, Inteligo

Zgoda na włączenie mobilnej autoryzacji przy aktywacji IKO

 

Stylizowana ikona wiadomości

Nie korzystasz obecnie z aplikacji IKO?

Już wkrótce, jeżeli zdecydujesz się na instalację i aktywację aplikacji mobilnej IKO poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jest to jeden ze sposobów autoryzacji dyspozycji w banku, oprócz kodów SMS oraz karty kodów jednorazowych (karty „zdrapki”).

  • Co oznacza ta zgoda? Jeżeli w przyszłości zaczniesz korzystać z autoryzacji kodami SMS lub karty zdrapki, będziemy mogli automatycznie przełączyć Cię na mobilną autoryzację
  • Jeżeli nie wyrazisz tej zgody, aplikacja IKO będzie działała w trybie pasywnym, bez dostępu do wszystkich funkcji

Korzystasz już z aplikacji IKO? Pamiętaj:

  • Możesz zmienić sposób autoryzacji w banku z mobilnej autoryzacji na kody SMS lub kartę kodów jednorazowych (kartę „zdrapkę”) i odwrotnie w dowolnym momencie w serwisie internetowym Inteligo i aplikacji mobilnej IKO
  • Z mobilną autoryzacją możesz potwierdzać w IKO operacje zlecane w serwisie internetowym Inteligo lub na infolinii
  • Możesz zobaczyć prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji po zalogowaniu do IKO – jeżeli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja będzie dalej działać jak dotychczas

Więcej o mobilnej autoryzacji

 

Pytania i odpowiedzi

Co się stanie jeśli nie wyrażę zgody na włączenie mobilnej autoryzacji? 

  • Jeżeli nie wyrazisz tej zgody w czasie aktywacji, aplikacja IKO będzie działała w trybie pasywnym bez dostępu do wszystkich funkcji W każdej chwili możesz wrócić do procesu aktywacji i po wyrażeniu zgody zyskasz dostęp do wszystkich funkcji aplikacji. Jeżeli zechcesz, możesz zrezygnować z mobilnej autoryzacji w dowolnej chwili.
  • Jeżeli masz już aktywną aplikację IKO, Twoja aplikacja będzie dalej działać jak dotychczas, a my za jakiś czas ponowimy prośbę.

Nie korzystam jeszcze z IKO – czy muszę korzystać z mobilnej autoryzacji?

Nie – mobilna autoryzacja działa tylko w aplikacji IKO. Jeżeli nie masz naszej aplikacji, nie możesz korzystać z mobilnej autoryzacji. Zachęcamy Cię jednak do wypróbowania IKO – oprócz mobilnej autoryzacji zyskasz bezpieczny dostęp do swoich finansów oraz wielu innych usług w swoim telefonie.

Co się stanie, jeśli wrócę do poprzedniego narzędzia autoryzacyjnego?

Możesz wrócić do poprzedniego narzędzia autoryzacji. Jeśli wyrazisz zgodę na włączanie przez bank mobilnej autoryzacji, będziemy mogli zmienić na nią kody SMS lub kartę zdrapkę. Nadal możesz potem wrócić do poprzedniego narzędzia autoryzacji.  

Czy bank wysłał e-mail o zgodzie na włączanie mobilnej autoryzacji?

Tak, nasz bank wysłał taką wiadomość 12 stycznia br. – e-mail może docierać na poszczególne adresy przez kilka kolejnych dni kalendarzowych.

Czy po wyrażeniu zgody na mobilną autoryzację muszę z niej od teraz zawsze korzystać?

Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji w dowolnej chwili w aplikacji IKO i serwisie Inteligo. Dotyczy to zarówno osób, które już korzystają i dopiero będą korzystać z aplikacji IKO. Ze względów bezpieczeństwa rekomendujemy korzystanie z mobilnej autoryzacji – oprócz tego, że ta metoda pozwala na zatwierdzanie transakcji w bankowości elektronicznej, dodatkowo umożliwia Ci włączenie dwuetapowego logowania do serwisu internetowego Inteligo.

Do kiedy mam czas na wyrażenie zgody na włączenie mobilnej autoryzacji?

Wyrażenie zgody na włączenie mobilnej autoryzacji jest dobrowolne. Możesz wyrazić tę zgodę w dowolnej chwili.