Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka
  1. Co to jest PUE ZUS?

    PUE ZUS (Platforma Usług Elektronicznych ZUS) to nowoczesna i wygodna forma kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Dzięki PUE ZUS masz dostęp do swoich danych w ZUS i możesz zrealizować wiele spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi przez internet.

  2. Co umożliwia sekcja e-Urząd w serwisie internetowym Inteligo?

    Zakładka e-Urząd w serwisie internetowym Inteligo umożliwia klientom Inteligo uproszczony dostęp do wybranych usług organów państwowych:

    • składanie wniosku o świadczenia na dzieci w ramach programu Rodzina 500+,
    • zakładanie profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS),
    • logowanie się do profilu na PUE ZUS.
  3. W jaki sposób mogę wykorzystać serwis internetowy Inteligo do obsługi PUE ZUS?

    Serwis internetowy Inteligo zawiera zakładkę e-Urząd, w której można:

    • Założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS):
      Bank weryfikuje Twoją tożsamość przy zakładaniu profilu PUE ZUS, dlatego nie musisz iść do ZUS, aby ją dodatkowo potwierdzić, tak jak się dzieje w standardowym procesie zakładania profilu przez stronę ZUS-u.
    • Logować się do profilu na PUE ZUS:
      Po zalogowaniu do serwisu Inteligo i wyborze PUE ZUS w zakładce e-Urząd możesz przejść bezpośrednio do portalu PUE ZUS i korzystać ze swojego profilu bez konieczności dodatkowego logowania.
  4. Dostęp do PUE ZUS aktywowałem/-am przez serwis internetowy Inteligo. Czy jak zamknę konto Inteligo, to będę mieć nadal aktywny dostęp do PUE ZUS?

    Tak. Po zarejestrowaniu profilu na PUE ZUS przez nowy serwis internetowy Inteligo, na adres e-mail, który został wskazany podczas rejestracji, otrzymasz login. Dzięki niemu ustalisz swoje hasło do PUE ZUS. Te dane pozwolą Ci na zalogowanie się na Twój profil na PUE ZUS, niezależnie od tego czy jesteś klientem banku, czy nie.  

  5. Co zrobić, gdy nie pamiętam hasła, a chcę zalogować się na stronie PUE ZUS?

    Jeśli zapomnisz hasła do PUE ZUS istnieje możliwość ustalenia nowego. W celu przypomnienia hasła na stronie pue.zus.pl w sekcji "Wybór sposobu logowania" wybierz przycisk "Przypomnienie hasła". Podaj swój login i wybierz sposób dostarczenia nowego hasła (SMS-em albo e-mailem). W celu weryfikacji wprowadź kod z obrazka i wybierz przycisk "Wyślij". Dalsze kroki różnią się w zależności od wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia hasła:

    • SMS – otrzymasz wiadomość SMS z jednorazowym hasłem do PUE ZUS. Na stronie PUE ZUS wybierz przycisk "Zaloguj", a następnie wybierz sposób logowania – "Login i hasło". Podaj swój login oraz jednorazowe hasło do PUE ZUS  które otrzymałeś SMS-em. Zostaniesz przekierowany na stronę zmiany hasła. Podaj swój login oraz dwukrotnie nowe hasło i wybierz przycisk "Zmień hasło". Zostaniesz przekierowany na swój profil na PUE ZUS.
    • E-mail – na wskazany adres poczty elektronicznej otrzymasz e-maila z linkiem do strony zmiany hasła. Aby dokonać zmiany hasła, kliknij w przekazany link lub wklej jego treść do okna przeglądarki. Zostaniesz przekierowany na stronę zmiany hasła. Podaj dwukrotnie nowe hasło i wybierz przycisk "Zmień hasło". Pojawi się okno z informacją "Operacja zmiany hasła powiodła się" – wybierz OK. Po przekierowaniu na stronę logowania podaj swój login i nowe hasło oraz wybierz przycisk "Zaloguj".

    Zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu, na który otrzymasz SMS-a, muszą być zgodny z tymi, które masz zarejestrowane w swoim profilu PUE ZUS. Kanał dostępu musi być aktywny, tzn. nie może być zablokowany przez trzykrotne podanie błędnego hasła. Jeśli kanał dostępu został zablokowany – nie ma możliwości odzyskania hasła. W takim przypadku udaj się do najbliższej terenowej jednostki ZUS.

  6. Co zrobić, gdy nie pamiętam loginu, a chcę zalogować się na stronie PUE ZUS?

    Jeśli zapomniałeś loginu do PUE ZUS udaj się do najbliższej placówki ZUS.

  7. Jak utworzyć profil na PUE ZUS przez serwis internetowy Inteligo?

    1. Zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo i z górnego menu wejdź w zakładkę "e-Urząd".
    2. Kliknij przycisk "Przejdź do Portalu PUE ZUS".
    3. Zaakceptuj oświadczenie i podaj kod jednorazowy z narzędzia autoryzacji, a następnie zatwierdź zmiany przyciskiem "Zaloguj", a zostaniesz przeniesiony na stronę PUE ZUS.
    4. W oknie formularza rejestracji uzupełnij podstawowe dane tj. adres e-mail oraz opcjonalnie numer telefonu komórkowego.
    5. Zapoznaj się z Regulaminem nowego profilu i zaznacz wymagane oświadczenie oraz zgodę na przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie i usuwanie danych adresowych (w tym adresu e-mail) przez ZUS.
    6. Kliknij "Dalej", a w nowej karcie otworzy się strona z Twoim profilem PUE ZUS. Wiadomość zawierająca nadany login zostanie wysłana na adres e-mail podany w formularzu rejestracji.
  8. Jak zalogować się do profilu na PUE ZUS przez serwis internetowy Inteligo?

    1. Zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo i z górnego menu wejdź w zakładkę "e-Urząd".
    2. Kliknij przycisk "Przejdź do Portalu PUE ZUS".
    3. Podaj kod jednorazowy z narzędzia autoryzacji, zatwierdź kod przyciskiem "Zaloguj", a w nowej karcie otworzy się strona z Twoim profilem PUE ZUS.
  9. Jak zalogować się do profilu ze strony PUE ZUS przy użyciu loginu i hasła z Inteligo?

    1. Wejdź na stronę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
    2. W oknie "Logowanie do PUE" kliknij przycisk "Zaloguj".
    3. Na stronie "Wybór sposobu logowania" kliknij przycisk "Bankowość elektroniczna. Zaloguj za pośrednictwem banku".
    4. Kliknij logo Inteligo.
    5. Zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo. Podaj kod jednorazowy z narzędzia autoryzacji, zatwierdź kod przyciskiem "Zaloguj", a w nowej karcie otworzy się strona z Twoim profilem PUE ZUS.
  10. Czy Bank będzie miał dostęp do moich danych w PUE ZUS?

    Nie, Bank ułatwia Ci jedynie zakładanie profilu na PUE ZUS bez potrzeby wizyty w urzędzie oraz późniejszą weryfikację Twojej tożsamości w trakcie logowania do PUE ZUS. Bank nie ma dostępu do Twoich danych udostępnianych przez PUE ZUS.

  11. Jakie są wymagania techniczne, aby korzystać z PUE ZUS?

    Wymagania dotyczące urządzenia, na którym będzie otwierany serwis PUE ZUS:

    • połączenie z internetem,
    • system operacyjny: Windows: XP/SP2, 2003, 7 lub Vista albo Linux,
    • przeglądarka Microsoft Internet Explorer w wersji 8 lub nowszej / Mozilla Firefox w wersji 6 lub nowszej / Chrome (z zastrzeżeniem, że nie wspiera ona technologii Flex, umożliwiającej obsługę niektórych formularzy dostępnych na PUE ZUS) obsługująca skrypty JavaScript, applety (dla podpisu elektronicznego) i tzw. "cookies". W niektórych przypadkach może być konieczne zainstalowanie i włączenie wtyczki Flash Media Player w najnowszej wersji ze strony Adobe.

    Wymagania dla funkcjonalności związanej z podpisem elektronicznym:

    • środowisko Java Runtime Environment w wersji 1.6 lub nowszej,
    • czytnik kart do podpisu elektronicznego z zainstalowanym sterownikiem PKCS#11 do karty i czytnika (dla kluczy przechowywanych na kartach mikroprocesorowych),
    • wczytanie certyfikatów głównych urzędów certyfikacji wydających certyfikaty.
  12. Co mogę zrobić na PUE ZUS, jeśli nie posiadam podpisu elektronicznego?

    • możesz zarezerwować wizytę w wybranej placówce ZUS
    • możesz skontaktować się telefonicznie w indywidualnej sprawie po podaniu danych autoryzacyjnych
    • możesz skorzystać z bezpiecznego kontaktu mailowego w indywidualnej sprawie

    Korzyści z PUE ZUS dla osób ubezpieczonych:

    • dostęp do informacji o zgłoszeniach do ubezpieczeń, w tym o zgłoszeniach dotyczących członków rodziny,
    • dostęp do informacji o stanie konta ubezpieczonego,
    • dostęp do informacji o członkostwie i składkach przekazywanych do OFE,
    • możliwość złożenia w oknie transferowym Oświadczenia o przekazywaniu składki do otwartego funduszu emerytalnego albo zewidencjonowaniu składki na subkoncie prowadzonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
    • możliwość złożenia wniosku o świadczenie wychowawcze ,,Rodzina 500+’’,
    • dostęp do informacji o zwolnieniach lekarskich (papierowe, elektroniczne),
    • dostęp do informacji o zasiłkach wypłaconych przez płatnika składek (chorobowy, macierzyński, opiekuńczy),
    • możliwość skorzystania z kalkulatora emerytalnego.

    Korzyści z PUE ZUS dla świadczeniobiorców:

    • dostęp do Twojego PIT wystawionego przez ZUS,
    • dostęp do informacji o wysokości emerytury/renty,
    • dostęp do informacji o zasiłkach wypłacanych przez ZUS (chorobowy, macierzyński, opiekuńczy).

    Korzyści z PUE ZUS dla płatników:

    • dostęp do informacji o saldach dotyczących stanu rozliczeń z ZUS,
    • dostęp do informacji o ubezpieczonych zgłoszonych do ubezpieczenia przez płatnika składek,
    • dostęp do informacji o wysłaniu korespondencji z ZUS,
    • dostęp do elektronicznych zwolnień lekarskich wystawionych ubezpieczonym zgłoszonym do ubezpieczeń przez płatnika składek.
  13. Co mogę zrobić na PUE ZUS jeśli posiadam podpis elektroniczny?

    Jeżeli posiadasz podpis elektroniczny, certyfikat kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP na PUE ZUS, możesz:

    • przesyłać drogą elektroniczną dokumenty ubezpieczeniowe,
    • przesyłać drogą elektroniczną różnego typu wnioski,
    • odbierać drogą elektroniczną odpowiedzi z ZUS.
  14. Gdzie znajdę informacje na temat działania portalu PUE ZUS?

    Informacje na temat działania portalu PUE ZUS znajdują się na stronie www.zus.pl