, Inteligo

Karty Inteligo EMV MasterCard bez tajemnic :)

Ten artykuł to zbiór najczęściej zadawanych przez Was pytań. Pomyśleliśmy, że dobrze będzie je zebrać razem w jednym artykule. Zapraszamy do lektury i komentowania.

f88cf524-0f33-4f35-982c-d18ebfb5a1e0.png

Pierwsze kroki po otrzymaniu nowej karty

Karta do rachunku głównego wydawana jest za darmo i po jej aktywacji w serwisie transakcyjnym zastępuje dotychczasową kartę Visa Electron. Aby aktywować kartę w pełni należy nadać jej PIN w serwisie transakcyjnym. Następnie należy dokonać transakcji z użyciem chipa, potwierdzając ją PIN-em - mogą to być na przykład poranne zakupy: bułki i mleko do kawy. Można też, idąc do sklepu, wypłacić pieniądze z bankomatu PKO BP - jeśli lubisz poranne spacery. Śniadanie będzie smakowało wybornie :)

 

Autoryzacja PIN

Od teraz transakcje są autoryzowane poprzez PIN, który jest nadawany przez Ciebie, podczas aktywacji nowej karty w serwisie transakcyjnym. Przypominamy, że podczas płatności kartą, sprzedawca może poprosić Cię o podpis: wynika to z ustawienia terminali, które są w punktach handlowo-usługowych.

 

Wyłączenie paska magnetycznego

Pojawiło się pytanie, co to oznacza. Jeśli wyłączysz pasek magnetyczny, transakcje będą autoryzowane tylko poprzez chip. Przypominamy, że istnieje też pewna liczba terminali, które mogą niejako wymuszać autoryzację poprzez pasek magnetyczny. Wtedy możesz napotkać na problemy z zapłaceniem za zakupy. Oczywiście wyłączony pasek możesz włączyć w dowolnym momencie, po bezpiecznym zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego.

 

Płatności bezstykowe

To jedna z tych funkcjonalności karty, którą bardzo sobie chwalicie i jak widać z komentarzy, większość z Was już wypróbowała ją w sklepach. Daje ona możliwość dokonywania szybkich i łatwych płatności na niewielkie kwoty. Dzięki temu zaoszczędzisz czas - nie ma konieczności przekazywania karty sprzedawcy, ani zatwierdzania niskich transakcji PIN-em lub podpisem. Szybko i wygodnie.

Jeżeli nie chcesz korzystać z płatność zbliżeniowych niepotwierdzanych PIN-em, możesz zmniejszyć limit transakcji zbliżeniowych online. Domyślnie jest to 50 zł na transakcję jednorazową i 300 zł na cały dzień.

Otrzymaliśmy też pytania o miejsca, w których można płacić zbliżeniowo. Ich lista ciągle się powiększa - aktualna zawsze znajduje się na stronach producentów kart.

PayPass

PayWave

 

Sprawdzanie salda na rachunku

Wszystkim, którzy chcą mieć stałą kontrolę nad saldem konta proponujemy aktywację bezpłatnego kanału SMS. Możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu w serwisie internetowym lub u konsultanta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wysyłając komendę z zapytaniem o saldo, dostajesz po chwili zwrotnego SMS z informacją o saldzie dostępnych środków na wskazanym rachunku. Po więcej informacji o Kanale SMS zapraszamy do artykułu „Powiadomienia i SMS”.

 

I trochę o bezpieczeństwie korzystania z karty :)

Chroń PIN i staraj się zasłaniać drugą ręka wpisywane cyfry. Jeśli wydaje Ci się, że ktoś mógł go rozpoznać, najlepiej zmień go: po zalogowaniu w serwisie WWW (zakładka „Karty”) lub w automatycznej części serwisu telefonicznego (wybierz „2” – Karty płatnicze, a potem drugi raz „2” – Zmiana numeru PIN karty).

Jeżeli utracisz kartę, jak najszybciej dokonaj jej zastrzeżenia. Możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu w serwisie WWW (zakładka – „Karty”) lub dzwoniąc pod specjalny numer telefonu do zastrzegania kart: +48 81 535-66-66. Kartę możesz też zastrzec podczas połączenia z konsultantem w telefonicznym serwisie transakcyjnym pod numerem 800-121-121 lub +48 81 535-67-89.

 

To chyba najważniejsze pytania na które szukaliście odpowiedzi.

Zapraszamy do komentowania i zadawania pytań, na wszystkie chętnie odpowiemy :)