Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Narzędzia autoryzacji transakcji

Rozwiń wszystkie
  1. Jakie zastosowaliście zabezpieczenia moich transakcji na koncie Inteligo?

    Dołożyliśmy wszelkich starań, aby Twoje transakcje były w należyty sposób zabezpieczone:

    • wszystkie operacje po zalogowaniu się w serwisie WWW Inteligo są automatycznie zabezpieczone protokołem TLS (Transport Layer Security) wykorzystującym klucz o długości 128 bitów lub wiekszej. Siła szyfrowania zależy od rodzaju przeglądarki. W Mozilla Firefox wykorzystywany jest klucz o długości 256 bitów. Nadal jednak jest możliwe zalogowanie się do serwisu transakcyjnego poprzez przeglądarkę internetową, która wykorzystuje siłę szyfrowania 128 bitów. Jest to minimalna dopuszczalna przez Bank siła szyfrowania. Pamiętaj, że Bank zaleca stosowanie najnowszych wersji przeglądarek internetowych oraz przeprowadzanie ich okresowych aktualizacji;
    • para kluczy służących do zidentyfikowania Ciebie w naszych serwisach (hasło i identyfikator) jest tak zbudowana, aby uniemożliwić osobie trzeciej odgadnięcie ich brzmienia;
    • kody z karty kodów jednorazowych, SMS-ów lub aplikacji token zainstalowanej w telefonie komórkowym są w specjalny sposób związana z Twoim identyfikatorem. Jeżeli nie podasz prawidłowego kodu do potwierdzenia transakcji, nie będzie można jej zakończyć;
    • wszystkie materiały związane z rozpoczęciem korzystania z usług Inteligo, są dostarczane w specjalnie zabezpieczonej przesyłce kurierskiej;
    • samodzielnie ustalasz PIN do karty do rachunku Inteligo - możesz też w dowolnym momencie zmienić go przez telefon oraz Internet;
    • w serwisie WWW możesz zarządzać kanałami dostępu do Twojego konta. Wybierając opcję "Kanały dostępu" w sekcji "Karty, token, SMS", możesz zablokować dostęp i zmienić hasło dla serwisów: WWW, mobilnego oraz  telefonicznego. Dodatkowo poprzez serwis WWW możesz odblokować Serwis Mobilny i telefoniczny, jak również zmienić lub nadać do nich nowe hasła. Dodatkowo dla każdego z serwisów dostępna jest informacja o ostatnim udanym lub nieudanym logowaniu;
    • na widocznych z Internetu serwerach WWW nie przechowujemy żadnych informacji o Klientach i ich transakcjach. Informacje tego typu znajdują się w bezpiecznej strefie naszych systemów;
    • Inteligo nie wysyła żadnych wiadomości e-mail z linkami do logowania, nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Wyciągi do Twojego konta wysyłane są  wyłącznie poprzez maile podpisane elektronicznie. W programie MS Outlook taki e-mail posiada specjalną, dodatkową ikonę w prawym górnym rogu (wyglądającą jak stylizowana czerwona pieczęć). Dzięki posługiwaniu się podpisem elektronicznym, przesyłane dokumenty elektroniczne są zabezpieczone przed modyfikacją ze strony osób nieupoważnionych. Każda, nawet przypadkowa zmiana w treści wiadomości, jest sygnalizowana przez Twój komputer.

    Więcej informacji znajdziesz w sekcji: Bezpieczeństwo

  2. Czy równocześnie mogę korzystać z kilku narzędzi autoryzacji operacji wykonywanych w ramach konta?

    Nie, możesz posiadać tylko jedno aktywne narzędzie autoryzacyjne. Pamiętaj jednak, że zawsze możesz dokonać zmiany i korzystać z innej niż dotychczas formy autoryzacji operacji. Zmiany dokonasz samodzielnie w serwisie WWW lub kontaktując się z konsultantem Inteligo.

  3. Jak często mogę dokonywać zmian sposobu autoryzacji operacji?

    Sam decydujesz o ilości i częstotliwości zmian sposobu autoryzacji operacji wykonywanych na Twoim koncie.

  4. Czy jakakolwiek dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu autoryzacyjnego?

    Tak. O dwa kody zostaniesz poproszony podczas aktywacji lub zmiany narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi Cię o kod z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (karty kodów, z SMS-a lub tokena) oraz o kod z narzędzia, które chcesz aktywować. Jeśli będziesz korzystać z kodów SMS, podczas zmiany numeru telefonu u konsultanta również poprosimy o kod SMS z aktualnego i nowego numeru telefonu

  5. Czy którekolwiek z narzędzi autoryzacji operacji w Inteligo jest płatne?

    Niezależnie od posiadanego narzędzia autoryzacji generowanie kodów lub  haseł nie pociąga za sobą żadnych kosztów. Opłata za wydanie i użytkowanie karty kodów również nie jest pobierana. Jedyne koszty jakie możesz ponieść to opłata za kartę kodów jeśli zdecydujesz się na przesyłkę kurierską oraz dwa połączenia z Internetem w momencie ściągania aplikacji token na telefon oraz podczas uruchomienia aplikacji i zmiany PIN-u do niej. Opłata za połączenie jest pobierana zgodnie z taryfą Twojego operatora. W przypadku korzystania z kodów wysyłanych SMS-em nie ponosisz żadnych kosztów.

  6. Czy korzystając z aplikacji token zmienia się sposób logowania do serwisu WWW Inteligo?

    Tak, jeśli korzystasz ze wzmocnienia hasła WWW. Wtedy podczas logowania wypełnisz dodatkowo pole „Hasło z tokena” na osobnym ekranie.  Należy wtedy podać odpowiedź z tokena z funkcji "Hasło". Dzięki temu Twój dostęp do konta będzie miał dwa hasła: "stałe" – to, które nadajesz samodzielnie i możesz wykorzystywać wielokrotnie – oraz "zmienne", generowane przez token przy każdym logowaniu.

    Aplikacja token może służyć tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje lub dodatkowo do generowania haseł wzmacniających logowanie. W dowolnej chwili możesz zmienić ustawienia wchodząc w zakładkę „Dane i ustawienia”->”Karty, token, SMS” -> „Wybór narzędzia autoryzacyjnego”, następnie wybierając „Aplikację Token Inteligo w telefonie komórkowym”.

  7. Jak mogę sprawdzić, czy moje operacje w serwisie WWW są bezpieczne?

    Operacje w serwisie WWW są bezpieczne, ponieważ logując się do serwisu za każdym razem łączysz się bezpośrednio z naszym Bankiem.

    Możesz to prosto potwierdzić sprawdzając w prawym dolnym rogu okna przeglądarki lub przy pasku adresowym na górze strony, czy widoczna jest ikona zamkniętej kłódki, co sygnalizuje że strona jest szyfrowana, a więc bezpieczna.

    Dzięki temu masz pewność, że nikt niepowołany nie ma dostępu do przesyłanych danych.

  8. Czy mogę zmienić swoje hasło do serwisu WWW, Serwisu Mobilnego oraz serwisu telefonicznego?

    Tak. W serwisie WWW Inteligo możesz zmienić hasła do serwisu WWW, Serwisu Mobilnego oraz serwisu telefonicznego.

  9. Czy mogę zablokować dostęp do mojego rachunku przez wybrany serwis?

    Tak. W serwisie WWW, po zalogowaniu, możesz zarządzać kanałami dostępu do Twojego konta. W sekcji " Dane i ustawienia"->”Ustawienia”, wybierając opcję "Kanały dostępu" możesz zablokować dostęp zarówno do serwisu WWW, Serwisu Mobilnego oraz  serwisu telefonicznego.

    Blokadę taką możesz zlecić również podczas rozmowy z konsultantem Inteligo.

  10. Co się stanie, jeżeli po zalogowaniu do serwisu WWW pozostawię przeglądarkę bezczynnie?

    Jeśli przez 10 minut w serwisie WWW nie wykonasz żadnego działania powodującego przejście na inną stronę, zostaniesz przeniesiony do strony logowania. Po ponownym, poprawnym zalogowaniu powrócisz do poprzednio prezentowanej strony, bez utraty wprowadzonych danych.

  11. Dlaczego adres serwisu WWW oraz Serwisu Mobilnego nie zmienia się przy przejściach między stronami?

    Operacje w serwisie WWW odbywają się pod jednym adresem inteligo.pl/secure, a operacje w Serwisie Mobilnym - m.inteligo.pl. Dzięki czemu Twoje działania w koncie Inteligo pozostają niewidoczne dla pozostałych użytkowników Internetu oraz nie pozostawiają śladu w historii przeglądarki.

  12. Kto jest administratorem danych osobowych posiadaczy kont Inteligo, które są przetwarzane w celu otwarcia i prowadzenia tych kont?

    Administratorem danych osobowych posiadaczy kont Inteligo, przetwarzanych w celu otwarcia i prowadzenia rachunków, jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna.

  13. Co to jest phishing?

    Phishing to słowo powstałe w wyniku skrzyżowania słów fishing (ang. wędkowanie) i password (ang. hasło). Phishing jest nowym rodzajem zagrożenia wykorzystywanym do wykradania od użytkowników internetu ich poufnych danych osobowych, haseł dostępowych, loginów itp. Najczęściej atak tego typu polega na podszywaniu się pod oryginalne strony lub e-maile instytucji, gdzie użytkownik, ufając, że jest to prawdziwa strona, podaje poufne informacje takie jak login, numer karty, PIN, itp.

    Aby ochronić się przed tym zagrożeniem, należy zawsze dokładnie sprawdzić, czy dana strona internetowa lub e-mail są godne zaufania (sprawdzenie adresu strony/nadawcy, certyfikatu strony, siły jej szyfrowania itp.).

    Więcej informacji na ten temat, znajdziesz tutaj (serwis firmy Symantec)

    Jeżeli podczas korzystania z konta cokolwiek wzbudzi Twój niepokój skontaktuj się niezwłocznie z naszym Konsultantem.

  14. W jaki sposób mogę włączyć funkcję automatycznego pobierania przez internet aktualizacji związanych z bezpieczeństwem przeglądarki Firefox?

    Aby włączyć tę opcję, po otwarciu okna przeglądarki wejdź w menu "Narzędzia" -> "Opcje" -> "Zaawansowane" -> "Aktualizacja", a następnie zaznacz opcję "automatycznie pobierz i zainstaluj aktualizacje" i kliknij "OK".

  15. Czy zmiana narzędzia autoryzacyjnego wiąże się z dodatkowymi kosztami?

    Nie, za zmianę oraz za korzystanie z narzędzia autoryzacyjnego nie są pobierane dodatkowe opłaty. Wybierz w dowolnej chwili najwygodniejszy dla siebie sposób autoryzacji transakcji: karta kodów jednorazowych, token lub kody SMS.

  16. Dlaczego na stronie logowania do serwisu Inteligo nie pojawia się pole do wpisania hasła z tokena?

    Zostały wprowadzone zmiany w procesie logowania, teraz hasło z tokena nie pojawia się na pierwszej stronie logowania do serwisu WWW.

    Jeśli korzystasz aplikacji token do wzmocnienia hasła do serwisu Inteligo, wypełnij pola „Identyfikator lub login” oraz „Hasło”, następnie po kliknięciu „Zaloguj”, zostaniesz proszony o wpisanie hasła z tokena na osobnym ekranie.

  17. Gdzie mogę wpisać hasło logowania wygenerowane przez token?

    Aby wpisać hasło z tokena, najpierw wypełnij pola „Identyfikator lub login” oraz „Hasło” na pierwszej stronie logowania. Następnie po kliknięciu „Zaloguj”, zostaniesz proszony o wpisanie hasła z tokena na osobnym ekranie.

  18. Czy korzystając z tokena zawsze przy logowaniu musze wpisywać hasło WWW i hasło z tokena?

    Jeśli wybierzesz token jako narzędzie autoryzacyjne, możesz zadecydować czy ma on służyć tylko do generowania kodów jednorazowych zatwierdzających transakcje, czy ma również generować dodatkowe hasła wzmacniające logowanie. Aby zarządzać funkcjami aplikacji token po zalogowaniu do serwisu WWW wybierz „Dane i ustawienia”->”Ustawienia”->”Karty, token, SMS”.