodów, automatycznie prześlemy Ci kolejną (o ile nie otrzymaliśmy wcześniej Twojego zamówienia). Jeśli chcesz np. zamówić dodatkową kartę , zaloguj się do serwisy WWW lub skontaktuj z konsultantem. W serwisie WWW kartę zamówisz wybierając kolejno: „Dane ustawienia” > wybierając w boksie na skróty „Zamów nową kartę kodów” - jeżeli Twoim aktywnym narzędziem autoryzacji jest karta kodów.

    Maksymalnie możesz posiadać 5 kart kodów, z czego tylko jedna może być aktywna.

  4. Jak mogę aktywować kartę kodów?

    Kartę kodów możesz aktywować:

    • samodzielnie w serwisie WWW, wybierając kolejno „Dane ustawienia”  -> ”Karty, token, SMS” > „Aktywuj”,
    • w serwisie mobilnym Inteligo („Dostęp do serwisu” > „Aktywacja karty kodów”), 
    • w automatycznym serwisie telefonicznym (opcja 6:  „Aktywacja karty kodów”).
  5. Dlaczego ostatniego kodu mogę użyć tylko do aktywacji nowej karty a nie np. do przelewu?

    Ze względów bezpieczeństwa, aby uaktywnić nową kartę kodów wymagane jest podanie kodu z poprzedniej karty. Dzięki temu, że ostatni kod jest zarezerwowany do aktywacji nowej karty, masz możliwość wykonania operacji samodzielnie, bez konieczności kontaktu z konsultantem.

  6. Gdzie jest zapisane, że ostatni kod mogę użyć wyłącznie do aktywacji nowej karty a nie do realizacji przelewu?

    W Liście przewodnim, na kartce do której dołączona jest karta kodów, znajduje się informacja zaznaczona jako WAŻNA, zgodnie z którą do aktywacji nowej karty kodów trzeba użyć któregokolwiek kodu z karty poprzedniej. Zawsze więc należy zostawiać jeden kod nieodkryty. Kod 40  jest ostatnim kodem na karcie kodów, zatem powinien być wykorzystany do aktywacji nowej karty. W sytuacji, gdy nie posiadasz poprzedniej karty kodów jednorazowych, aktywacja nowej karty jest możliwa wyłącznie za pośrednictwem konsultanta, po poprawnym zalogowaniu w serwisie telefonicznym.

  7. Dlaczego zostałem poproszony o podanie kodu o numerze wyższym - z pominięciem jednego niewykorzystanego kodu?

    Ze względów bezpieczeństwa system może poprosić Cię o podanie kolejnego kodu z karty kodów mimo, że poprzedni kod nie został wcześniej wykorzystany. Kod pominięty przez serwis nie będzie wykorzystany do potwierdzenia jakiejkolwiek dyspozycji. Powyższe działanie jest prawidłowe i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa zgromadzonych środków na Twoim rachunku.

  8. Czy jakakolwiek dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu z karty kodów?

    Tak. Do zatwierdzenia dyspozycji konieczne jest podanie jednego kodu z karty kodów, wyjątkiem jest aktywacja nowej karty kodów (dwa kody: kod z bieżącej karty i kod nr 1 z nowej). Inteligo nigdy nie prosi o podanie więcej niż jednego karty kodów jednocześnie ani o podanie kodów przy logowaniu.

  9. Jak mogę aktywować nowa kartę kodów, jeśli wszystkie kody z poprzedniej karty zostały wykorzystane?

    Jeżeli ostatni kod nie jest już dostępny, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.

  10. Czy jakiekolwiek przelewy realizowane w koncie Inteligo nie wymagają autoryzacji kodem?

    Tak. O podanie kodu z narzędzia autoryzacji (karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię  podczas realizacji takich transakcji, jak:

    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo,
    • realizacja zdefiniowanej płatności (modyfikacja oraz usunięcie wymagają podania kodu) oraz,
    • utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.

    W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu. 

Zobacz wszystkie produkty

Program PartnerskiPKO Banku Polskiego
Strefa kontaktu
  • Infolinia Inteligo
Pomoc
Przydatne informacje