, Inteligo

Era, Inteligo i Mastercard: pierwsza w Polsce komórka, którą zapłacisz

Era, Inteligo i MasterCard rozpoczynają dziś konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób, będących jednocześnie Klientami Inteligo i Ery.

Stylizowana ikona wiadomości

W ramach testu Klienci będą mogli dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila GT S5230N, wyposażonych w technologię NFC, we wszystkich punktach handlowo-usługowych akceptujących rozwiązanie PayPass. Obecnie ten system płatności udostępniają m.in. restauracje McDonald’s, sieć salonów EMPIK, sklepy Żabka, a także kawiarnie Coffee Heaven, saloniki prasowe Kolporter, sklepy komputerowe Sferis, wybrane stadiony Ekstraklasy i stacje paliwowe Shell. Płatności z wykorzystaniem technologii NFC są bardzo popularne w USA i kilku krajach Europy, m.in. we Francji i Rumunii oraz Turcji. Według danych MasterCard za pierwszy kwartał 2010 r. płatności w technologii PayPass mogą być wykonywane w ponad 230 tysiącach punktów akceptacji na całym świecie.

Płatność za zakupy do kwoty 50 złotych z użyciem telefonu komórkowego przebiega identycznie, jak te dokonywane za pomocą karty lub innego urządzenia wyposażonego w technologię MasterCard PayPass. Wystarczy zbliżyć telefon do czytnika, by dzięki technologii NFC, umożliwiającej bezprzewodowe połączenie między terminalem płatniczym a telefonem, transakcja została zakończona. Wyższe kwoty transakcji wymagają potwierdzenia kodem PIN. Ze względu na cechy płatnicze, aplikacja w telefonie działa jak konto debetowe dostępne w Inteligo.  Dla potrzeb testu, firma Giesecke & Devrient przygotowała specjalne karty SIM, działające w zgodności z technologią NFC, przystosowane do współpracy ze wszystkim terminalami MasterCard PayPass.

Płacenie komórką jest wygodne i szybkie. To zgodne z naszymi strategicznymi celami, by Inteligo dawało prostą i wygodną ofertę. Z przyjemnością oddajemy w ręce naszych Klientów wyjątkowe, pierwsze w tej części Europy rozwiązanie, umożliwiające płacenie komórką, bez żadnych dodatkowych urządzeń i nalepek. Karta SIM w telefonie, który przekazujemy do testów, działa jak karta płatnicza MasterCard PayPass. Jest to kolejne rozwiązanie płatnicze w Inteligo ze wszystkimi zaletami naszej oferty: powiadomieniami o udanych autoryzacjach, zmianą PIN, zarządzaniem limitem – wszystko w trybie on-line
mówi Jacek Komaracki, Dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za rozwój projektu Inteligo. Nie po raz pierwszy jesteśmy pionierami we wprowadzaniu technologii i usług wcześniej niedostępnych na polskim rynku, jak np. płatności zbliżeniowe oparte na technologii NFC. Rozpoczęte testy to pierwszy krok do ich komercyjnego zaoferowania naszym klientom. Jako nowoczesny operator, PTC wychodzi poza tradycyjne usługi głosowe i transmisji danych. - komentuje Klaus Hartmann, Prezes Zarządu PTC.

 Żyjemy w mobilnej rzeczywistości. Chcemy wszystko załatwiać od ręki, szybko i wygodnie. Dotyczy to też zakupów, które muszą być coraz wygodniejsze, a zarazem niezmiennie bezpieczne. – dodaje Paweł Rychliński, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. Dzisiaj rzadko kto porusza się bez telefonu komórkowego. Zrobienie z niego narzędzia płatniczego daje olbrzymią swobodę użytkownikowi i nowe możliwości interakcji bankom – wydawcom takich innowacyjnych instrumentów płatniczych. Z kolei klienci mogą płacić telefonem nie tylko za drobne zakupy, ale za sprawunki w dowolnej kwocie, potwierdzając transakcję PIN-em, tak jak przy standardowej płatności kartą. Wierzę, że dziś, po ponad dwóch latach sukcesów płatności zbliżeniowych PayPass, robimy milowy krok w popularyzacji płatności mobilnych. uzupełnia Rychliński.

W ramach pilotażu 21 maja 2010 r. rusza konkurs dla klientów Inteligo, którzy chcieliby wziąć udział w testach. Aby stać się uczestnikiem programu, wystarczy być klientem Inteligo, wypełnić formularz konkursowy i podać propozycję nazwy dla nowej usługi. 20 autorów najciekawszych odpowiedzi weźmie udział w testach. Dodatkowo rozpoczętym właśnie testom konsumenckim towarzyszy specjalna akcja prowadzona w serwisie www.mojeinteligo.pl. Wszyscy Klienci używający telefonów z aplikacją płatniczą będą mogli zdobyć nagrody specjalne. Organizatorzy będą premiować wkład osób testujących w promowanie rozwiązania w Sieci oraz wskazywanie ulepszeń. Najaktywniejsi Testerzy mają szansę zdobyć m. in.: nowoczesny telefon Samsung oraz iPody.

Usługa będzie oceniana w otwartej dyskusji na mojeinteligo.pl. Spostrzeżenia i opinie Klientów pomogą określić kierunki rozwoju zintegrowanej bankowości i telekomunikacji.

Na czas pilotażu w Inteligo zostało stworzone specjalne centrum obsługi klienta, gdzie będzie można uzyskać dodatkowe informacje dotyczące płatności mobilnych. Bieżąca komunikacja i relacje z prowadzonych działań będą zamieszczane na stronie mojeinteligo.pl.

Kontakt:
Anna Moszczyńska
Rzecznik Prasowy INTELIGO press@inteligo.pl
Andrzej Pomarański
Biuro Prasowe PTC, (22) 413-43-00; pr@era.pl

Inteligo, część bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego, na rynku od 2001 r. Wielokrotnie nagradzane w rankingach „Przyjaznego Banku Newsweeka”. W 2009 r. debet w koncie Inteligo uzyskał tytuł Innowacji Finansowej Roku 2009 Złotego Bankiera.

Inteligo świadczy usługi Klientom prywatnym i firmowym, oferując proste i niezawodne rozwiązania. Prowadzi blisko 800 tys. rachunków. Oferta Inteligo obejmuje konta, lokaty, karty płatnicze, kredyty, dostęp do funduszy inwestycyjnych oraz ubezpieczeń. Prócz standardowej oferty bankowej Klienci mogą korzystać z unikalnych rozwiązań, takich jak SMS money i e-mail money. Więcej na www.inteligo.pl

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., jest operatorem sieci telefonii komórkowej Era i Heyah. Od kiedy firma rozpoczęła działalność komercyjną w roku 1996 szybko zyskała pozycję jednej z największych polskich firm. Za prowadzoną działalność wielokrotnie była nagradzana, m.in., tytułem najsilniejszej marki na polskim rynku telekomunikacyjnym w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita w 2009 roku. PTC zatrudnia obecnie 5500 osób i obsługuje ponad 13,4 mln klientów; obejmuje swoim zasięgiem niemal 100% powierzchni i mieszkańców kraju. W ofercie operatora znajdują się mobilne usługi głosowe, bezprzewodowego dostępu do Internetu, usługi stacjonarne oparte na technologiach WLR i BSA, a także usługi telefonii stacjonarnej działającej w oparciu o infrastrukturę telefonii mobilnej.

Jakość usług świadczonych przez PTC została potwierdzona certyfikatami ISO. Oprócz certyfikatu zgodności Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001, posiada ona także, jako pierwszy operator w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej, certyfikat Systemu Zarządzania Środowiskowego ISO 14001.

PTC, jako pierwsza firma w Polsce i Europie Środkowej wprowadziła program Customer Experience Management (CEM). Jest to strategia pozwalająca na kompleksowe zarządzanie wiedzą na temat sposobów korzystania z usług przez klientów i umożliwia zaoferowanie im optymalnych rozwiązań na podstawie zebranych informacji. Zastosowane w CEM rozwiązania umożliwiają, m.in., aktywne wspomaganie klientów w konfiguracji urządzeń końcowych pozwalających na korzystanie z zawansowanych usług, np. dostępu do Internetu lub serwisów multimedialnych.

MasterCard® PayPass™ jest zbliżeniowym sposobem płatności, zapewniającym Konsumentom szybką
i wygodną alternatywę dla gotówki przy płaceniu za codzienne sprawunki. Technologia PayPas może być łatwo dodana do jakiejkolwiek karty/rachunku MasterCard®, czy też Maestro®. W celu dokonania zapłaty, klient zbliża tylko kartę lub urządzenie (np. specjalną zawieszkę płatniczą) do specjalnego czytnika PayPas, bez konieczności szukania w kieszeni drobnych, podawania karty sprzedawcy czy wkładania karty. Zakupy w systemie PayPass do kwoty 50 złotych nie wymagają podpisu ani podawana numeru PIN, co jeszcze przyspiesza przebieg transakcji. PayPass pozwala też na staranniejsze kontrolowanie wydatków niż gotówka. PayPass jest rozwiązaniem idealnym w środowiskach szybkich płatności, gdzie prędkość transakcji ma kluczowe znaczenie, takich jak bary i restauracje szybkiej obsługi, drogerie, stacje benzynowe, automaty z napojami itp., sklepy detaliczne, obiekty sportowe, kina, systemy transportu, taksówki i parkingi.

Na koniec pierwszego kwartału 2010 r. w obiegu było ponad 75 milionów kart i urządzeń PayPass akceptowanych w ponad 230 000 punktach sprzedaży na świecie. Trwa obecnie wiele procesów wdrożeniowych i pilotażowych w 34 krajach, w tym Australii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Węgrzech, Niemczech, Indonezji, Włoszech, Japonii, Korei, Libanie, Tajwanie, Tajlandii, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.

O MasterCard Europe

Firma MasterCard Europe jest podmiotem odpowiedzialnym za zarządzanie działalnością firmy MasterCard Worldwide  w Europie. Siedziba firma mieści się w Waterloo w Belgii. MasterCard Europe działa w 51 krajach Europy docierając nawet do wschodniej granicy Rosji. Działając poprzez sieć lokalnych biur MasterCard Eruope może poznać i spełniać różnorodne potrzeby swoich klientów na bardzo różnych rynkach całej Europy, dzięki czemu użytkownicy mogą zawierać transakcje i prowadzić swój biznes na ich własny sposób, w rodzimym języku.

O MasterCard Worldwide

MasterCard Incorporated przyczynia się do rozwoju światowego handlu, jako system zapewniający niezbędne połączenia pomiędzy instytucjami finansowymi, przedsiębiorstwami, użytkownikami kart i punktami handlowo-usługowymi na całym świecie. Jako franczyzodawca, instytucja przetwarzająca transakcje i doradcza, MasterCard rozwija i zapewnia rozwiązania płatnicze, przetwarza około 22 miliardy transakcji rocznie, dostarcza nowatorskie na rynku analizy sektora kart płatniczych i usługi doradcze, które wspierają rozwój biznesu współpracujących banków i punktów handlowo-usługowych. Poprzez MasterCard Worldwide Network  oraz rodzinę swoich marek, obejmującą MasterCard®, Maestro® i Cirrus®, MasterCard Worldwide obsługuje konsumentów i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Więcej informacji znajduje się na stronie:  www.mastercard.com.

NFC w Polsce: 3, 2, 1… - prezentacja (485,52 kB)